2024-10-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nederlanderna2020
Jag har varit beroende av gbl länge. Jag tog mig sista dos gbl 9/10 på kvällen. Tog 150mg baklofen och 12mg bromazepam och somnade enligt min smartwatch i typ 9 timmar . Sedan vaknar jag till medvetande efter 9 hela dygn med lägenheten helt smutsig. Trasiga speglar, tavlor, smuts överallt. Vaknar till liv av av att polisen ringer på min dörr för att jag ej svarar i min telefon

Jag hade 1gram pyrozolam hemma. Det är helt borta. Även 4gram nep som jag brukar röka i min pipa och 6gram 2mmc var också borta..

Men jag minns ingenting!! Vad tror ni hände mig? Minns ingenting för nästan 10 dagar ensam i min lgh
du trycker i dig benzo och undrar varför du har ett svart hål på en vecka i minnet. Jadu.... Har du kollat ditt banksaldo? Känner på mig att du kommer hitta ett par uttag du gjort.
Citera
2024-10-22, 00:01
Medlem
Airwave92s avatar
12 mg benzo ja då kan det hända lite saker, minnesluckor deluxe
Citera
2024-10-22, 00:04
Medlem
Skeppsvraks avatar
Fyfan vilka minnen och kroppen ryser/svettas av ångest av denna tråd.
Några få saker då: Stöld, Bedrägeri, trafikbrott, separation. Vänner.
Vill påpeka många dåliga val har man gjort, men endast negativa saker har inte hänt påverkad/medicinerad utav bzo.
Men är en medicin man skall äta vid nödfall inte leka runt på..
Citera
2024-10-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
12 mg benzo ja då kan det hända lite saker, minnesluckor deluxe
Är ingen benzo expert. Ingen aning hur mycket 12mg är. Men svårt att tänka mig att det håller i sig så länga. Måste ju troligtvis ätit,druckit och förmodligen köpt mer utan att komma ihåg det ? Andra i min närhet som haft minnesluckor i dagar. Har iof sett dessa personer trycka i sig en hel näve med valium samtidigt. Går knappt att hänga med sådana personer. Ganska tröttsamt att ha samma konversation om och om igen under flera timmar.
Senast redigerad av MDMArookien 2024-10-22 kl. 00:12.
Citera
2024-10-22, 00:12
Moderator
Morfar-52s avatar
"Vad hände med mig? Jag är helt förbluffad" infogad från drogakuten./mod
Citera
2024-10-22, 18:35
Medlem
Nkpgisits avatar
Rånade en på 100g amfetamin sist jag tog xanor….
Citera
2024-10-22, 19:22
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Rånade en på 100g amfetamin sist jag tog xanor….
Haha Fyfan då lär han inte ha blivit glad 🤣 kan verkligen hålla med om att det kan hända precis vad fan som helst när man tar sån skit!
Citera
2024-10-23, 04:08
Medlem
En decemberkvälll för ett par år sedan vaknade jag till och mådde sådär så åkte in till psyk. När läkaren frågade om jag visste vilken dag det är så svarade jag 22e december för skulle fira jul med familjen så det hade jag koll på. Det var 8e januari och jag blev inskriven.

Vet inte vad jag hade haft för mig men polisen hade varit hemma pga oroliga bekanta och dom hade hittat rätt mycket pulver och tabletter och hade haft med mig till sjukan och eftersom jag fick komma därifrån måste jag varit någorlunda människa. Tror det stod i papprena att dom var där 15e. Nådig ångest. Usch vad lömskt det är med piller.
Senast redigerad av P-ter 2024-10-23 kl. 04:49.
Citera
2024-10-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalldeen
Jag kan endast tala för mig själv, råder absolut ingen att trixa med habbar igen när de blivit kvitt sitt beroende!!
Jag gjorde en 11 månaders nedtrappning från 80 till 0 mg diazepam om dagen.
Sänkte dosen varannan vecka. Först 10mg / åt gången, sedan 5 och till sist 2mg varannan vecka.
Varje gång jag sänkte dosen så köpte jag en karta blå. Mest för att psykiskt ha något att se fram mot antar jag såhär i efterhand.
Efter jag lagt av helt (nu ca 4 månader sedan) har jag köpt två kartor blå, en karta åt gången två tillfällen.
Jag har inte upplevt någon absitens överhuvudtaget efter 15mg alprazolam utspritt över 3-4 dagar, har dock väntat drygt en månad mellan tillfällena.
Vidta största möjliga försiktighet dock, alla reagerar olika på diverse preparat, antar att jag haft tur.
Lycka till kompis
Fuck benso

Hur kommer de sig att du körde en 11 månaders nedtrappning ? De var en jävla lång nedtrappning det. Hur länge käka du benso ?

Skulle du säga att du kände dig helt återställd efter 4 månader ren ? Jag klara mig ren som längst i 1-2 månader men min ångest vart så brutal att jag var tvungen o kliva på en medicinsk dos igen bara för o bli kvitt avtändningen.
Citera
2024-10-24, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
Hur kommer de sig att du körde en 11 månaders nedtrappning ? De var en jävla lång nedtrappning det. Hur länge käka du benso ?

Skulle du säga att du kände dig helt återställd efter 4 månader ren ? Jag klara mig ren som längst i 1-2 månader men min ångest vart så brutal att jag var tvungen o kliva på en medicinsk dos igen bara för o bli kvitt avtändningen.
Käkade benso dagligen i ungefär femton år, och har sumpat två chanser till nedtrappning innan så fick en skräddarsydd jätte utdragen nedtrappning av öppenvården och tredje gången gillt, 11 månader senare så blev jag ren!
Trägen vinner..

Ärligt talat nej, känner mig fortfarande inte helt återställd, ångest och handsvett som spökar fortfarande samt käkar tre olika blodtryckssänkande för att hålla nere bt.
Därför jag är så försiktig att rekommendera folk bens, det har förstört hela mitt liv.
Hoppas det blir bättre med tiden, hade mått så jävla bra av att också kliva på en "medicinsk dos" men vet hur det hade slutat. Har nog varit inlagd på beroendeklinik typ 8 gånger redan med både abstinenskramper, dilerium tremens och liknande, inget jag önskar min värsta fiende.
Knapra med respekt, det håller inte föralltid.
Citera
2024-10-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalldeen
Käkade benso dagligen i ungefär femton år, och har sumpat två chanser till nedtrappning innan så fick en skräddarsydd jätte utdragen nedtrappning av öppenvården och tredje gången gillt, 11 månader senare så blev jag ren!
Trägen vinner..

Ärligt talat nej, känner mig fortfarande inte helt återställd, ångest och handsvett som spökar fortfarande samt käkar tre olika blodtryckssänkande för att hålla nere bt.
Därför jag är så försiktig att rekommendera folk bens, det har förstört hela mitt liv.
Hoppas det blir bättre med tiden, hade mått så jävla bra av att också kliva på en "medicinsk dos" men vet hur det hade slutat. Har nog varit inlagd på beroendeklinik typ 8 gånger redan med både abstinenskramper, dilerium tremens och liknande, inget jag önskar min värsta fiende.
Knapra med respekt, det håller inte föralltid.

Har ju läst att du fortfarande knaprar blå ibland? Du får tänka att varje gång du kliver på och av benso eller alkohol medans hjärnan repar sig så retar du upp ditt centrala nervsystem. Vilket förvärrar hela återhämtningen , eftersom hjärnan lär sig och producera naturlig GABA igen, o du slänger i dig syntetisk GABA vilket får hjärnan o sluta producera naturligt igen, speciellt under avtändning då hela ditt CNS är ur funktion , det blir en soppa i huvet du fattar själv.

Det är så individuellt hur lång tid återhämtningen tar, men har du kommit såpass långt så kommer det med högst sannolikhet bara o bli bättre med tiden

Jag ska inte prata för jag är inte bättre själv, har klivit av och på i 5 månader nu efter 1 års bruk av höga doser Xanor. Klarar tyvärr inte av avtändningen, den ”medicinska dosen” är bara för att inte känna av den fruktansvärda abstinensen , den kapar bara ”toppen” av isberget. Men den underliggande ångesten ligger kvar. Är tyvärr fast i denna onda cirkel.
Citera
2024-10-24, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
Har ju läst att du fortfarande knaprar blå ibland? Du får tänka att varje gång du kliver på och av benso eller alkohol medans hjärnan repar sig så retar du upp ditt centrala nervsystem. Vilket förvärrar hela återhämtningen , eftersom hjärnan lär sig och producera naturlig GABA igen, o du slänger i dig syntetisk GABA vilket får hjärnan o sluta producera naturligt igen, speciellt under avtändning då hela ditt CNS är ur funktion , det blir en soppa i huvet du fattar själv.

Det är så individuellt hur lång tid återhämtningen tar, men har du kommit såpass långt så kommer det med högst sannolikhet bara o bli bättre med tiden

Jag ska inte prata för jag är inte bättre själv, har klivit av och på i 5 månader nu efter 1 års bruk av höga doser Xanor. Klarar tyvärr inte av avtändningen, den ”medicinska dosen” är bara för att inte känna av den fruktansvärda abstinensen , den kapar bara ”toppen” av isberget. Men den underliggande ångesten ligger kvar. Är tyvärr fast i denna onda cirkel.
Mjo jag är medveten att det är att skjuta sig själv i foten lite att ta blå, nu har jag visserligen inte gjort det sedan i augusti men förstår att det förvärrar situationen.
Min regel nu är att ge fan i all bens såvida det inte typ står mellan att köpa en karta och att faktiskt ta mitt liv. Väljer alprazolam över att käka en hagelskur alla dagar. Som tur är var det nu ett tag sedan jag hade en sådan dag..
Ta hand om dig kompis, har du bara vart fast ett år i träsket är det långt från försent!
Tack för pepp och trevlig kväll på dig!=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in