Citat:
Ursprungligen postat av
pettersson72
Hur mycket ryskt sovjet skräp har då hitills förstörts? Långt mycket mer än västerländska stridsvagnar, IFV´s, luftvärn på knappt 3 år imponerande eller hur?
Kvittar hur lång tid det tar förstår att ni är så butthurt ni rysstroll att kriget inte redan är över och att Ryssland har uppnått alla krigsmål. Flera år till så har Ryssland ingen oljeindustri kvar, inga flygbaser då Ukraina kommer att slå långt in i Ryssland tills dess, kallas avmilitarisering och Ryssland borde tänka på sina stora fiende nr 1 Nato som är vid gränsen eller?
Du har feltolkat situationen fullständigt. Vad jag och de flesta andra pro-Ryssar har gemensamt är att vi vill se väst förlora, absolut.. men ju snabbare väst förlorar ju mer "kraft" kommer väst ha kvar när röken har lagt sig. Ju längre Ryssen tar på sig ju mer pengar och lögner måste väst spendera och ju mindre pengar och tillit kommer de ha kvar.
Jag menar, tänk att vara en person som läste om konflikten i krigets början och tänkte "Ja minsann, om tidningen påstår att Ryssland har missiler för 2 veckor kvar, Putin har cancer/aids/hjärtinfarkt/osv osv, när som helst förlorar Ryssland, Rysslands ekonomi kraschar" och såhär 3 år senare FORTFARANDE lita på vad man läser/hör från samma "källor", ja ännu är inte den sista idioten född.
Men lyckligtvis har många, väldigt många, förstått att de blev förda bakom ljuset och det gör folk förbannade.
Så, Ryssland får gärna fortsätta dra ut på det i 20 år till, för då är chansen överväldigande att väst och globalismen kommer dö en smärtsam död, tills dess kan vi fortsätta skitposta på internet om huruvida x eller y vinner.. men just nu ser det väldigt dystert ut för Ukraina.
Vad var det jag läste, 8 städer på 3 dagar?