2024-10-24, 21:19
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Hoppas Kim i vredesmod när hans soldater blir kluvna itu skyller på att Ryssland lurat honom
Nei, da tror jag hellre väst kommer få skulden, vilket kan vara lite av syftet med dessa NK-nerna. Kim ges en ursäkt för eskalering emot väst.
Citera
2024-10-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Aftonhoran skriver om flyende NKáre i Kursk. Får tas med ett dumperlass salt då det är horan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MndPaR/nordkorea-strider-i-kursk

Får horan betalt så tror jag hon är pålitlig.

Det var för ett par dagar sedan det kom ut att 12 NK soldater gått bort sig men fångats in.

Och idag sägs det att 8 NK soldater dödats.

Jag tror att NK-soldater kommit in tidigare än vad som sagts.
Citera
2024-10-24, 21:22
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Dödad rysk soldat i Tjetjenien. Nära Grozny. Den staden blev lika sönderbombad av ryssen som Mariupol om inte ännu värre. Skulle inte förvåna mig krig snart bryter ut där för en tredje gång. Ryssarna för med sig död varhelst dom sätter sin fot.

https://x.com/blyskavka_ua/status/1849501909020712961

Noterade att de inte får ut kängor utan han använde privata gympaskor. Brist på kängor också till köttkvarnen i Ukraina?
Citera
2024-10-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Dödad rysk soldat i Tjetjenien. Nära Grozny. Den staden blev lika sönderbombad av ryssen som Mariupol om inte ännu värre. Skulle inte förvåna mig krig snart bryter ut där för en tredje gång. Ryssarna för med sig död varhelst dom sätter sin fot.

https://x.com/blyskavka_ua/status/1849501909020712961

Det skall röra sig om tre döda soldater. Det är mycket glädjande. Det är nog inget uppror men det finns nog en tjetjensk guerilla som verkar.

Den bästa ryssen är en död ryss.
Citera
2024-10-24, 21:29
Medlem
Tre dödades. Hoppas att flera rosgvardia också skadades.

Ohyran skall bekämpas var den än befinner sig.
Citera
2024-10-24, 21:33
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Drägg från ryska horden tar sig en tupplur.

Pokrovsk-sektorn.

The Ukrainian 68th Jaeger Brigade totally annihilated Russian assault groups with FPV drones in the Pokrovsk direction.

In the end, you can just see the scale of Russian losses in this area. Just Zombies…

x.com/GloOouD/status/1849506098765529167
Citera
2024-10-24, 21:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Tvivlar faktiskt på att det skulle vara någon större fara. Vad ska Ryssland göra? Öppna en ny front mot Baltikum eller Finland? Skicka massa kärnvapen? Tror Putin vet att han är helt rökt om det sker.

Håller med om att ryssarnas alternativ är begränsade. Men sannolikt skulle de försöka skjuta ned det “bistående” flyget. Då vore vi strax i nästa fas, om hur till vida ryskt luftvärn också skall bekämpas?
Citera
2024-10-24, 21:47
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det skall röra sig om tre döda soldater. Det är mycket glädjande. Det är nog inget uppror men det finns nog en tjetjensk guerilla som verkar.

Den bästa ryssen är en död ryss.

Det finns en tjetjensk opposition som bokstavligen hatar Kadyrov och Ryssland . Den konflikten och det hatet är ingalunda över . Får de en chans lär det bli samma blodbad som sist samt en död Kadyrov .
Vi får hoppas att någon vänligt sinnade grupp beväpnar dem och kanske till och med tillför modernt luftvärn Allt enligt godkända ryska metoder .
Citera
2024-10-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Hoppas Kim i vredesmod när hans soldater blir kluvna itu skyller på att Ryssland lurat honom

Kim tog nederlaget mycket hårt och skyllde det på Putin. Det sägs att han i sina äldre dagar ibland helt utan förvarning kunde skrika ut: "Putin, ge mig tillbaka mina legioner"
Citera
2024-10-24, 21:51
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Så här står det om NK:s militär.
Militärutgifterna under senare år har beräknats till cirka en fjärdedel av bruttonationalprodukten (BNP). Militären har över en miljon soldater och flera miljoner reservister.

Så det finns soldater att plocka av kan man lugnt säga men frågan är hur många Kim är beredd att offra. Kan tänka mig att han njuter av det och framförallt för att det retar amerikanen. Så länge det håller i sig så kommer säkerligen det fortsätta rullas in nordkoreaner gissar jag.
Frågan är bara när NATO tycker att ryssen och nu nordkorea gått långt.
Citera
2024-10-24, 22:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Så här står det om NK:s militär.
Militärutgifterna under senare år har beräknats till cirka en fjärdedel av bruttonationalprodukten (BNP). Militären har över en miljon soldater och flera miljoner reservister.

Så det finns soldater att plocka av kan man lugnt säga men frågan är hur många Kim är beredd att offra. Kan tänka mig att han njuter av det och framförallt för att det retar amerikanen. Så länge det håller i sig så kommer säkerligen det fortsätta rullas in nordkoreaner gissar jag.
Frågan är bara när NATO tycker att ryssen och nu nordkorea gått långt.

Man får väl troligtvis se snart men..., misstänker att NK`s soldater är bland de bästa i världen i att imponerande marschera framför tv-kameror i Pyongyang men sedan ?

Har mina tvivel..
Citera
2024-10-24, 22:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Rosgvardia åker på bonk i Tjetjenien.
Tre döda ryssar i ett bakhåll. På tiden att det blossar upp ett nytt inbördeskrig i Tjetjenien...
BREAKING 🚨 A Rosvgardia convoy was ambushed in Chechenya in Churt-togi ( Petropavlovskaya village ) in the Grozny district.
According to the information, a military Ural, in which there were employees of the occupation structures, was shot. Three employees were presumably killed, the attackers fled.

x.com/PStyle0ne1/status/1849518027756187677

Startar de något nu kommer de få massivt stöd av Ukraina och kanske andra också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in