Jag har för många år sedan besökt en dåvarande B&W butik i södra delarna av Sverige som sedan blev Coop Forum och numera är Stora Coop och även sett en film på Youtube på B&W butik utifrån i januari år 1992 i Örebro.
Jag har för många år sedan besökt en dåvarande B&W butik i södra delarna av Sverige som sedan blev Coop Forum och numera är Stora Coop och även sett en film på Youtube på B&W butik utifrån i januari år 1992 i Örebro.
Som nämnts så fanns B&W på Backaplan i Göteborg. Detta kallades dock ofta EPA så det har sannolikt först varit ett EPA som blev ett BRA sedan B&W och till slut Stora Coop.
Var på B&W ett antal gånger som unge/ung. Var för några år sen på Coop Forum som nu ligger i lokalerna och det när nog ta mig fan samma golv som ligger fortfarande.
Man sålde mat, kläder, hushållsmaskiner och en del byggvaror.
Tyvärr körde cooperativa förbundet skiten i botten så många av butikerna är väl idag nedlagda?
De har tappat i marknadsandelar något kopiöst.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!