2024-10-08, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Helt rätt, men det säger inte så mycket. Tänkte mest på 'posttranskriptionell'. Googlade på det men blev inte klokare😋

Eftersom MikroRNA kan slå av och på gener, så öppnar sig möjligheten att bota genetiska sjukdomar. Åtminstone i min värld.

Det här kan vara den största upptäckten sedan penicillinet.

'posttranskriptionell' betyder ungefär "sådant som händer EFTER att DNA har lästs och kopierats". Ja, det borde kunna vara intressant både för genetiska sjukdomar och cancer, tänker jag.
Citera
2024-10-08, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du visar tydligt att du aldrig gått i en svensk skola efter mellanstadiet!
Berätta gärna på vilken grundskola du studerade mikroRNA och dess roll i posttranskriptionell genreglering.
Citera
2024-10-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Årets nobelpris i fysiologi eller medicin gick till två amerikanska forskare som upptäckte mRNA

https://www.nobelprize.org/prizes/medicine/2024/221986-press-release-swedish/

Hur känns detta i dag för en antivaxxer? En tung dag för er?
Jag fattar inte... vad har detta med Alternativa teorier om Covid-19 att göra? Vad vill du diskutera?
Citera
2024-10-08, 14:24
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Årets nobelpris i fysiologi eller medicin gick till två amerikanska forskare som upptäckte mRNA

https://www.nobelprize.org/prizes/medicine/2024/221986-press-release-swedish/

Hur känns detta i dag för en antivaxxer? En tung dag för er?
Brukar inte citera första inlägg av respekt men det har jag noll för dig.

Vad ni i fårskocken inte förstår är ju att det är så att de som pushar för såna vaccin, tillverkar dom och distribuerar dom ägs av samma massiva bolag, som har i sin tur fact checkers osv. De har köpt upp alla möjliga för att bluffen ska vara så svårt som möjligt att se igenom.

Följ pengarna är mitt tips, men det har vi andra sagt i flera år utan att få er att förstå.

Skulle ju gissa att nobelpriset , likt många andra såna där sjuka galor och event fundas av samma äcklen. Inte så svårt att säga åt dom vad dom ska göra och säga när man kan stoppa upp en väska med pengar i ansiktet på dom, eller så kan dom möjligtvis avlida i en olycka.
Citera
2024-10-08, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Brukar inte citera första inlägg av respekt men det har jag noll för dig.

Vad ni i fårskocken inte förstår är ju att det är så att de som pushar för såna vaccin, tillverkar dom och distribuerar dom ägs av samma massiva bolag, som har i sin tur fact checkers osv. De har köpt upp alla möjliga för att bluffen ska vara så svårt som möjligt att se igenom.

Följ pengarna är mitt tips, men det har vi andra sagt i flera år utan att få er att förstå.

Skulle ju gissa att nobelpriset , likt många andra såna där sjuka galor och event fundas av samma äcklen. Inte så svårt att säga åt dom vad dom ska göra och säga när man kan stoppa upp en väska med pengar i ansiktet på dom, eller så kan dom möjligtvis avlida i en olycka.
Detta är ju helt orimligt att tro på. Det finns massor med sjukdomar och massor med mediciner. Läkemedelsbolagen var jätterika före Covid. Deras ägare inkasserar hundratals miljoner varje år. De badar i pengar. Det har de alltid gjort. Så varför ska de dra igång en stor bluffkampanj med dåliga eller farliga vaccin bara för att tjäna ytterligare pengar som de faktiskt inte behöver? Och med risken att åka fast och få livstids fängelse? När de bara kan fortsätta tjäna pengar, utan att begå folkmord/alt extremt grova bedrägerier? Brott som i USA tveklöst leder till livstids fängelse! Förklara för mig varför det skulle vara värt den risken. Dessutom har du ju absolut inga bevis för de här påstådda brotten.
Citera
2024-10-08, 15:11
Avstängd
Det är klart att ett sätt att kontrollera och sterilisera folket måste få Nobelpriset.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in