Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2024-07-01, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack fr ytterligare ett fall gllande mord medelst dynamit.

Aldrig tidigare hrt talats om detta. Vad var orsaken (enligt GM) att han begick detta hemska dd? Hatade han sina grannar s mycket? Forsberg hade tydligen egen nyckel och kan sjlv ha bott p den hr adressen. Grannfrun verlevde attentatet men fick svra men fr livet.

Jag vet inte orsaken, tror dock det var frun han var ovn med, grannarna rkade bara vara ivgen och han helt likgiltig? Jag ska se om jag kan hitta ngot om varfr han gjorde som han gjorde.
Citera
2024-07-02, 16:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad var orsaken till detta?

Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Jag vet inte orsaken, tror dock det var frun han var ovn med, grannarna rkade bara vara ivgen och han helt likgiltig? Jag ska se om jag kan hitta ngot om varfr han gjorde som han gjorde.

Jttebra om du kunde f fram orsaken till att Forsberg begick den hr vansinneshandlingen.
Citera
2024-09-15, 22:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Finstrm, land.

Frn SVENSKA MORDFALL.

Citat.

"Brottsoffer: Gustaf Harry Gustafsson, fdd 1926-02-24
Grningsman: Man, 37 r
Datum: 1979-02-28
Adress/ort: Finstrm, land
Land: Finland
Modus: Trubbigt tillhygge, sprngmedel
Brottsrubricering: Drp
Dom: Nio (9) r och sex (6) mnaders fngelse
Hndelse: 37-ringen skte upp sin kamrat, Gustaf Harry Gustafsson, i dennes sommarstuga p land. 37-ringen misshandlade frst Gustafsson medvetsls med ett tillhygge och placerade drefter tv tndhattar under hans huvud."
Citera
2024-10-30, 20:44
Medlem
Funbo, Uppsala 30/12 1934

August Rickberg slog ihjl sin hustru Fanny Rickberg med minst 4 yxhugg och stoppade sen en dynamit i munnen p sig sjlv och sprngde bort sitt eget huvud. August var fdd 1882 och Fanny 1884.

Detta skedde p grden Skogsngen i Funbo socken, ca 1.5 mil utanfr Uppsala. De begravdes i samma grav redan den 6/1.

Allts egentligen ett sjlvmord med dynamit, men jag sg att du listat ett snt tidigare s br rknas.
Citera
2024-10-30, 21:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sjlvmord med dynamit.

Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Funbo, Uppsala 30/12 1934

August Rickberg slog ihjl sin hustru Fanny Rickberg med minst 4 yxhugg och stoppade sen en dynamit i munnen p sig sjlv och sprngde bort sitt eget huvud. August var fdd 1882 och Fanny 1884.

Detta skedde p grden Skogsngen i Funbo socken, ca 1.5 mil utanfr Uppsala. De begravdes i samma grav redan den 6/1.

Allts egentligen ett sjlvmord med dynamit, men jag sg att du listat ett snt tidigare s br rknas.

Tack fr uppgifterna.

Anser jag ocks att ett sdant fall ocks passar in i denna trd. SVENSKA MORDFALL tar ocks upp det hr fallet.

Citat:

"Brottsoffer: Fanny Rickberg, fdd 1884-05-06
Grningsman: August Rickberg, fdd 1882-04-03
Datum: 1934-12-30
Adress/ort: Skogsngen, Funbo socken
Ln: Uppsala
Modus: Yxa
Brottsrubricering:
Dom:
Hndelse: August Rickberg tilldelade sin hustru upprepade slag i huvudet med en yxhammare. Efter ddet begick han sjlvmord genom att antnda en dynamitpatron i munnen. August Rickberg hade vid flertalet tillfllen hotat sin hustru till livet."
Citera
2024-10-30, 21:27
Medlem
b00b00s avatar
Satt han mnne och tittade p stubinen samtidigt innan det small? Isf s r det en hrd jvel. Lite respekt nd nr man tar sig sjlv av daga p det sttet.
Citera
2024-11-01, 18:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Gjorde han det?

Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Satt han mnne och tittade p stubinen samtidigt innan det small? Isf s r det en hrd jvel. Lite respekt nd nr man tar sig sjlv av daga p det sttet.

Ja det vet vi frsts inte men kanske gjorde han p det sttet?
Senast redigerad av Skaraborg2 2024-11-01 kl. 18:42.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in