2024-10-08, 16:17
Medlem
Colloidals avatar
Min sambo har PS Plus på sin PS4 användare och hon spelar GTA online.

Jag har skapat ett eget konto på hennes PS och vill dra nytta av GTA online och göra en egen avatar där inne, går det?

Eller är PS plus kopplat just till hennes konto och måste jag köpa en egen kopia av GTA?

När jag försöker starta gta på min profil så står det "Det går inte att använda innehållet.
Det är bara nedanstående användare med en licens för det här innehållet som kan använda det. Om du vill använda innehållet köper du det från PlayStation Store".
Senast redigerad av Colloidal 2024-10-08 kl. 16:22.
Citera
2024-10-08, 16:45
Medlem
Kung52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colloidal
Min sambo har PS Plus på sin PS4 användare och hon spelar GTA online.

Jag har skapat ett eget konto på hennes PS och vill dra nytta av GTA online och göra en egen avatar där inne, går det?

Eller är PS plus kopplat just till hennes konto och måste jag köpa en egen kopia av GTA?

När jag försöker starta gta på min profil så står det "Det går inte att använda innehållet.
Det är bara nedanstående användare med en licens för det här innehållet som kan använda det. Om du vill använda innehållet köper du det från PlayStation Store".
Ja det går
Citera
2024-10-08, 16:49
Medlem
Colloidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung52
Ja det går
Får jag fråga hur?
Sambon har köpt spelet digitalt och ingen av oss har någon aning om hur man gör hehe.
Har försökt googla och något om att sätta PS4 i primär konsol står det.
Citera
2024-10-08, 17:38
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Får jag fråga hur?
Sambon har köpt spelet digitalt och ingen av oss har någon aning om hur man gör hehe.
Har försökt googla och något om att sätta PS4 i primär konsol står det.

Man har 2 karaktärer. Tryck på start inne i spelet och leta dig fram. Du kommer ha tillgång till henne pengar dessutom.
Citera
2024-10-08, 18:01
Medlem
Colloidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Man har 2 karaktärer. Tryck på start inne i spelet och leta dig fram. Du kommer ha tillgång till henne pengar dessutom.
Inne i GTA?
Citera
2024-10-08, 18:03
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Inne i GTA?

Ja när hon/du är inne i spelet med gubben. Jag sitter på bussen så kan inte säga exakt men tryck på start > Online och typ längst ner i menyn.

När du ska göra om den så behöver du delete den andra och sedan skapa en ny character. Var noga som Fan att du raderar rätt gubbe! Du kan även välja att börja på samma level som main character. Så du slipper dö av 1 skott.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2024-10-08 kl. 18:21.
Citera
2024-10-08, 21:47
Medlem
Colloidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Ja när hon/du är inne i spelet med gubben. Jag sitter på bussen så kan inte säga exakt men tryck på start > Online och typ längst ner i menyn.

När du ska göra om den så behöver du delete den andra och sedan skapa en ny character. Var noga som Fan att du raderar rätt gubbe! Du kan även välja att börja på samma level som main character. Så du slipper dö av 1 skott.
Det gick på min profil att starta gta och göra en helt ny avatar inne på gta online utan att "störa" hennes profil.
Citera
2024-10-09, 00:11
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Det gick på min profil att starta gta och göra en helt ny avatar inne på gta online utan att "störa" hennes profil.

Nice!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in