2024-10-21, 04:03
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Om du inte "haft" covid så tror jag du kan slappna av... Jag tror visst du har varit smittad men att du tillhör dem som knappt märker av det. Själv har jag testat positivt en gång men aldrig varit "sjuk".

Nåt men genetiken o hur man lever/äter som bestämmer om man blir sjuk eller ej.

Jag bryr mig inte ett smack om folk hostar o snorar. Sambon är sjuk då o då men jag har inte haft en sjukdag på säkert 6-7 år.

Ja jag kan ha haft det. Blev riktigt dålig med rel hög feber och hosta med mera. 2021, men hade ett negativt test, men tror att testet togs för tidigt, och numera är de nyare varianterna inte som dessa i början då det letade ner sig i lungorna på vissa, även yngre.
Citera
2024-10-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Kan man utesluta att det handlar om post-vaccination?

Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Vilken jävla morbid fejk-cirkus detta är.

Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Personligen skulle jag vara tacksam över att ha sluppit biverkningar och skulle nog inte våga utmana ödet fler gånger.

Jag citerar er alla för att ni ska se följande, som jag även skrev i vaccinforumet. Jag tror jag kan ha hittat en obehaglig sak med vaccinet, som jag antar kan bli den springande punkten för mRNA-vaccinen. Jag skriver det lite provocerande fetat här så att fler ska se poängen:

Det är i hög grad visat att mRNA-vaccinen kan skapa eller trigga diabetes.

Detta finns det numera många studier som pekar på (några nedan). Man kan då invända att fler anses få diabetes av Covid-19 än av vaccinet, och så är det. Man kan också invända att vaccinet tycks skydda en del från att få diabetes av Covid-19. Detta tycks också korrekt. Men man kan av detta inte dra slutsatsen att de som fått diabetes av Covid-19-vaccinet ändå skulle ha fått det av Covid-19. Detta eftersom det handlar om vilken variant av viruset man får, och hur en specifik infektion sprider sig i kroppen men även andra faktorer såsom kanske hur många boostrar man tagit osv.

Med andra ord: Många människor har troligen fått diabetes av mRNA-vaccinet, och det är inte säkert att de skulle ha fått diabetes av Covid-19. Detta tror jag kommer att vara motsvarigheten till mRNA-vaccinens "Narkolepsi-skandal".

De som fått diabetes-2 kanske skulle fått värre diabetes-2 av Covid-19 om de var ovaccinerade, men det vet vi inte. När det handlar om diabetes-1 så vet vi inte om de skulle fått det av Covid-19 eller inte.

Hur ska då en person med anlag för diabetes tänka? Kanske att försöka undvika viruset samt undvika för många boostrar.

Ett problem med att mer och mer forskning pekat på att mRNA-vaccinet tycks trigga diabetes är att detta då är just en sådan biverkning som narkolepsi var i svininfluensavaccinet. Några studier som talar för detta (alla nedan talar om diabetes 1, men studier tar även upp diabetes 2):

Diabetology (Impact factor 2.4) 29 februari 2024:
Conclusion
Vaccination with BNT16b2 may trigger type 1 diabetes. https://link.springer.com/article/10...40-024-00695-9
2024, AACE Clinical Case Reports:
New-onset type 1 DM has been reported after COVID mRNA vaccination. https://www.sciencedirect.com/scienc...76060524000567
2023 World J Diabetes:
There are limited and conflicting data on the interrelationship between diabetes and COVID-19 vaccination. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10294060/
2022 Journal of Diabetes Investigation:
The present case suggests that COVID-19 RNA-based vaccines might trigger the onset of type 1 diabetes, even in subjects without prior histories of diabetes. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35220662/
2022 Intern med:
This case suggests that COVID-19 vaccination can induce type 1 diabetes in some individuals with a genetic predisposition. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35135929/
Så medan det nyss kom en studie i The Lancet som säger att risken att utveckla diabetes av Covid-19 är mindre för vaccinerade än för ovaccinerade (https://www.thelancet.com/journals/l...159-1/fulltext) så bör man även alltså väga in att precis som Covid-19 numera anses kunna skapa eller trigga diabetes, så tycks även vaccinet kunna skapa eller trigga diabetes.

Diabetes är ju ingen biverkning som har nämnts angående mRNA-vaccinet utan är en av de mer långsiktiga slags biverkningar som man får räkna med kommer komma när man tar fram ett nytt vaccin, som, Pfizer och de andra gjorde. Sedan kan folk gasta om att vaccinet visserligen kostade några liv, skapade lite myokardit och diabetes men räddade desto fler, men det förklarar inte varför man inte skulle ta ansvar för de faktiska biverkningar som uppkommit eller försöka mörka dessa med argument om "helheten".

Det kan vara så att de som fått diabetes 1 av vaccinet och därmed kan få 15 års kortare livslängd är såpass många att man kan ifrågasätta om boostrarna var värt det. Det är heller inte säkert att dessa personer tycker att deras vaccinering var värd 15 år kortare livslängd även om en del här i tråden gärna talar om människoliv i generella termer.

Kanske hade det i räckt med en vaccination istället för 3, 4, 5 boostrar till.

Så diabetes kan vara Pfizers och Modernas "Narkolepsi". I och med att forskning pekat på att både viruset och vaccinet kan ge diabetes så går det inte riktigt längre att påstå nåt annat om vaccinet. Vi får se hur diabetes har ökat de senare åren. Man vet att det har ökat rejält bara de senaste 5 åren (https://www.thelancet.com/journals/l...231-6/abstract), men det blir intressant om man kan se en skillnad efter pandemin.
Senast redigerad av Lamento 2024-10-23 kl. 01:27.
Citera
2024-10-23, 03:13
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Jag citerar er alla för att ni ska se följande, som jag även skrev i vaccinforumet. Jag tror jag kan ha hittat en obehaglig sak med vaccinet, som jag antar kan bli den springande punkten för mRNA-vaccinen. Jag skriver det lite provocerande fetat här så att fler ska se poängen:

Det är i hög grad visat att mRNA-vaccinen kan skapa eller trigga diabetes.

Detta finns det numera många studier som pekar på (några nedan). Man kan då invända att fler anses få diabetes av Covid-19 än av vaccinet, och så är det. Man kan också invända att vaccinet tycks skydda en del från att få diabetes av Covid-19. Detta tycks också korrekt. Men man kan av detta inte dra slutsatsen att de som fått diabetes av Covid-19-vaccinet ändå skulle ha fått det av Covid-19. Detta eftersom det handlar om vilken variant av viruset man får, och hur en specifik infektion sprider sig i kroppen men även andra faktorer såsom kanske hur många boostrar man tagit osv.

Med andra ord: Många människor har troligen fått diabetes av mRNA-vaccinet, och det är inte säkert att de skulle ha fått diabetes av Covid-19. Detta tror jag kommer att vara motsvarigheten till mRNA-vaccinens "Narkolepsi-skandal".

De som fått diabetes-2 kanske skulle fått värre diabetes-2 av Covid-19 om de var ovaccinerade, men det vet vi inte. När det handlar om diabetes-1 så vet vi inte om de skulle fått det av Covid-19 eller inte.

Hur ska då en person med anlag för diabetes tänka? Kanske att försöka undvika viruset samt undvika för många boostrar.

Ett problem med att mer och mer forskning pekat på att mRNA-vaccinet tycks trigga diabetes är att detta då är just en sådan biverkning som narkolepsi var i svininfluensavaccinet. Några studier som talar för detta (alla nedan talar om diabetes 1, men studier tar även upp diabetes 2):

Diabetology (Impact factor 2.4) 29 februari 2024:
Conclusion
Vaccination with BNT16b2 may trigger type 1 diabetes. https://link.springer.com/article/10...40-024-00695-9
2024, AACE Clinical Case Reports:
New-onset type 1 DM has been reported after COVID mRNA vaccination. https://www.sciencedirect.com/scienc...76060524000567
2023 World J Diabetes:
There are limited and conflicting data on the interrelationship between diabetes and COVID-19 vaccination. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10294060/
2022 Journal of Diabetes Investigation:
The present case suggests that COVID-19 RNA-based vaccines might trigger the onset of type 1 diabetes, even in subjects without prior histories of diabetes. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35220662/
2022 Intern med:
This case suggests that COVID-19 vaccination can induce type 1 diabetes in some individuals with a genetic predisposition. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35135929/
Så medan det nyss kom en studie i The Lancet som säger att risken att utveckla diabetes av Covid-19 är mindre för vaccinerade än för ovaccinerade (https://www.thelancet.com/journals/l...159-1/fulltext) så bör man även alltså väga in att precis som Covid-19 numera anses kunna skapa eller trigga diabetes, så tycks även vaccinet kunna skapa eller trigga diabetes.

Diabetes är ju ingen biverkning som har nämnts angående mRNA-vaccinet utan är en av de mer långsiktiga slags biverkningar som man får räkna med kommer komma när man tar fram ett nytt vaccin, som, Pfizer och de andra gjorde. Sedan kan folk gasta om att vaccinet visserligen kostade några liv, skapade lite myokardit och diabetes men räddade desto fler, men det förklarar inte varför man inte skulle ta ansvar för de faktiska biverkningar som uppkommit eller försöka mörka dessa med argument om "helheten".

Det kan vara så att de som fått diabetes 1 av vaccinet och därmed kan få 15 års kortare livslängd är såpass många att man kan ifrågasätta om boostrarna var värt det. Det är heller inte säkert att dessa personer tycker att deras vaccinering var värd 15 år kortare livslängd även om en del här i tråden gärna talar om människoliv i generella termer.

Kanske hade det i räckt med en vaccination istället för 3, 4, 5 boostrar till.

Så diabetes kan vara Pfizers och Modernas "Narkolepsi". I och med att forskning pekat på att både viruset och vaccinet kan ge diabetes så går det inte riktigt längre att påstå nåt annat om vaccinet. Vi får se hur diabetes har ökat de senare åren. Man vet att det har ökat rejält bara de senaste 5 åren (https://www.thelancet.com/journals/l...231-6/abstract), men det blir intressant om man kan se en skillnad efter pandemin.

Ahh, känns som vi hört liknande historier några gånger redan va?

Detta märkliga fenomen kan generaliseras mer kortfattat med följande olösbara ekvation:
Covid orsakar X. Vaccinet skyddar mot X, men orsakar samtidigt också X.

Hur många boosters bör man då låta sig bli stucken med för att slippa få X? Svaret är kvadratroten ur 666 delat med 0.

Klart som korvspad.

Vissa tycks undermedvetet betrakta risken med covid-sprutorna som vore det något nästan positivt. Om sprutorna är lite farliga så betyder det att dom funkar. Då vet man att dom är potenta liksom. Det är nåt jävla anti-logiskt tankemönster, lite besläktat med sympatisk magi, som vi antagligen har med oss från stenåldern. En nedärvd hårdvaru-bug i hjärnbarken, som vi oftast inte märker av men som ibland blir ödesdiger. Ungefär som rådjur som plötsligt kan få fnatt och springa rakt in i lågorna vid en skogsbrand.
Citera
2024-10-26, 18:55
Medlem
ettanollans avatar
Känns som ALLA är sjuka nu och det blir värre och värre varje år!
Kommer vi alla att stryka med till slut?
Citera
2024-10-26, 19:24
Medlem
Citat:
Ja, L.D., jag minns också de där turerna du nämnde i ditt tidigare inlägg, med spekulationerna om flockimmunitet. Man kan lägga till att FHM ansåg att Sverige troligen inte skulle få nån andra våg, sen fick vi det och då menade de att vi nog inte skulle få en tredje, sen inte en fjärde.

Sedan håller jag helt med dig om det lite märkliga i hur man beskriver det. Redan våren 2020 sade FHM att de flesta skulle få lindrig Covid-19, vissa inte ens märka att de fick det. Sedan började folk dö. Jag har inte siffrorna nu, men vi minns väl alla hur dödsfallen ökade och steg mot hundra och över och då införde man restriktioner. När det däremot dog 200 i veckan nu i vintras så införde man inga restriktioner alls. Vad är skillnaden mer än att man inte visste lika mycket om viruset då? Visst ska de vara en mindre farlig variant, men då kan väl tidningarna redovisa dödstalen per år? För i april 2022 bestämde Sverige att Covid inte längre var allmänfarlig, men sedan dog det fler personer i Covid 2022 än vad det gjorde 2021 om jag inte minns fel.

Vintern 2023 när statsepidemiologen menade att vi hade flockimmunitet så dog det alltså 200 svenskar i veckan i Covid. Och just nu dör det ett 50-tal svenskar i veckan. Kommer vi ha 200 dödsfall i veckan i vinter igen? P71, jag håller med dig också, men ett möjligt problem är ju att viruset fortfarande är farligt och verkar kosta långt fler dödsfall än till exempel influensa.

Man kan ju påminna sig om att om vi nu har flockimmunitet så har det kostat 28.000 svenskar livet. Och resten av Norden har fortfarande inte kommit ifatt. Vi får se hur vintern blir, kanske är det bara så att vi numera tvingas acceptera att vi har ett virus som är värre än influensa, dels i dödstal och dels eftersom det fortfarande inte är säsongsbundet.

Däremot varnar ju forskare som Al-Aly för att varje gång man smittas av Covid-19 så har man risk att få allvarliga men: https://www.self.com/story/covid-rei...health-effects

Nej, det har inte kostat 28 tusen livet..majoriteten var multisjuka och skulle dött ändå, vi hade trots allt en underdödlighet 2019 och så får vi inte glömma att FELBEHANDLING har kostat liv..
Citera
2024-10-27, 02:48
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Känns som ALLA är sjuka nu och det blir värre och värre varje år!
Kommer vi alla att stryka med till slut?

Ja. Man kan nästa få känslan av att dom här fantastiska genterapi-vaccinen inte funkar som det var tänkt.
Själv tog jag inte en enda spruta och har inte alls blivit sjukare år för år. Konstigt va?

Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Nej, det har inte kostat 28 tusen livet..majoriteten var multisjuka och skulle dött ändå, vi hade trots allt en underdödlighet 2019 och så får vi inte glömma att FELBEHANDLING har kostat liv..

Tror tyvärr att majoriteten gör sitt allra yttersta för att glömma att felbehandling har kostat liv. Alla parter verkar nöjda med att skylla allt på det osynlig spöket covid.
Att "sanningen alltid kommer fram förr eller senare" som vissa säger, måste vare en av dom största missuppfattningarna någonsin. Sanningen kommer bara fram i undantagsfall verkar det snarare som. Eller kanske mer precist uttryckt: Sanningen kommer nog alltid fram, men det är sällan fler än ett fåtal som är beredda att acceptera den.
Citera
2024-10-27, 08:48
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ja. Man kan nästa få känslan av att dom här fantastiska genterapi-vaccinen inte funkar som det var tänkt.
Själv tog jag inte en enda spruta och har inte alls blivit sjukare år för år. Konstigt va?

Tror tyvärr att majoriteten gör sitt allra yttersta för att glömma att felbehandling har kostat liv. Alla parter verkar nöjda med att skylla allt på det osynlig spöket covid.
Att "sanningen alltid kommer fram förr eller senare" som vissa säger, måste vare en av dom största missuppfattningarna någonsin. Sanningen kommer bara fram i undantagsfall verkar det snarare som. Eller kanske mer precist uttryckt: Sanningen kommer nog alltid fram, men det är sällan fler än ett fåtal som är beredda att acceptera den.

Ja, mRNA injektionerna verkar ju öka sannolikheten att bli sjuk pga ändrat immunsvar.

Vacciner borde som de där danska forskarna lyfte testas/godkännas beroende på totala effekten på hälsan/dödligheten.
Citera
2024-10-27, 16:41
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, mRNA injektionerna verkar ju öka sannolikheten att bli sjuk pga ändrat immunsvar.

Vacciner borde som de där danska forskarna lyfte testas/godkännas beroende på totala effekten på hälsan/dödligheten.

Danska forskare? Är det nåt som diskuterats i tråden tidigare eller?

Låter ju helt klart väldigt vettigt att se till den totala effekten istället för att hyperfokusera på en enda sjukdom. Fast om man skulle applicera det kriteriet på alla läkemedel så skulle det nog kunna bli dödsstöten för hela industrin, misstänker jag.
Citera
2024-10-27, 18:33
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Danska forskare? Är det nåt som diskuterats i tråden tidigare eller?

Låter ju helt klart väldigt vettigt att se till den totala effekten istället för att hyperfokusera på en enda sjukdom. Fast om man skulle applicera det kriteriet på alla läkemedel så skulle det nog kunna bli dödsstöten för hela industrin, misstänker jag.

Den RCT som pfizer gjorde visade ju på en icke signifikant ökad dödlighet för den vaccinerade gruppen. Av nån outgrundlig anledning vaccinerade Pfizer kontrollgruppen innan detta blev signifikant;-). Ja, de danska forskarna som kommenterade detta diskuterades för länge sen här i tråden

Är ju rätt meningslöst om ett "vaccin" minskar risken att bli smittad men ökar dödligheten i tex blodpropp;-)

Eftersom placebo är största effekten av många mediciner så kan man ersätta det mesta med sockerpiller!
Citera
2024-11-02, 02:27
Medlem
Citat:
Ahh, känns som vi hört liknande historier några gånger redan va?

Detta märkliga fenomen kan generaliseras mer kortfattat med följande olösbara ekvation:
Covid orsakar X. Vaccinet skyddar mot X, men orsakar samtidigt också X.

Hur många boosters bör man då låta sig bli stucken med för att slippa få X? Svaret är kvadratroten ur 666 delat med 0.

Klart som korvspad.

Vissa tycks undermedvetet betrakta risken med covid-sprutorna som vore det något nästan positivt. Om sprutorna är lite farliga så betyder det att dom funkar. Då vet man att dom är potenta liksom. Det är nåt jävla anti-logiskt tankemönster, lite besläktat med sympatisk magi, som vi antagligen har med oss från stenåldern. En nedärvd hårdvaru-bug i hjärnbarken, som vi oftast inte märker av men som ibland blir ödesdiger. Ungefär som rådjur som plötsligt kan få fnatt och springa rakt in i lågorna vid en skogsbrand.

Själv är jag mest "oroad" över om vi som har undvikit viruset och tagit det på allvar ska behöva betala skatt för de som inte tagit det på allvar och fått postcovid (givetvis betalar jag gärna skatt för de som har såna yrken eller familjesituationer att smittan inte kunde undvikas, men jag slipper gärna betala det för att folk fått covid på nattklubbar eller sportevent och liknande). 37 % risk att drabbas av långtidscovid 3:e gången man smittas enligt en ny studie. https://stillcoviding.ca/en/news/le-...-selon-linspq/
Citera
2024-11-02, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan

Felbehandling har absolut kostat liv, och många av de som dött har haft andra sjukdomar men jag är en sån som anser att även multisjuka ska få leva så länge som möjligt.
Citera
2024-11-02, 12:25
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Själv är jag mest "oroad" över om vi som har undvikit viruset och tagit det på allvar ska behöva betala skatt för de som inte tagit det på allvar och fått postcovid (givetvis betalar jag gärna skatt för de som har såna yrken eller familjesituationer att smittan inte kunde undvikas, men jag slipper gärna betala det för att folk fått covid på nattklubbar eller sportevent och liknande). 37 % risk att drabbas av långtidscovid 3:e gången man smittas enligt en ny studie. https://stillcoviding.ca/en/news/le-...-selon-linspq/

Jag tycker att det vore utmärkt om vi kunde generalisera din idé. Dvs att alla får öronmärka sina skatteinbetalningar till sådana syften som man själv anser viktiga. Jag tycker inte att någon ska behöva betala skatt till syften som dom anser är oviktiga eller kontraproduktiva, tex invandring eller viss typ av sjukvård. Så får landets politik helt enkelt formas av vad folk är beredda att betala för.

Men det är en annan diskussion. Och det är väldigt långt ifrån den typ av låtsasdemokrati vi lever under idag.

Jag tror inte heller att det är på det skattepolitiska planet som ditt problem ligger. Det jag tror att du egentligen stör dig på är helt enkelt att folk har fräckheten att fatta individuella beslut rörande sin egen hälsa. Det du helst skulle vilja är att polisen kommer och tvångsinjicerar alla som vägrar ta covid-vaccin. Men du känner på dig att det skulle låta lite för fascistiskt om du sa det det rakt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in