2024-11-02, 10:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Det vet du inte. Vi är så vana vid att vissa vaccin ska tas sedan spädbarnsåldern att vi inte vet om vi hade klarat oss utan dom.

Och varför finns det så många diagnoser nu, som inte fanns när jag var barn på 70-talet?
Något beror det ju på, och att misstänka vacciner som inte fanns då är ju rimligt.
Precis som du skriver - det fanns inte så många diagnoser, men sjukdomarna fanns ändå. Det är ju bara att titta på alla de vuxna och äldre (de som var barn på 70-talet och däromkring) som får sin diagnos först nu och då inser vad de levt med hela livet som gjort att de känt sig annorlunda. Många av dessa upptäcker sin sjukdom först när deras egna barn utreds och de då inser att de har samma livsöde själva - andra får sin diagnos när de hamnar i en kris och utreds enligt dagens definitioner.

Och inte bara är det oerhört mycket mer som klassas som npf idag - det är även enormt mycket fler som utreds. I USA rekommenderas t.ex att alla 3-åringar ska genomgå en npf-utredning - på 70-talet förekom det knappt sådana utredningar ens för de gravast autistiska - så att fler får diagnosen idag är ju inte särkilt förvånande.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-11-02 kl. 10:28.
Citera
2024-11-03, 01:12
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Haha.., du hade fel när du påstod att datorer och internet är utvecklat av DARPA, men nu kan du inte erkänna det, det är svagt.

Hur skall någon nu kunna lita på din eviga lögn om att vacciner är "säkra och effektiva"? Det går ju inte förstår du väl.

Nej, vacciner är och förblir en hälsorisk utan några som helst garantier. Blir du sjuk eller utvecklar autism/adhd av vacciner så står du där övergiven. Vaccinindustrin vill inte gärna betala någonting, endast pracka på människor skadliga ämnen.

En helt korrumperad värld.

Men snälla man kan inte utveckla autism. Vare sig från vaccin eller från snabbmat. Lär dig lite basal medicinsk vetenskap.
Citera
2024-11-03, 01:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Det vet du inte. Vi är så vana vid att vissa vaccin ska tas sedan spädbarnsåldern att vi inte vet om vi hade klarat oss utan dom.

Och varför finns det så många diagnoser nu, som inte fanns när jag var barn på 70-talet?
Något beror det ju på, och att misstänka vacciner som inte fanns då är ju rimligt.

Finns andra saker idag som inte fanns på 70-talet. Hemdator, internet, mobiltelefoner, mikrovågsugn, ökning av utsläpp, ökad användning av mediciner, processad mat, TikTok.
Citera
2024-11-03, 12:30
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jag har läst om att i Australien har en del fått Aids-liknande tillstånd eftersom immunförsvaret har blivit så pass försvagat av mRNA-vaccinet.

Var läste du det då?
Citera
2024-11-03, 20:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Tycker dock att det envisa med att inte vilja visa sina källor visar att den användaren är väl medveten om att etablerad vetenskap och konsensus är korrekt och även att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot (fick användaren dessutom siffror på med källor till).

Våra barnvacciner har jag aldrig hört någon som haft problem med, alltså de som ingår i programmet. På min tid fick man ofta sådana sjukdomar, ofta gick det ju bra men inte alltid. Min syrra fick nästan trauma av mässlingen, hon var helt borta. Många blev infertila av påssjukan. Slapp dessa själv.

Vaccin mot mässlingen är ju extra viktiga i vissa invandrargrupper som inte är genetiskt lika motståndskraftiga, de kan dö av den.
Citera
2024-11-04, 00:33
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Du har läst lite sagor igen under ditt knarkrus ja, men lägg du gärna fram de validerade vetenskapliga bevisen för ditt ogrundade påstående.
Du vet vi andra kan också läsa en Ding Ding Värld, vi vet dock att det är en humoristisk tidning vilket jag har förståelse för att personer med din låga intelligens inte förstår.

Så återigen visar du att du faktiskt stödjer etablerad vetenskap och konsensus och faktiskt anser att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot.

Något annat kan man faktiskt inte tolka dig som.

Det där utgör inga vetenskapliga bevis på ditt påstående om att vacciner är säkra och effektiva, alltså ljuger du likt vaccintillverkarna om det.

Fakta är att vacciner orsakar många otäcka sjukdomar, det triggar framförallt autoimmuna sjukdomar, exempelvis diabetes typ 1.
Och vissa reaktioner på vacciner är livshotande, det kan vara på grund av anafylaxi.
mRNA-vaccinet ger upphov till genetiska förändringar i arvsmassan. Det är ingen som vill få ett muterat barn i framtiden bara på grund av att de lurats/utpressats att ta experimentvacciner.

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Var läste du det då?

Jag tror det var i en webb-tidning från Australien.
Citera
2024-11-04, 09:07
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Det där utgör inga vetenskapliga bevis på ditt påstående om att vacciner är säkra och effektiva, alltså ljuger du likt vaccintillverkarna om det.

Fakta är att vacciner orsakar många otäcka sjukdomar, det triggar framförallt autoimmuna sjukdomar, exempelvis diabetes typ 1.
Och vissa reaktioner på vacciner är livshotande, det kan vara på grund av anafylaxi.
mRNA-vaccinet ger upphov till genetiska förändringar i arvsmassan. Det är ingen som vill få ett muterat barn i framtiden bara på grund av att de lurats/utpressats att ta experimentvacciner.

Jag tror det var i en webb-tidning från Australien.

Du har alltså "läst" det i "någon" tidning men du vet inte säkert. Låter som tunga bevis din tomte 🤣🤣🤣🤣

Låter mer som att du faktiskt håller med om etablerad vetenskap och konsensus, varför annars spotta ut påståenden utan att våga bevisa dessa?

Tvivlar inte på att du faktiskt också stödjer att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot. Du kommenterade nämligen inte vad du ansåg vara fel i de siffror som presenterades.
Citera
2024-11-04, 19:13
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Tack, det var ett kvalificerat svar som jag uppskattar och jag håller med om allt. Jag talade om ca 15 år för diabetes 1, vilket var den siffra jag sett (ca 6 år kortare för diabetes 2) men om det är 10 nu så är ing glad. Du såg kanske dessutom att man nyligen i en studie (kinesisk om jag minns rätt) tagit stamceller från en patient och fått dessa att producera insulin och injicerat dessa i magmusklerna på patienten, som därefter började producera insulin under hela det år man mätte. Detta ska studeras 2025 och det måste ju vara ett jättesteg framåt med tanke på att man tidigare transplanterat celler och varit tvungna att ge medicin så att dessa inte stöts bort samt att de då bara producerade insulin i nån månad eller så. Om detta kunde omsättas i stor skala så kunde det kanske även komma diabetes-2 till godo. Slutligen har jag sett det sägas, av en finsk forskare om jag minns rätt att diabetes 2 som sköts inte ska innebära nån reducerad livstid alls. Mitt tal om siffror var ju mest en oro över att folk ska drabbas.

Det jag funderar över är: Om en person har genetiskt anlag för diabetes 1, eller kanske även för 2, och redan har vaccinerat sig och kanske även boostat sig, är det då bättre att boosta sig varje år eller bättre att vaccinera sig, boosta sig men efter ett antal boostrar kanske istället försöka undvika viruset.?

Du nämner att du har vaccinerat dig flera gånger (vilket även jag har), men har du vaccinerat dig mot Covid-19 denna höst eller tänker göra det, med tanke på FHMs rekommendation om detta till diabetiker? Jag antar att om du inte avser göra det så beror det inte på att du tror att vaccinet ska göra dig sämre utan snarare på att du kanske har tillräckligt skydd av tidigare boostrar, eller hur tänker du kring vaccinering i höst?

Forskning visar sedan 2018 att de som får typ 1 i unga år riskerar 10 år förkortad livslängd på gruppnivå.

Behandlad pre eller typ 2 plus motion och bra kost reducerar risken att få förkortad livslängd.

Jag är denna höst redan dubbelvaccinerad mot både säsongsinfluensa och covid.

Vad jag kan se i forskningen är det för för de med anlag för, eller utvecklad diabetes bra att vaccinera sig mot dessa då just infektionerna är allvarliga för den gruppen, definitivt mer allvarliga än extremt ovanliga eventuella vaccinbiverkan introducerat diabetes.
Citera
2024-11-04, 19:27
Medlem
Min senaste vaccination var mot lunginflammation då jag går på svaga cellgifter som sänker immunförsvaret. Har inte mått dåligt av det heller. Tar sprutor varje vecka mot reumatisk artit. Utan dessa gör det jävligt ont i lederna.
Citera
2024-11-04, 23:54
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Du har alltså "läst" det i "någon" tidning men du vet inte säkert. Låter som tunga bevis din tomte 🤣🤣🤣🤣

Låter mer som att du faktiskt håller med om etablerad vetenskap och konsensus, varför annars spotta ut påståenden utan att våga bevisa dessa?

Tvivlar inte på att du faktiskt också stödjer att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot. Du kommenterade nämligen inte vad du ansåg vara fel i de siffror som presenterades.

Den här gången är du lite mer sansad. Igår natt hade du vaccin-noja.

Nåväl, det där ovan är ingen vetenskaplig fakta på att vacciner skulle vara "säkra och effektiva", något som du ständigt påstår utan grund i vetenskapen.

Propagandan om "säkra och effektiva" från vaccinfacismen (åren 2020-2022) visade sig vara obevisad och falska. Propagandan syftade till att lura människor till experimentinjektioner, ett tydligt brott mot Nürnbergkonventionen.

Väldigt många har sedan dess blivit sjuka och dött av covidvaccinerna. Men den skumma vaccinindustrin har lagt stort engagemang bakom för att förhemliga sanningen.
Ett oändligt stort svek mot mänskligheten.

Vi måste gå till grunden med alla sjukdomarna som vaccinerna orsakat oss människor för att göra vaccinoffren rättvisa.

Robert F Kennedy har lovat att ta tag i korruptionshärvan mellan CDC (USA:s nationella folkhälsomyndighet) och vaccinindustrin.

Äntligen ett ljus i tunneln.
Citera
2024-11-05, 15:41
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Den här gången är du lite mer sansad. Igår natt hade du vaccin-noja.

Nåväl, det där ovan är ingen vetenskaplig fakta på att vacciner skulle vara "säkra och effektiva", något som du ständigt påstår utan grund i vetenskapen.

Propagandan om "säkra och effektiva" från vaccinfacismen (åren 2020-2022) visade sig vara obevisad och falska. Propagandan syftade till att lura människor till experimentinjektioner, ett tydligt brott mot Nürnbergkonventionen.

Väldigt många har sedan dess blivit sjuka och dött av covidvaccinerna. Men den skumma vaccinindustrin har lagt stort engagemang bakom för att förhemliga sanningen.
Ett oändligt stort svek mot mänskligheten.

Vi måste gå till grunden med alla sjukdomarna som vaccinerna orsakat oss människor för att göra vaccinoffren rättvisa.

Robert F Kennedy har lovat att ta tag i korruptionshärvan mellan CDC (USA:s nationella folkhälsomyndighet) och vaccinindustrin.

Äntligen ett ljus i tunneln.

Att kalla vaccinutvecklingen för “vaccinfascism” och hävda att covidvaccinerna är ett svek mot mänskligheten saknar både rimlighet och vetenskaplig grund. Vaccinerna genomgick noggranna kliniska studier innan de godkändes och räddade otaliga liv under pandemin. Det finns inte heller något stöd för att de skulle bryta mot Nürnbergkonventionen, som handlar om tvång och brist på informerat samtycke, medan vaccinationer har varit frivilliga. Robert F. Kennedys kritik baseras främst på åsikter snarare än på vetenskapligt belagda fakta, vilket gör påståenden om omfattande korruption mellan CDC och vaccinindustrin till mer av konspirationsteorier än saklig kritik.

Så vi kan konstatera att du inte har något konkret som säger att etablerad vetenskap och konsensus är fel.
Därför kan vi säga att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot (vilket du fått siffror på tidigare inkl källor)
Citera
2024-11-05, 16:50
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Men snälla man kan inte utveckla autism. Vare sig från vaccin eller från snabbmat. Lär dig lite basal medicinsk vetenskap.

Nej hur menar du nu?

Vart finns det säkra bevis på att vacciner inte är en av potentiellt flera möjligheter till uppkomsten av autism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in