Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2024-10-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delNabla
Är det inte på Ljusterö det varit en långdragen grannkonflikt, med mordhot, angående en stugby?

[url]https://medieombudsmannen.se/beslut/mediernas-etiknamnd-finner-inte-skal-att-klandra-expressens-rapportering-om-grannfejd-pa-en-skargard so/#:~:text=N%C3%A4mnden%20friar%20Expressen%20f%C3%B 6r%20en%20publicering%20om%20hur%20en[/

https://www.ljusteroskargardsby.se/#...0p%C3%A5%20ett

Nej det är Löparö, inte Ljusterö
Citera
2024-10-10, 11:34
Medlem
Ingenting nytt här? Användaren Klovern som skrev att det var hens morbror verkar inte vara kvar på forumet (söker jag fel?) och då öppnar sig ett par funderingar igen. Vem var det och vad var det som hände?
Citera
2024-10-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepzoq
Ingenting nytt här? Användaren Klovern som skrev att det var hens morbror verkar inte vara kvar på forumet (söker jag fel?) och då öppnar sig ett par funderingar igen. Vem var det och vad var det som hände?

Dessvärre inga rykten som går på ön heller så ingen som riktigt verkar veta
Citera
2024-10-11, 20:40
Medlem
Har fått höra från en person som bor där ute och som pratat med ambulans/polis på plats den kvällen och där kunde dom konstatera att det var yttre våld på offret. Därav misstanke om mord, förmodar jag.
Citera
2024-10-11, 23:14
Medlem
Så skumt... Hittas med spår av yttre våld i en busskur ute vid pyttelilla Östanå, utan att någon vet vare sig vem eller hur... Det är väldigt, väldigt osannolikt. På en ort med omnejd där alla känner alla så har någon avliden dykt upp i en busskur, en någon som ingen känner. Strange.
Citera
2024-10-12, 06:38
Medlem
Vad jag hört, så var det ett hjärtstopp och de yttre skadorna pga att han stöp i backen. Inget brottsligt.
Citera
2024-10-12, 09:02
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Antingen sov du under geografilektionen, eller mera troligt så har du aldrig studerat Sveriges geografi, utan något annat lands geografi
När jag gick i skolan fanns det varken araber, flyktingförläggningar eller HVB-hem i Sverige. Vi läste mera landskap, städer och sjöar.

Men nu får man alltså lära sig var det finns araber, flyktingförläggningar och HVB-hem i geografi. Men då kan väl du som läst den moderna geografin och som inte sov berätta om det finns araber, flyktingförläggningar eller HVB-hem på ön. Eller något annat som har med händelsen att göra.
Citera
2024-10-13, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepzoq
Så skumt... Hittas med spår av yttre våld i en busskur ute vid pyttelilla Östanå, utan att någon vet vare sig vem eller hur... Det är väldigt, väldigt osannolikt. På en ort med omnejd där alla känner alla så har någon avliden dykt upp i en busskur, en någon som ingen känner. Strange.

150 hyresrätter liksom ett 50-tal nya hus har precis slagits upp på ön, så det finns väldigt många nyinflyttade som inte har några direkta kopplingar till området.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in