2024-10-18, 11:31
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Håller fullständigt med dig, det är inga komplimanger. Hade också checkat ut. Men visar på hans ytliga kyliga karaktär.

Har tyckt att han har nåt knepigt över sig sen första början. Vi får väl se vad han blev arg på i nästa avsnitt.

Jag vet inte jag, tycker ändå att Adam har överraskat positivt så här långt. Avfärdade honom som ännu en ytlig snubbe som verkar se äktenskap som ett projekt att lyckas med och bocka av på listan. Tycker att han bemöter Elsa överraskande empatiskt och lyckas ta udden av hennes beteende med lite humor och gemensamma aktiviteter.
Citera
2024-10-18, 11:41
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Jag vet inte jag, tycker ändå att Adam har överraskat positivt så här långt. Avfärdade honom som ännu en ytlig snubbe som verkar se äktenskap som ett projekt att lyckas med och bocka av på listan. Tycker att han bemöter Elsa överraskande empatiskt och lyckas ta udden av hennes beteende med lite humor och gemensamma aktiviteter.

Jo jag håller med dig där. Men människor är ju oftast inte bara negativa, som tur är.

Om man sätter sig in i hur människor kan vara med olika personlighetsstörningar, och hur de lär sig spelet för att verka "normala" och genuina, så blir man mörkrädd.

Med det sagt så har jag inte pekat ut honom som personlighetsstörd. Men vi får väl se vad som avslöjas i ett ihopklippt program som vill ha drama. Något kommer ju ändå fram för det mesta. Som konstiga kommentarer. Kanske väger det mer än om man vet hur att vara snäll framför en kamera?

Människors verkliga karaktär kommer fram när utmaningarna dyker upp i livet.
Citera
2024-10-18, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ytterligare ett exempel på vilken charlatan fejkbritten (svensken) är som matchade dem.
Han påstår att Selma är ”passionerad”. Det sista en passionerad människa jobbar som är administratör.
Det enda hon önskade sig i matchen var ”nån som jobbar med IT”.
Det är motsatsen till passionerat, det är svagbegåvat och dött på liv, passion, nyfikenhet.
Tror också hon känner nån i produktionen och bara är med för att jävlas.
Självklart fick hon den snällaste och mest seriösa killen.
Som vanligt.
Programmet älskar att straffa känsliga, autentiska män som Per, Alex, snickaren Daniel, Grävis Johan, Agust, Alex osv.

Inte för att vara taskig. Men min spontana reaktion på killen de matchat med Selma var att han troligen var Gay... 😅
Citera
2024-10-18, 13:34
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0

Har tyckt att han har nåt knepigt över sig sen första början. Vi får väl se vad han blev arg på i nästa avsnitt.
Hoppas det inte är en fulklippning, dvs att dom tagit med det sista på en längre mening:
"-Elsa vann överlägset mot mig i Fia med knuff! Det är första gången jag känt mig förbannad på henne "
Citera
2024-10-18, 13:58
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Inte för att vara taskig. Men min spontana reaktion på killen de matchat med Selma var att han troligen var Gay... 😅

Min spontana reaktion var möjligtvis pan. Tycker han är jättesöt (attraktiv).
Citera
2024-10-18, 13:59
Medlem
Vad var det Elsa tyckte skulle bli jobbigt med att visa ang nu när Ludde skulle komma med hem .
Citera
2024-10-18, 14:03
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Alla visdomar de delar med sig av om tvåsamhetens snåriga kärleksdjungel..?

Haha, ja.
Gaslightingen.
Citera
2024-10-18, 14:11
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Vad var det Elsa tyckte skulle bli jobbigt med att visa ang nu när Ludde skulle komma med hem .

Att det blir väldigt stökigt med en lös kanin hoppande omkring inomhus. Bajs, kiss, mat, gräs, hår, antar jag. Dessutom gillar de att knapra på sladdar. Inte så elsäkert precis...
Citera
2024-10-18, 14:59
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det var ju väldigt annorlunda reflektion över Adam och Elsa mot min. Elsa är ju olidlig och Adam försöker stå ut.

På vilket sätt är hon olidlig?
Citera
2024-10-18, 15:09
Det är uppenbart att Adam är en nivå över Elsa intellektuellt och hon tycker det är jobbigt.
Citera
2024-10-18, 15:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Det är uppenbart att Adam är en nivå över Elsa intellektuellt och hon tycker det är jobbigt.

"Han använder en massa svåra ord".
Citera
2024-10-18, 15:48
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
"Han använder en massa svåra ord".

Jag har inte hört några svåra ord, men kameran är ju inte på hela tiden. Vad jobbar Elsa med? Blir svårt om man inte pratar samma språk. Har man inte samma värderingar så kommer det skära sig ganska snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in