En tråd kring löparskor tycker jag saknas här och att vi även ger tips kring bra ställen där dessa skor kan köpas lite billigare eller när det reas ut.
Följande skor gillar jag eller letar jag efter men inte köper till vilka priser som helst.
Saucony kinvara:
Saucony kinvara har jag använt i flera år och är nog den sko jag springer mest i.
Har inte testat Kinvara 14 ännu men nyligen köpt hem 4 par. Två par kostade 799 kr st från Intersport och ett par köpte jag för 1099 & 1199 kr av Outnorth.
Jag springer just nu regelbundet i ett par Kinvara 13.
Tror även Kinvara 15 är på gång snart och då brukar föregående modell kunna hittas lite biligare.
Är intresserad av att köpa fler par om de finns för 800-1100 kr i storlek 45 (eventuellt 46 för jag testar om jag ska gå upp en storlek)
Saucony ENDORPHIN SPEED 3 eller 4
Sugen på att införskaffa men tycker de är för dyra just nu. Hittar jag några i min storlek kommer jag köpa snart. Kan vara bredd att ge lite mer men inte 2500 kr utan runt 1500 kr hoppas jag på vid rea.
Färg är egentligen inte viktigt men dessa är snygga:
https://www.loplabbet.se/loparskor/t...err/viziorange
Altra
Alla modeller av Altra vid Rea är egentligen intressanta men just nu letar jag främst efter
Olympus & Escalante. Men bara rea erbjudande och i storlek 45 & 46
Timp kan också kanske vara lite intressanta.
Hoka
tidigare favoriter men börjat ogilla dem mer och mer men några modeller är fortfarande intressanta till rätt pris:
Speedgoat
Roket X
Bondi
Nytt för mig osäker både kring modell men vill ha en sko för mängdträning mest på asfalt, Var nära köpa dessa:
https://topoathletic.se/collections/...3-cobalt-black (Ultrafly 3)
men redan köpt 4 par skor så jag lugnade mig lite när en rabattkod inte funka på just dessa.
De skor jag har i rotation just nu är
Hoka Bondi 8
Speedgoat 5
Altra timp
Altra olympus
Hoka Ricon (snart förbrukade)
Hoka Bondi 7 (snart förbrukade)
Hoka Bondi X
Saucony Kinvara 13
Nike glömt modell men trailskor minst 5 år gamla (super slitna och använder knappt)
Altra (glömt modell men mina första Altra köpta 2018) Använde inte så mycket för jag gillade inte dessa tidigare modeller. Känns väldigt klumpiga.
Icebugg dubbade och köpta för länge sen ska troligtvis ersätta dessa i år även om de inte direkt är utslitna.
Altra vanish carbon använda 2 maror och en 30 km runda.
Följande skor gillar jag eller letar jag efter men inte köper till vilka priser som helst.
Saucony kinvara:
Saucony kinvara har jag använt i flera år och är nog den sko jag springer mest i.
Har inte testat Kinvara 14 ännu men nyligen köpt hem 4 par. Två par kostade 799 kr st från Intersport och ett par köpte jag för 1099 & 1199 kr av Outnorth.
Jag springer just nu regelbundet i ett par Kinvara 13.
Tror även Kinvara 15 är på gång snart och då brukar föregående modell kunna hittas lite biligare.
Är intresserad av att köpa fler par om de finns för 800-1100 kr i storlek 45 (eventuellt 46 för jag testar om jag ska gå upp en storlek)
Saucony ENDORPHIN SPEED 3 eller 4
Sugen på att införskaffa men tycker de är för dyra just nu. Hittar jag några i min storlek kommer jag köpa snart. Kan vara bredd att ge lite mer men inte 2500 kr utan runt 1500 kr hoppas jag på vid rea.
Färg är egentligen inte viktigt men dessa är snygga:
https://www.loplabbet.se/loparskor/t...err/viziorange
Altra
Alla modeller av Altra vid Rea är egentligen intressanta men just nu letar jag främst efter
Olympus & Escalante. Men bara rea erbjudande och i storlek 45 & 46
Timp kan också kanske vara lite intressanta.
Hoka
tidigare favoriter men börjat ogilla dem mer och mer men några modeller är fortfarande intressanta till rätt pris:
Speedgoat
Roket X
Bondi
Nytt för mig osäker både kring modell men vill ha en sko för mängdträning mest på asfalt, Var nära köpa dessa:
https://topoathletic.se/collections/...3-cobalt-black (Ultrafly 3)
men redan köpt 4 par skor så jag lugnade mig lite när en rabattkod inte funka på just dessa.
De skor jag har i rotation just nu är
Hoka Bondi 8
Speedgoat 5
Altra timp
Altra olympus
Hoka Ricon (snart förbrukade)
Hoka Bondi 7 (snart förbrukade)
Hoka Bondi X
Saucony Kinvara 13
Nike glömt modell men trailskor minst 5 år gamla (super slitna och använder knappt)
Altra (glömt modell men mina första Altra köpta 2018) Använde inte så mycket för jag gillade inte dessa tidigare modeller. Känns väldigt klumpiga.
Icebugg dubbade och köpta för länge sen ska troligtvis ersätta dessa i år även om de inte direkt är utslitna.
Altra vanish carbon använda 2 maror och en 30 km runda.