Citat:
Ursprungligen postat av
djingiskahn
Vem ägde den bilen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Crime-boy2
Jag kan ju tycka rent spontant att det verkar lite underligt? Om man kört ihjäl en människa..åker man då på jobbet och tvättar av den blodiga bilen där inför alla?
Förvånad att ingen länkat de nya uppgifterna ni refererar till.
"– Vi har även hört ytterligare ett flertal personer. Men tidsaspekten är det svåraste i det här, Det har gått drygt 40 år, säger Josefine Perming Tengqvist, chef för polisens avdelning för grova brott – se och hör mer i klippet."
"Hon konstaterar att det finns två gemensamma nämnare när det gäller de två senast inkomna tipsen i Ollefallet.
Både Stefan Eriksson – som säger sig ha blivit vittne till en bilolycka på den plats där Olle sågs senast strax efter att han skildes från kompisarna – och det nya vittnet Jörgen Boije beskriver en vit mellanstor bil av fyradörrarsmodell.
Jörgen Boije är mer preciserad än så – han säger att det handlade om en vit Mercedes 220D."
"Har ni kunnat knyta den utpekade mannen i tipset till en vit Mercedes av den aktuella modellen?
– Nej, det har vi inte kunnat göra."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...t-fran-vittnet
"”Kände inte till försvinnandet”
– Dessutom stämmer platsen. Det här som jag fick berättat för mig skulle också ha hänt i de västra delarna av centrala Sundsvall, nära järnvägen. Det berättade han också för mig, säger Jörgen Boije.
Varför berättade han det där för dig?
– Ja du, ingen aning. Eftersom jag kände honom lite grann så frågade jag vad han gjort med bilen. Och han svarade utan vidare.
Trodde du då att det här skulle kunna ha med Olles försvinnande att göra?
– Nej. Jag hade ingen aning om Olles försvinnande, det var inte känt via media då. Det kom ut först några dagar senare. Och då började jag förstås att fundera...
Utpekade mannen avliden"
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...an-kort-pa-nat
Hur går snacket där uppe flera borde känna till den här personen med bilen som nu är avliden?
Vågar någon yppa ett namn eller är det för känsligt att solka ner släkten?