2024-10-15, 18:55
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
I så fall skulle kanske olika organisationer betala för dom.
Eller så gör vi det bara så enkelt som möjligt för oss så vi slipper att en massa socialbidragstagare som inte har råd med abort föder en massa barn som också ska ha socialbidrag. Har du någon smidig lösning med att organisationer betalar för aborter går det säkert också bra.
Citera
2024-10-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Och den som halkar och bryter benet för att den glömt ta på sig broddar efter att det frusit på får också skylla sig själv. Sen får den trots det självklart uppsöka vården. Det är så det ska vara
Man ska kunna klara sig utan sex. https://metro.co.uk/2018/04/27/will-...right-7502546/

Men det finns en rättighet att få röra på sig.
Det går få broddar från vissa kommuner och det går att köpa broddar. Det är olagligt att köpa sex.
Om det ska vara samma sak så måste du hitta någon artikel när någon i media säger att det är ingen rättighet med att få röra på sig.!?
Syftet biologiskt är att sex ska handla om fortplantning.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-10-15 kl. 19:01. Anledning: Uppdatering.
Citera
2024-10-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eller så gör vi det bara så enkelt som möjligt för oss så vi slipper att en massa socialbidragstagare som inte har råd med abort föder en massa barn som också ska ha socialbidrag. Har du någon smidig lösning med att organisationer betalar för aborter går det säkert också bra.
Aborter handlar om valfrihet som inte alla personer har.
Det handlar inte enbart om något negativt när någon blir gravid.

Men man kan ha en veckogräns där man får aborten betalad av samhället
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-10-15 kl. 18:59. Anledning: Uppdatering
Citera
2024-10-15, 19:07
Medlem
Citat:
Då kanske i så fall ska inte kvinnan bli gravid överhuvudtaget för då finns det en risk att kvinnan väljer att behålla barnet eller att hon upptäcker inte graviditeten itid.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-10-15 kl. 19:08. Anledning: Uppdatering....
Citera
2024-10-15, 19:09
Citat:
Då kanske i så fall ska inte kvinnan bli gravid överhuvudtaget för då finns det en risk att kvinnan väljer att behålla barnet eller att hon upptäcker inte graviditeten itid.
Fast nu har hon ju redan blivit gravid och har inte råd med abort och då åker vi på att betala ytterligare socialbidrag om vi inte istället betalar aborten.
Citera
2024-10-15, 19:16
Medlem
Citat:
Fast nu har hon ju redan blivit gravid och har inte råd med abort och då åker vi på att betala ytterligare socialbidrag om vi inte istället betalar aborten.
Som jag sa så kan gränsen vara till en viss vecka eller att man betalar efter inkomst.
Citera
2024-10-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Och den som halkar och bryter benet för att den glömt ta på sig broddar efter att det frusit på får också skylla sig själv. Sen får den trots det självklart uppsöka vården. Det är så det ska vara
Samhället ska uppmana folk att avstå från det som är ingen mänsklig rättighet som kostar samhället pengar.
Bättre att lägga pengar på mänskliga behov och rättigheter.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-10-15 kl. 19:26. Anledning: Uppdatering
Citera
2024-10-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Sexköpslagen kom inte till för att kontrollera mäns sexualitet.

Sexköpslagen kom till för att skydda kvinnor och män från exploatering och utnyttjande från mestadels män.

Finns en stor prostitutionstråd om du vill diskutera sexköpslagen.

Detsamma kan sägas om manshat.
Delvis kan det handla om att kontrollera mäns sexualitet.
Kvinnor ska inte vara sexobjekt, att kvinnor skulle inte behaga män etc.

Det handlar inte bara om att hjälpa utsatta personer exempelvis https://www.slutakopasex.se/
De vill bestämma hur sex ska se ut då, det skulle vara "lika mellan könen" och man måste njuta av sex etc.

Det handlar inte bara om att många kvinnor vill att kvinnor ska få sälja sex men sedan är det bara utsatta personer som gör det.
Även om det hade funnits många kvinnor som är normala och hade velat sälja sex så hade det ändå troligen anses vara något fel.

https://www.bt.se/ledare/att-tipsa-o...-en-radiogast/
Citat:
"Bakom resonemanget, den om att köpa sex kan boosta en mans dåliga självförtroende i sängen, döljer sig ännu en rutten föreställning: Att den kvinnliga kroppen är till för att behaga och tillfredsställa det manliga sinnet.”

Det är socialt accepterat som kvinna att få klaga på att männen ska tillfredsställa dom.
Det är socialt accepterat att klaga på att det är fel på jämställdheten och orättvist om en man inte gör som kvinnan vill i sängen
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-10-15 kl. 19:41. Anledning: Uppdatering.....
Citera
2024-10-15, 19:52
Citat:
Som jag sa så kan gränsen vara till en viss vecka eller att man betalar efter inkomst.
Ja och som jag sa är det inga stora pengar det handlar om och jag tror att det enklaste och billigaste för skattebetalarna är att vi bara låter aborterna fortsätta vara gratis.

Men har du nån billigare och smidigare lösning så kan du ju lämna det som förslag till nån politiker.
Citera
2024-10-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ja och som jag sa är det inga stora pengar det handlar om och jag tror att det enklaste och billigaste för skattebetalarna är att vi bara låter aborterna fortsätta vara gratis.

Men har du nån billigare och smidigare lösning så kan du ju lämna det som förslag till nån politiker.
Så det är okej att slösa skattebetalarnas pengar?
I så fall vill jag att samhället ska ge mig 20000 kronor.
Citera
2024-10-15, 20:02
Medlem
Citat:

I så fall vill jag slösa skattebetalarnas pengar genom nya socialbidragstagare
Citera
2024-10-15, 20:17
Medlem
Citat:
Lösningen i det här fallet borde fortsättningen borde vara att man ska komma ihåg att ta på sig dom än att ständigt glömma bort dom och sedan använda sjukvården. Man kan bryta benen oavsett om det handlar om broddar eller inte. Om man någon har väldiga problem med minnet så borde man kanske inte gå ut själv.
Sex är ingen rättighet, och aborter kan bara uppstå efter vissa situationer.
Aborter ska handla om ett val och graviditeter är ingen sjukdom.

Det är en rättighet att få gå ut och gå och att statliga vägar/kommunala ska hålla en viss kvalite. Det är som sagt ingen rättighet med sex.

Lösningen från många som snackar om fria aborter är att man ska fortsätta att göra det som orsakade graviditeten.
Man skulle inte i andra sammanhang gett tips på hur man ska bryta benen

Japp, lösningen är att komma ihåg att använda broddarna och att använda de på rätt sätt. Likt förbannat kommer vissa att glömma eller ramla ändå.

Många blir gravida trots preventivmedel (64% enligt studien som TomatKungen länkade) men även om nån skiter i det och "tar risken" så ska de likt förbannat ha tillgång till säkra aborter. Ska vi börja vägra folk vård för sånt som hade kunnat undvikas så är det väldigt mycket som måste bort.

Jo, man har rätt att ha sex med andra samtyckande, vuxna människor och men om det inte finns några så är det inget man har rätt att kräva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in