Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-10-28, 20:00
Medlem
zombie-nations avatar
Om du inte vill äta grönsaker så ät potatis, i lagom mängd. Vanlig kokt. Sedan ett protein till det. Vanligt kött är bra. Så åt vi på 70-talet och alla var jättetunna. Vi åt frukt om vi blev hungriga. Men det kanske herrn inte äter. Och hade lite lingonsylt till maten när det passade. Det finns lingonsylt utan tillsatt socker.
Citera
2024-10-28, 20:05
Medlem
Knivur-273s avatar
Käka stekt fläsk med wook-grönsaker i fettet från det stekta fläsket. En god balans mellan protein, fett och långsamma kolhydrater och vitaminer.
Citera
2024-10-28, 20:23
Medlem
Acceptera lite lovehandles, det tyder ofta på god livskvalitet ☺️ jag har aldrig varit så stor (dock ”bara” storlek medium”) som nu med min partner, men aldrig varit lyckligare!
Citera
2024-10-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANABOLAGRISARNA
Jag är en man runt 30 års åldern som alltid vägt runt 80kg men bara i år så har jag ökat till 100kg. Jag funderar på att svälta mig själv och bara dra i mig 1 paket nudlar per dag och inget annat, förutom vatten då. Visst bör jag rimligtvis gå ner i vikt då? Dessutom undrar jag: Bör jag undvika paketet med nudlar?

Mina tankebanor är att kroppen börjar äta sig själv i brist på annat. Det är inte naturligt att jag är såhär stor, jag ser helt galen ut. Ska jag erkänna så har jag rökt asmycket cannabis och ätit asmycket godis 2 månader i rad och det fick mig att svälla. Men nu vill jag bli av med det.
Sluta att äta det du gick upp av så kanske du går ner igen. 🤣
Citera
2024-10-29, 00:29
Medlem
Citat:
Så om jag äter typ 200-400g rött kött per dag och inget annat så kan jag ändå gå ned i vikt?
Du kan gå ner i vikt om du käkar 2kg kött per dag, det beror på din kropp, träning osv.
Citera
2024-10-29, 05:09
Medlem
Om du har svårt att gå upp i vikt så borde du ha lätt att gå ner i vikt.

Ge fan i sötsaker, snacks, överdrivna portioner och snabbmat(där ingår även halv/helfabrikat) så ska du se att viktminskningen kommer naturligt. Speciellt om du nu har lätt att tappa vikt.
Citera
2024-10-29, 05:25
Medlem
Citat:
Ok tack!

Jag är en människa, jag är inte intresserad av grönsaker som bara ligger och ruttnar i magsäcken, finns ingen näring där.

Starka ord för nån som mongo mulat i sig godis i två månader..
Citera
2024-10-29, 09:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag är en man runt 30 års åldern som alltid vägt runt 80kg men bara i år så har jag ökat till 100kg. Jag funderar på att svälta mig själv och bara dra i mig 1 paket nudlar per dag och inget annat, förutom vatten då. Visst bör jag rimligtvis gå ner i vikt då? Dessutom undrar jag: Bör jag undvika paketet med nudlar?

Ja men du kommer att svälta din kropp på näring. En vansinnigt korkad idé från början till slut. Vill du gå ner i vikt och stanna på normalvikt äter du förslagsvis riktig mat som innehåller den näring som din kropp frågar efter. Och det under en begränsad tid under dygnet (Max 8 timmar är en bra tumregel). Då går man ner automatiskt i vikt till slut i de allra flesta fall, eftersom du kommer att uppleva en naturlig mättnad och kommer inte överäta.
Citera
2024-10-29, 22:17
Moderator
Lapapps avatar
Flyttar.

Medicin och hälsa --> Träning, kost och kosttillskott
/Moderator
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera