2024-10-12, 17:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onlythbeest
Gustavsson äger den fortfarande.

Jag får intrycket att Svettis och Olof är lite rädda för att KFM ska dyka upp och mäta ut bilen.
Men det är bara en killgissning.

De blev väl av med lite "lull-lull" i Spanien? Klockor, väskor och kontanter är väl tänkbart att redan beslagtagits?

Någon dinka av Olofs alla olika borde väl vara minst halvlegit?
Citera
2024-10-12, 17:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Hur går det för El Lobo nuförtiden. Senast blev han dömd för trakasserier mot sin före detta flickvän. Och har han fortfarande ett instagramkonto?

Vad heter hans IG-konto?

Det borde passa i den här tråden eftersom han är Europachef i samma bolag som Olof är CEO i.
Citera
2024-10-12, 17:56
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Har Olof efterlyst Svetlana via interpol?
Eller tjallat ner henne?
Eller kan hon varit gift förut och det finns en ex-man som jagar henne?
Ryssland är väl inte kända för att lämna ut sina medborgare till USA, varför skulle polisen göra razzior i hennes mammas lägenhet.

Eller är det bara google translate som översätter konstigt.

Ja, Ryssland överlämnar som regel inte sina egna medborgare till annat land. Hon måste ha begått brott i Ryssland också då om Rysk polis letar efter henne?
Citera
2024-10-12, 17:58
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vad heter hans IG-konto?

Det borde passa i den här tråden eftersom han är Europachef i samma bolag som Olof är CEO i.

@tobiasfridell

Ja, han diskuteras mycket i den här tråden. Jag tycker han är den mest underhållande figuren av alla, faktiskt. Han liksom misslyckas med allt han företar sig, som en otusförföljd Kalle Anka, typ.
Citera
2024-10-12, 18:00
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Tackar och bugar.

Japp, det kan ju nu ha dykt upp flera uppgifter på Svetlana och hon har nog all anledning att känna sig orolig.

Kan väl tänka mig att penningtvätt är det som ligger närmst tillhands för hennes del. Kan bli en Interpol på henne också men det tar lite länge tid att få igenom bara.

Ja, hon är nog absolut på listan. Hon har levt lyxliv på bedrägeripengarna och det räcker med att de kan visa att hon kände till att pengarna hon brände kom från Olofs bedrägerier för att hon ska bli dömd till medhjälp.
Citera
2024-10-12, 18:03
Citat:
Var Olof med när Persbrandt och Tjackis festade?

Det är väl dags snart att sluta låtsas som om OG är häktad? Vi vet ju alla att det bara är ett litet "spel"?

Egentligen ligger Olof på något lyxigt spa i ökänt Lyx-land och blir matad med vindruvor samtidigt som 12 oskuldsfulla ädelhoror masserar alla valkar på hans kropp.

Så tror jag nog det är.

Hahaha, ja så är det såklart! Nej, Olof sitter på kåken så ingen fest för honom. Europachefen kör Solo just nu, men jag tror inte han är Europachef längre. Tobbe och Olof påminner mig om när vi lekte låtsasföretag ihop som barn: "Du får vara VD, du är Europechef" osv. Sen gick vi runt med pappas slips om halsen och lekte företag. Det är Tobbe och Olof i ett nötskal.
Citera
2024-10-12, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Vadå "fristad"?

Hur skulle Svetlana få en fristad i Sverige?

1. Hon är inte svensk medborgare (rätta mig gärna om jag har fel)
2. Blir det en efterlysning från Spanien så kan den gå ut i hela EU och då grips hon oavsett vart hon är i EU eller vilken typ av medborgare hon än är.

Läs mig rätt:
Det verkar som om Svetlana TROR att hon kan få en fristad i Sverige. Förstår du? Det är det som "fiskar efter" betyder.
JAG fattar väl att hon inte har en möjlighet till det, men säg det till henne. Det smutsiga ludret kan dra hem till Ryssland igen - men hoppas hon också blir arresterad innan dess.
Citera
2024-10-12, 19:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Läs mig rätt:
Det verkar som om Svetlana TROR att hon kan få en fristad i Sverige. Förstår du? Det är det som "fiskar efter" betyder.
JAG fattar väl att hon inte har en möjlighet till det, men säg det till henne. Det smutsiga ludret kan dra hem till Ryssland igen - men hoppas hon också blir arresterad innan dess.

Jag tror inte på att Olof varit så oförsiktig i sitt gränslösa beteende att han gjort så att hans eget barns mor dras med i fallet. Någon typ av konsekvenstänk har väl även Olof?

Tänk på barnet. Att Svettis är "ett smutsigt luder" är väl tills motsatsen bevisats faktiskt bara en spekulation? (Större bläckfiskar än jag skulle säkert kunna börja prata om "avundsjuka").

Nu tyder verkligen mycket fakta på att Olof är "dum i hela huvudet" men, men.

Finns det inte något ryskt talesätt att "en människa inte ska äga mer ägodelar än hen kan ta med sig upp i en björk"? Svettis kanske visar sig vara en betydligt mer jordnära människa än du tror.
Citera
2024-10-12, 20:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte
Om han nu hamnar i fängelse i USA. Tror ni han överlever? Där sitter riktiga gangsters och kartellmedlemmar som kan ta illa upp om de får reda på Olofs lögner. Alternativt om de nu skulle tro på honom så blir han utmärkt mål för utpressning. Betala eller bli rövpumpad/huggen av en slipad tandborste.

Brotten är väl sk white collar så kommer inte bli de värsta anstalerna för honom. Sedan som utländsk medborgare kommer han säkert skyddas mer. Men detta med utpressning känns som en möjlighet. Även om han kanske skojade så är det väl inte bra att säga att man har tillgång till 70 miljoner dollar...

Angående riktiga kartellmedlemmar så finns ju inget från Escobar kvar. Så vet nog ingen som kommer ta illa upp. Är ju om dessa 70 miljoner då är sanna som folk möjligen kommer vilja ha.
Senast redigerad av Zaedrews 2024-10-12 kl. 20:48.
Citera
2024-10-12, 23:48
Medlem
Citat:
Jag tror inte på att Olof varit så oförsiktig i sitt gränslösa beteende att han gjort så att hans eget barns mor dras med i fallet. Någon typ av konsekvenstänk har väl även Olof?

Tänk på barnet. Att Svettis är "ett smutsigt luder" är väl tills motsatsen bevisats faktiskt bara en spekulation? (Större bläckfiskar än jag skulle säkert kunna börja prata om "avundsjuka").

Nu tyder verkligen mycket fakta på att Olof är "dum i hela huvudet" men, men.

Finns det inte något ryskt talesätt att "en människa inte ska äga mer ägodelar än hen kan ta med sig upp i en björk"? Svettis kanske visar sig vara en betydligt mer jordnära människa än du tror.

Det var inte dig jag adresserade. Men jag kommer inte svara på fler kommentarer på mina inlägg, eftersom bi inte verkar förstå vad jag vill få fram med det jag skriver.
Svenska språket är inte lätt, det vet "svettis" också.😉
Citera
2024-10-13, 09:16
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Gå inte ut så hårt och hävda att andra har 100% fel och du har 100% rätt. Det har du inte täckning för och har du studerat straff- och processrätt och rättstillämpning så vet du att lagstiftning i olika fall är dispositiv och att det i slutänden handlar om tolkningar med människor som beslutsfattare.

Olof kan ansöka om överföring till Sverige från USA för att avtjäna sitt straff enligt 1983 års lag om överföring av dömda. Men det kommer krävas att han har avtjänat en del av sitt straff innan ansökan.

Sannolikheten för att Sverige ska ta emot Olof beror på flera faktorer, inklusive brottets karaktär, straffets längd, och om brottens straffbarhet enligt svensk lag. Om brottet är allvarligt och oförenligt med svenska lagar kan det vara svårt att få en överföring godkänd. Om bara hemhörighetskriteriet var styrande som du påstår så hade Sverige överfört fängslade svenska medborgare i en strid ström från många länder med utlämningsavtal, men så ser det inte alltid ut. Många svenskar avtjänar straff utomlands och nekas överföring. Hittills har intresset från svenska myndigheter att både överföra Olof till Sverige och att lagföra honom här varit minst sagt svalt. Så långt håller du nog med.

Jo, det kan jag lugnt säga att jag kan göra av olika anledningar som jag inte går in på här men min erfarenhet (inte pålästa erfarenheter) är vida större än din.

Om du inte ens kan skilja på "lag" och "konvention" så kan jag tyvärr inte hjälpa dig men kul att du Googlar dig fram men din läsförståelse är heller inte på topp när du blandar in utlämningar t.ex. som är en helt annan skild sak och har inte med en strafföverföring att göra.

"Många svenskar avtjänar straff utomlands men nekas överföring"? Vad fan betyder det ens? Som taget ur luften.

Ge konkreta exempel så får jag förklara för dig för du blandar hejvilt i ditt inlägg.

Vad har svenska myndigheters "ovillighet" (nej, det var inte "ovillighet" utan brott som Olof erkände kunde inte ens han själva styrka som den loser han är) med en eventuell strafföverföring enligt gällande konvention att ens göra?

Läser du ens vad du själva skriver innan du postar? Om inte, snälla, kanske en bra ide att du börjar göra.
Citera
2024-10-13, 09:17
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Läs mig rätt:

Det framgick definitivt inte i ditt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in