2024-10-20, 16:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kirurgi kvalar in under sjukvård.
Receptbelagda läkemedel kvalar in under sjukvård.
Allvarliga skador/infektioner som personen inte själv kan åtgärda kvalar in under sjukvård.

Vid säker abort krävs kirurgi (som sjukvården tillhandahåller) eller receptbelagd medicin (som sjukvården tillhandahåller). Vid osäker abort kan skador och infektioner uppkomma som kräver vård (som sjukvården tillhandahåller).

Så nog kvalar abort in under "allmän sjukvård".

Och det är bättre och billigare att kvinnor får göra lagliga, säkra och reglerade aborter, än att de får göra olagliga, osäkra och oreglerade aborter. Aborter sker vare sig de är lagliga eller inte.

Vill du minska abortantalen, så får du aktivt börja höja rösten för effektiva och bra p-medel för män. Seså. Kör hårt!

Tomatkungen, vi och några till diskuterar det här med amöbor. Är de inte religiösa fanatiker så är de rent av utvecklingsstörda. Kille/n/arna kommer aldrig höja rösten för effektiva och bra p-medel för män.
Citera
2024-10-20, 16:16
Medlem
Citat:
Nej, det är inte ok att döda barn.

6-9 veckor extremt outvecklade foster är inte barn.

Och det är oftast 6-9 veckor extremt outvecklade foster, som aborteras. Och det har givetvis kvinnan/paret rätt att få göra. Om det inte var lagligt, så finns det ändå saker som kvinnan kan ta som gör att graviditeten avstannar och stöts ut. Ett abortförbud gör inte så att aborter slutar existera. Det enda som sker är att aborter blir farligare för kvinnans liv och hälsa. Och att vi skattebetalare får betala ut mer i sjukhuskostnader för de konsekvenser en olaglig abort kan ge.

Numera behöver kvinnor som gör medicinsk abort inte ens göra denna på sjukhus, utan kan göra aborten hemma.

So what? Det hade ju blivit ett barn om man inte dödat det. Dina gränsdragningar är ju bara godtyckliga.
Citera
2024-10-20, 16:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
So what? Det hade ju blivit ett barn om man inte dödat det. Dina gränsdragningar är ju bara godtyckliga.

Hur skulle du beskriva dina gränsdragningar? Du som kallar 7-9 veckors foster för barn.
Citera
2024-10-20, 16:19
Medlem
Citat:
Jag ska fatta mig kort:

För det första: du gör logiska vurpor och läser inte mina inlägg ordentligt. Alternativt verkar inte förstå vad jag skriver.

För det andra: är du genomskådad som troll. Du är bara här för att trolla och vägrar yppa din egen åsikt i sakfrågan.

För det tredje: vill man minska aborter, så är det effektiva och bra p-medel för män, som är rätta vägen att gå. Så är du abortmotståndare, så är det där du ska börja: gör din röst hörd at du vill ha in bra och effektiva p-medel för män.

Så jävla ägd du blev. Du upprepar bara det jag säger. Du hittar på saker. Du har blivit helt manglad i den här tråden.
Citera
2024-10-20, 16:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Så jävla ägd du blev. Du upprepar bara det jag säger. Du hittar på saker. Du har blivit helt manglad i den här tråden.

Ähh, tyvärr Pelle Lelle, du förlorade....STORT. Så jävla ägd du har varit under hela din medverkan här, helt otroligt. Men en eloge till dig för att du ändå fortsatte trots den enorma förödmjukelsen.
Citera
2024-10-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ähh, tyvärr Pelle Lelle, du förlorade....STORT. Så jävla ägd du har varit under hela din medverkan här, helt otroligt. Men en eloge till dig för att du ändå fortsatte trots den enorma förödmjukelsen.

Du har även rätt att tro att jorden om platt om du så vill. Det har ingen bäring på verkligheten.
Citera
2024-10-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ok, så hur tänker du att det ska hjälpa med bättre preventivmedel för att få ner aborttalen om problemet är att INGEN av de som gör abort ändå använder dem?

Jag tänker inte svara på dina frågor för du flyr undan det du själv har sagt. Du kör med konsekventa efterkonstruktioner.

Du skrev att det är verkningslöst att använda P-medel för att få ner aborttalen om 0 % av de som gjort abort använt preventivmedel.

Detta är en felaktig slutsats och jag har redan illustrerat varför.
Citera
2024-10-20, 16:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Du har även rätt att tro att jorden om platt om du så vill. Det har ingen bäring på verkligheten.

Jorden är rund och du förlorade, rena fakta. Men jag är iallafall glad att du slutade skriva hela dina inlägg med chatgpt. Olyckligtvis för dig gick det åt pipan ändå.

Huvudsaken är att kvinnor har fortsatt tillgång till legala och säkra aborter eller hur?
Citera
2024-10-20, 16:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Som tur är kvalar även vasektomi in under allmän sjukvård. Ju fler män som har det antalet barn de önskar som drar nytta av det faktumet, desto färre aborter. Bra va?

Vi vet fortfarande inte hur männen ställde sig till om antalet önskade barn redan var uppnått eftersom de inte tillfrågades.
Det skulle som sagt ha varit väldigt intressant att se om fördelningen av skälen till abort hade blivit desamma om männen hade tillfrågats.

Varför drar du in vasektomi i detta?
Citera
2024-10-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jorden är rund och du förlorade, rena fakta. Men jag är iallafall glad att du slutade skriva hela dina inlägg med chatgpt. Olyckligtvis för dig gick det åt pipan ändå.

Huvudsaken är att kvinnor har fortsatt tillgång till legala och säkra aborter eller hur?

Pekade ut vad jag hade fel om? Du och dina kompanjoner har blivit mosade.
Senast redigerad av PelleTrollkarl 2024-10-20 kl. 16:36.
Citera
2024-10-20, 16:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Skillnaden mellan dig och resten av samhället, i synnerhet sjukvården.

Jo det är säkert jag i hela detta avlånga land som tänker så.
Citera
2024-10-20, 16:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Kirurgi kvalar in under sjukvård.
Receptbelagda läkemedel kvalar in under sjukvård.
Allvarliga skador/infektioner som personen inte själv kan åtgärda kvalar in under sjukvård.

Vid säker abort krävs kirurgi (som sjukvården tillhandahåller) eller receptbelagd medicin (som sjukvården tillhandahåller). Vid osäker abort kan skador och infektioner uppkomma som kräver vård (som sjukvården tillhandahåller).

Så nog kvalar abort in under "allmän sjukvård".

Och det är bättre och billigare att kvinnor får göra lagliga, säkra och reglerade aborter, än att de får göra olagliga, osäkra och oreglerade aborter. Aborter sker vare sig de är lagliga eller inte.

Vill du minska abortantalen, så får du aktivt börja höja rösten för effektiva och bra p-medel för män. Seså. Kör hårt!

Jag har aldrig sagt att det inte skulle vara bra om det kom fram bra manliga preventivmedel.
Fast jag har lite svårt att tyck att vasektomi som föreslås är ett sådant.
Jag tycker att en annan inställning till sex och abort skulle vara bra i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in