Citat:
Ursprungligen postat av
runesstenar
Jag behöver ett på förhand tydligt specificerat och definierat syfte och realistiskt mål att åstadkomma för att ta mig för något. Det är bara upp till mig att bestämma. Något måste anses viktigt av mig för att därefter utföras/göras.
Men alla ni andra som bara lever, hur får ni tiden att gå utan att drabbas av tristess? Vad sysslar ni med varje dag som håller er sysselsatta och hur motiverar ni er till det?
Leda och tristess är en viktig del av att vara människa.
Det är, enligt modern forskning, en vital del i en frisk människas liv och det är ofta lyckliga människor som också tar del av alla olika delar i känslolivet.
Uttråkningens lov bör sjungas oftare.
Ditt liv med sina syften och mål för att allas klara av att utföra något låter hemskt ytligt och nära nog tragiskt.
Prova att gå ut i skogen i några dagar utan annat syfte än att vara en del av naturen.
Om du fortsätter som du gör nu kommer du bli en av alla dem som vet alltings pris och ingets värde.
Hur gör du när du filosoferar? Det går ju på tvärs med ditt enda momentum framåt.
Hur gör du när du njuter av en teaterpjäs eller en god bok? Hur gör du när du skriver en text, målar en tavla eller förför en kvinna?