Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-04, 08:50
Medlem
Kanastras avatar
Vad fan viskar Ni-Ni till varandra för, aldrig hört två människor prata så skört med varandra. Prata i normal samtalston om ni ska prata

Ser fram mot när alla ska ses på den där gemensamma festen dom brukar anordna.
Särskilt vad Elsa säger om Adam efter ett par glas

Har fortsatt gilla Hektor. Tycker att han verkar trevlig, positiv och vänlig. Är nog lätt att ha att göra med både privat och på sin arbetsplats.
Citera
2024-11-04, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Men hon har inte satt en diagnos. Hon ville kommentera det som diskuterades angående att Elsa använder engelska ord eller fraser. Det är inte off topic. Har du vaknat på fel sida eller (vilken sida är fel i så fall?)? Somebody needs en fransk under täcket...

Känns mest som Elsa använder engelska för att hon vill vara som en karaktär i nån populär tv-serie som utspelar sig i New York. Nån mix av sex and the city och friends, kanske...

Hon liknade sitt älskade Göteborg vid new York i första avsnittet. Eller, åtminstone den delen av stan hon bor i.
Min ovetenskapliga analys är: Hon ser sig själv som en av huvudkaraktärerna i en sådan serie som nämnt ovan, och tror därför världen kretsar kring henne. Hon anser sig vara snyggare än sin matchning, men kan inte vara ärlig med att detta (samt att han inte är göteborgare, utan en förskräcklig stockholmare &#128561 är orsaken till att hon letar fel, beter sig omoget, använder härskartekniker och är sjukt otrevlig och oskön. Hon försöker få honom att ta beslutet att avbryta experimentet.

En annan, betydligt ytligare reflektion kring hennes framtoning (ber om ursäkt ifall detta är elakt) så ger hon uttrycket "smalfet" ett ansikte.
Citera
2024-11-04, 12:00
Medlem
RedXs avatar
När det gäller den frekventa engelskan (Selma använder det också, om än inte i samma utsträckning som Elsa) så funderat jag på om det kan vara en instruktion från producenterna? Att man likt i Love is Blind (där typ 25% av dialogen är på engelska) vill kunna sälja serien till andra länder, vilket underlättas om deltagarna spontansnackar på engelska i stället för svenska.

Samma med valet av en engelskspråkig expert.
Citera
2024-11-04, 12:10
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983

En annan, betydligt ytligare reflektion kring hennes framtoning (ber om ursäkt ifall detta är elakt) så ger hon uttrycket "smalfet" ett ansikte.

Lite som att säga "inte för att vara elak, men" och sen säga något elakt 🤣
Skämt åsido, tycker hon ser ganska "normalbyggd" (vad det nu är) ut. Många här i tråden har ju dreglat över hennes rumpa och jag tänker att hon är ganska slank fast med kurvor.
Citera
2024-11-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Lite som att säga "inte för att vara elak, men" och sen säga något elakt 🤣
Skämt åsido, tycker hon ser ganska "normalbyggd" (vad det nu är) ut. Många här i tråden har ju dreglat över hennes rumpa och jag tänker att hon är ganska slank fast med kurvor.

Haha, jag vet.
Jag kände dubbelmoralen genomsyra mitt inlägg.

Jag har bara reflekterat över hur hon lyckas se smal ut, fast ändå inte... och framförallt se väldigt klen ut.
Citera
2024-11-04, 12:19
Medlem
Citat:
Haha, jag vet.

Jag har bara reflekterat över hur hon lyckas se smal ut, fast ändå inte... och framförallt se väldigt klen ut.

Sen kan säkert min uppfattning påverkas av hur oskön jag tycker hon framstår.
Citera
2024-11-04, 12:23
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Haha, jag vet.

Citat:
Sen kan säkert min uppfattning påverkas av hur oskön jag tycker hon framstår.

'Smalfet" får mig att tänka på bleka smala indiepopkillar med svartfärgat hår, dålig hållning och hukande rygg, spinkiga ben i svarta stretchjeans och en liten mage som hänger över jeansen.

Jag fattar vad du menar, tyckte hon var jättesöt tills hon började vara otrevlig och då tyckte jag plötsligt hon var glosögd och lite ful. Helt klart så finns det inte bara en objektiv skönhet utan folks personlighet påverkar hur vi ser på deras utsida.
Citera
2024-11-04, 12:49
Medlem
Nej. Deltagare i dokusåpor har pratat svengelska i några år nu. Värst var en skränig tjej från norra delen av landet som i Robinson slängde sig med amerikanska uttryck i varje mening.

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
När det gäller den frekventa engelskan (Selma använder det också, om än inte i samma utsträckning som Elsa) så funderat jag på om det kan vara en instruktion från producenterna? Att man likt i Love is Blind (där typ 25% av dialogen är på engelska) vill kunna sälja serien till andra länder, vilket underlättas om deltagarna spontansnackar på engelska i stället för svenska.

Samma med valet av en engelskspråkig expert.
Citera
2024-11-04, 13:16
Citat:
Haha, jag vet.

Håller inte alls med. Tycker att hon är lång och gänglig. Ser stark ut och i alla fall mer vältränad och muskulös än gemene person samt Adam. Snygg kropp. Smal utan att vara spinkig. Hon är inte mager och benig utan har lite underhudsfett, ser hälsosam ut. Absolut inte "smalfet". Ser ut som en frisk och sund kvinna tycker jag. Ett veck under hakan har även många smala personer. Ingen är perfekt.
Senast redigerad av Lilithseyes 2024-11-04 kl. 13:21.
Citera
2024-11-04, 13:20
Citat:
Känns mest som Elsa använder engelska för att hon vill vara som en karaktär i nån populär tv-serie som utspelar sig i New York. Nån mix av sex and the city och friends, kanske...

Hon liknade sitt älskade Göteborg vid new York i första avsnittet. Eller, åtminstone den delen av stan hon bor i.
Min ovetenskapliga analys är: Hon ser sig själv som en av huvudkaraktärerna i en sådan serie som nämnt ovan, och tror därför världen kretsar kring henne. Hon anser sig vara snyggare än sin matchning, men kan inte vara ärlig med att detta (samt att han inte är göteborgare, utan en förskräcklig stockholmare &#128561 är orsaken till att hon letar fel, beter sig omoget, använder härskartekniker och är sjukt otrevlig och oskön. Hon försöker få honom att ta beslutet att avbryta experimentet.

Men snälla hon skämtar ju bara om det där med Göteborg. Herregud.
Citera
2024-11-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Har du nåt belägg för att man skulle få potensproblem av hårtransplantationer? Jag känner flera som har flyttat hårsäckar och jag har inte hört nåt om det. Om du är orolig så tycker jag att du ska fråga din läkare.
Det är inget jag själv har behov av som tur nog, kanske kommer med åren.

Däremot vet jag flera som tar preparat för att inte tappa sitt gamla hår och slippa fylla på med fler hårsäckar efter transplantation.

Ser ju rätt kul ut med de som transplanterat och sedan fortsatt tappa håret "bakom" eller runt området de fyllt på. Har en kollega som hade snyggt hår i typ ett år bara. Nu får han ha keps som Thåström...
Citera
2024-11-04, 13:53
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Det är inget jag själv har behov av som tur nog, kanske kommer med åren.

Däremot vet jag flera som tar preparat för att inte tappa sitt gamla hår och slippa fylla på med fler hårsäckar efter transplantation.

Ser ju rätt kul ut med de som transplanterat och sedan fortsatt tappa håret "bakom" eller runt området de fyllt på. Har en kollega som hade snyggt hår i typ ett år bara. Nu får han ha keps som Thåström...

Om du oroar dig så för framtida håravfall så tycker jag att du ska uppsöka psykolog. Din fixering vid andras hår låter inte sund.

Om Fredrik Bohm skulle ha fått de biverkningar du nämner så är det förstås tråkigt. Men vi vet inte om det är så och i så fall finns det hjälp att få på vårdcentralen. Så jag tror inte att vi behöver bekymra oss över det.

Att män tappar håret är naturligt och inga konstigheter. Visst kan det vara ett problem för den enskilde och det är givetvis upp till var och en hur man hanterar det. Personligen tycker jag att det är sexigt med skalliga män.

Vad detta har med psykologer att göra vet jag inte. Men jag tycker som sagt att du ska uppsöka en då du verkar ha ett så stort behov av att älta detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in