Citat:
Vi har inte tid att reflektera eftersom att vi jobbar, och när vi inte jobbar så fixar vi med allt vi inte hann med för att vi jobbade eller så unnar vi oss något som är trevligt eller gott.Jag behöver ett på förhand tydligt specificerat och definierat syfte och realistiskt mål att åstadkomma för att ta mig för något. Det är bara upp till mig att bestämma. Något måste anses viktigt av mig för att därefter utföras/göras.
Men alla ni andra som bara lever, hur får ni tiden att gå utan att drabbas av tristess? Vad sysslar ni med varje dag som håller er sysselsatta och hur motiverar ni er till det?
Men alla ni andra som bara lever, hur får ni tiden att gå utan att drabbas av tristess? Vad sysslar ni med varje dag som håller er sysselsatta och hur motiverar ni er till det?
Svar på din fråga, vi jobbar. Tjänar pengar och med alla dessa pengarna kan vi köpa jättegod mat, fina kläder och åka på resor eller unna oss andra saker vi vill ha. Personligen så har jag ett jobb jag verkligen gillar så det är inte ”jobbigt” för mig att jobba.
Tristess är som du säger när man saknar en mening med livet och inte jobbar för att uppnå någonting. Det går fort att bli deprimerad när man lever ”fel”. Och att stå utanför samhället är inte så mysigt, det är ensamt och alla ser ner på en.
Jag har väldigt sällan tråkigt i mitt liv och jag tror att det har att göra med att jag är en rolig och påhittig person. Antingen håller jag mig sysselsatt med viktiga saker eller så unnar jag mig någonting jag tycker är roligt och när jag är trött så vilar jag och njuter av bra musik och mitt eget sällskap. Jag är en hel människa helt enkelt.
Känner du dig helt lost i livet så får du söka dig till Jesus.