Det är ännu oklart hur männen som är runt 30 år fick bensin över sig som därefter antändes runt kl 23 på fredagskvällen.
Den mer allvarligt skadade (kritisk enligt Expressen) togs till sjukhus med helikopter. Bägge har sövts ner så har inte gått förhöra.
Flera vitten till händelsen som befann sig i garaget har förhörts.
Det känns mer som olycka än mordförsök men vi får se hur det utvecklar sig.
Jag hade 2 kompisar när vi va runt 20år som skulle hjälpa till med ett försäkringsbedrägeri o bränna ner en kiosk. Dom bröt sig in o börja hälla ut bensin i hela den lilla lokalen som plötsligt självantände när dom va kvar inne! Ena killen va nära utgången o kom undan, den andra fick 80% brännskador på kroppen o låg nedsövd i nästan 6mån. Han överlevde otroligt nog men såg ut exakt så illa som man kan tänka sig efter den extrema omfattningen av brännskada…. Trots hundratals operationer senaste 20 åren…
Jag hade nog hellre inte överlevt det faktiskt…
Det är ännu oklart hur männen som är runt 30 år fick bensin över sig som därefter antändes runt kl 23 på fredagskvällen.
Den mer allvarligt skadade (kritisk enligt Expressen) togs till sjukhus med helikopter. Bägge har sövts ner så har inte gått förhöra.
Flera vitten till händelsen som befann sig i garaget har förhörts.
Det känns mer som olycka än mordförsök men vi får se hur det utvecklar sig.
Reparation av bensintanken?
Finns ju klipp på youtube, där någon skruvar loss en icke tömd bensintank. Den ramlar givetvis i backen, och fattar eld. Gissningsvis pga av gnistbildning.
Jag har i drygt 40 år skruvat bilar på jobb och som hobby, och har aldrig lyckats tända eld på bensin. Det är relativt lätt att undvika om man är nykter och normalbegåvad. Det faktum att det är en relativt ovanlig skadeanledning skvallrar väl lite om att det går att undvika utan större problem.
Fast om man skär av en trycksatt bränsleledning med kapskiva blir det eventuellt inget bra. Bilbrand vid svetsning är inte så ovanlig, men det brukar inte vara bensinen som brinner först.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!