Citat:
Det lille som holder 1% liv i skyldspørsmålet i saken, ifølge min type logikk og fornuft er at denne dusøren kun gjaldt om hun ble funnet. Men jeg velger å tro at han fryktet at noen da tok på seg skylden uten at familien fikk et bevis. Kall det gjerne at han ikke ville kaste bort 10mill uten et sikkert bevis i og med at så mange mener han er ultragjerrig.
Dette momentet føyer seg inn i det jeg ser som en rekke små hint fra TH om at han vet hva som har skjedd.
Å ikke ønske at de(n) som etter all sannsynlighet har tatt livet av kona hans skal straffes for det, er jo
meget, meget spesielt. Enda mer spesielt er det når man kjenner THs ærgjerrige og ærekjære personlighet.
Uansett har jo ingen sivile personer anledning til å frita forbrytere for straff. Hadde noen pekt ut
stedet hvor AE var å finne, ville naturlig nok denne personen blitt anholdt umiddelbart. Enten for å
ha direkte befatning med drapet, eller for å skjule dem som sto bak. Det er altså en ganske absurd
tanke at noen ville avsløre skjulestedet, fordi de måtte avsløre seg selv for å få dusøren.
Hagen kunne ikke på noen måte betalt dusøren ut anonymt, fordi han selv da ville bli holdt ansvarlig
for å skjerme en gjerningsperson, eller hindre politiet i sitt arbeid med å løse saken.
Hva tenkte så Holden da han formidlet tilbudet om dusør? Han kjenner da lovene og deres anvendelse
både fra påtale- og forsvarersiden.
Det er mange relevante spørsmål som burde vært stilt i denne saken, men som aldri ble det.
"Det er kun snakk om kort tid".. "Politiet bygger stein for stein".. Bla..bla..blaaaaaa.bla..bla. Hører du ikke selv hvor dum du høres ut. Du minner meg om "komiske Ali" fra Irak krigen først på -90. Kan du ikke skrive litt om hvorfor alt du har sagt / påstått de 2-3 siste årene ikke lenger stemmer med sakens virkelighet?