2024-10-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ni abortmotståndare är bland de mest människofientliga bland oss. Ni är som muslimerna, människofientliga jävla as-idealister.

Jag är inte abortmotståndare. Jag är neutral i den här frågan. Men jag ifrågasätter starkt Tomatkungens påstående att abortförbud inte skulle minska antalet aborter. Men det kan man såklart inte göra utan att någon klimakteriekärring ska få tokspel...

Citat:
Det finns säkra metoder att utföra abort sedan länge. Varför ska kvinnor inte ha tillgång till dessa?

Ja inte vet jag. För att det är oetiskt att döda barn, kanske? För att det skulle minska antalet aborter kanske?

Citat:
Varför vill du att kvinnor ska gå genom graviditeter och förlossningar för barn de inte vill ha?

Frågan är väl snarare varför kvinnor blir gravida när de inte vill ha barn. Det låter oerhört korkat och oansvarigt i mina öron. Men för att svara på din fråga: För att det är oetiskt att döda barn bara för att man "inte vill ha det" kanske?

Citat:
Varför ska såna som du bestämma över andra människors liv?

Va? Jag vill inte tvinga någon att bli gravid. Det får man bestämma själv.

Varför ska sådana som du eller någon överhuvudtaget bestämma vilka barn/foster som ska få leva och vilka som ska dö?

Citat:
Varför vill du att kvinnor hänvisas till osäkra aborter med risk för allvarliga infektioner och risker för deras hälsa och liv?

Har jag hänvisat kvinnor till sådana? Nej, det har jag inte. Vad sägs om att INTE GÖRA ABORT ÖVERHUVUDTAGET? Vad sägs om att SE TILL ATT INTE BLI GRAVID OM DU INTE VILL BLI GRAVID?

Citat:
Hur jävla ond är du egentligen?

Inte ond nog att vilja döda s k "oönskade" barn i alla fall.
Citera
2024-10-06, 19:05
Medlem
Citat:
De är så transparent pinsamma också för de skiter ju egentligen i alla jävla ofödda foster i världen. De skiter i redan födda också. Enda anledningen att de gaggar om foster är för att klämma åt unga kvinnor som hämnd för alla unga kvinnor som nånsin ratat dem.

De är osäkra och lättkränkta pojkar i vuxna mäns kroppar som inte klarar av att bli avvisade, de klarar inte nederlag överhuvudtaget för de har aldrig blivit utmanande.

Detta samhället (svenska) ger dem stöd under hela skolgången/uppväxten. Man har anpassat en massa efter dem eftersom man absolut inte får kräva nåt av dysfunktionella pojkar med kognitiva åkommor. Förr fick de helt enkelt anpassa sig efter majoriteten.

Du och jag är 70-talister båda, vi var den sista generationen som uppfostrades att passa in. Sen kom alla bokstavs-diagnoser och fan och hans moster och lättkränkheten. Jag säger inte att de inte ska få hjälp och stöd men det har fan gått helt överstyr.

Så här är det alltid med dig. Du får stryk i debatten och sen börjar du grina och kalla motståndarna för "incels" och "osäkra pojkar" så fort argumenten tagit slut. Samma visa varje gång. Aldrig tycks du mogna.

Abortmotståndare finns bland alla kön, åldrar och livserfarenheter. Om något så är det väl vanligare bland äldre? Inte heller har det med "kognitiva åkommor" att göra. Själv är jag varken abortmotståndare eller abortförespråkare. Men innebär det att jag inte har rätt att argumentera och/eller ifrågasätta andras argument?
Citera
2024-10-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad knepig du är. Känner sig kvinnan/paret nödgade till abort, så kommer de göra abort. Om de inte får missfall förstås. Så punkt 3 går genast bort. Och av punkt 1 och punkt 2 så är givetvis punkt 1 mest humant.

Vadå punkt 3 går bort? Nej det gör den inte. Vilket är mest humant av punkt 1, 2 och 3? För fostret.
Citera
2024-10-06, 19:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Om ingen vill ligga med dig nu så lär de definitivt inte vilja ligga med dig om det innebär att de också måste föda dina barn och spendera resten av sitt liv med dig.

Däremot tror jag detta är kärnan i debatten. Graviditeten ska fungera som ett hot och ett straff för att kontrollera kvinnors beteenden och sexualitet. I värsta fall blir det en hämnd mot alla som får ligga och i bästa fall leder det till att nån tvingas ligga med dig.

100% on point, du nailade 97% av hela manosfären i ett svep.
Citera
2024-10-06, 19:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag är inte abortmotståndare. Jag är neutral i den här frågan. Men jag ifrågasätter starkt Tomatkungens påstående att abortförbud inte skulle minska antalet aborter. Men det kan man såklart inte göra utan att någon klimakteriekärring ska få tokspel...

Ja inte vet jag. För att det är oetiskt att döda barn, kanske? För att det skulle minska antalet aborter kanske?

Frågan är väl snarare varför kvinnor blir gravida när de inte vill ha barn. Det låter oerhört korkat och oansvarigt i mina öron. Men för att svara på din fråga: För att det är oetiskt att döda barn bara för att man "inte vill ha det" kanske?

Va? Jag vill inte tvinga någon att bli gravid. Det får man bestämma själv.

Varför ska sådana som du eller någon överhuvudtaget bestämma vilka barn/foster som ska få leva och vilka som ska dö?

Har jag hänvisat kvinnor till sådana? Nej, det har jag inte. Vad sägs om att INTE GÖRA ABORT ÖVERHUVUDTAGET? Vad sägs om att SE TILL ATT INTE BLI GRAVID OM DU INTE VILL BLI GRAVID?

Inte ond nog att vilja döda s k "oönskade" barn i alla fall.

Ja det är tämligen oetiskt att döda barn. Det dödas väldigt få barn i Sverige.

I länder där abort är förbjudet - slutar folk vara oansvariga där? Slutar de knulla annat än när de vill bli gravida?

Fyfan ska man skratta eller gråta.....
Citera
2024-10-06, 19:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Så här är det alltid med dig. Du får stryk i debatten och sen börjar du grina och kalla motståndarna för "incels" och "osäkra pojkar" så fort argumenten tagit slut. Samma visa varje gång. Aldrig tycks du mogna.

Abortmotståndare finns bland alla kön, åldrar och livserfarenheter. Om något så är det väl vanligare bland äldre? Inte heller har det med "kognitiva åkommor" att göra. Själv är jag varken abortmotståndare eller abortförespråkare. Men innebär det att jag inte har rätt att argumentera och/eller ifrågasätta andras argument?

Jag har inte slut på argument, vad fan pratar du om?

En idiot som kallar foster i vecka 7-9 för barn kommer aldrig kunna vinna denna debatten.
Citera
2024-10-06, 19:41
Citat:
Ok. Såna som du äcklar mig faktiskt en aning.

Hoppas du inte är läkare eller jobbar med människor överhuvudtaget.

Det var ett moget svar och jag antar att det står i paritet med din kognitiva förmåga. Jag finner det djupt oetiskt att du sätter ansvarslösa kvinnor före ofödda barn.
Citera
2024-10-06, 19:48
Medlem
Citat:
De är så transparent pinsamma också för de skiter ju egentligen i alla jävla ofödda foster i världen. De skiter i redan födda också. Enda anledningen att de gaggar om foster är för att klämma åt unga kvinnor som hämnd för alla unga kvinnor som nånsin ratat dem.

De är osäkra och lättkränkta pojkar i vuxna mäns kroppar som inte klarar av att bli avvisade, de klarar inte nederlag överhuvudtaget för de har aldrig blivit utmanande.

Detta samhället (svenska) ger dem stöd under hela skolgången/uppväxten. Man har anpassat en massa efter dem eftersom man absolut inte får kräva nåt av dysfunktionella pojkar med kognitiva åkommor. Förr fick de helt enkelt anpassa sig efter majoriteten.

Du och jag är 70-talister båda, vi var den sista generationen som uppfostrades att passa in. Sen kom alla bokstavs-diagnoser och fan och hans moster och lättkränkheten. Jag säger inte att de inte ska få hjälp och stöd men det har fan gått helt överstyr.

Japp, finns inget bra argument för att förbjuda abort. Det kommer ske aborter ändå och kosta både samhället mer pengar och kosta massor i personligt lidande pga. kvinnor som dör eller skadas till följd av osäkra aborter. Fostren aborteras ju bort ändå, oavsett om det är säkert eller osäkert. Oavsett om det är lagligt eller olagligt.

Däremot kan abortförbud göra att folk inte vågar knulla lika frekvent. Och därmed minskas aborterna, eftersom färre blir gravida, pga. minskad knull-frekvens. Kommer således bli alltfler sexuellt frustrerade män som springer runt...

Japp, enkelt att lösa dock. Idrott på schemat varje dag, så kommer samtliga elever kunna fokusera bättre och må bättre. Få bättre studieresultat också och därmed få mer flyt i livet och (killarna när de blir män) kommer därmed ha mer flyt med kvinnorna.
Citera
2024-10-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impudicus
Det var ett moget svar och jag antar att det står i paritet med din kognitiva förmåga. Jag finner det djupt oetiskt att du sätter ansvarslösa kvinnor före ofödda barn.

"Ansvarslösa" kvinnor?

I en svensk studie så skyddade sig 64% (en majoritet) av kvinnorna mot graviditet vid tillfället för befruktning. Dvs.: 331 kvinnor av 518. v de 187 kvinnor som inte skyddat sig, så trodde de flesta att de inte kunde bli gravida just då.

Minst 85% av kvinnorna var i fast förhållande.

Så vad menar du med "ansvarslös" kvinna?

Flertalet kvinnor som gör abort, gör abort innan vecka 12. Och flertalet av dessa innan vecka 9. Och många av dessa innan vecka 7. Innan vecka 9 är fostret väldigt outvecklat. Känner ingen smärta/har inget medvetande.

Du sätter alltså ett mänskligt liv som varken känner smärta eller har ett medvetande högre än vad du gör med en levande född kvinna som både kan känna smärta och har ett medvetande.

Vill du tvinga henne att vara gravid och föda barn? Tycker du att det är särskilt etiskt?
Citera
2024-10-06, 19:56
Medlem
Citat:
Vadå punkt 3 går bort? Nej det gör den inte. Vilket är mest humant av punkt 1, 2 och 3? För fostret.

Vi diskuterar abort här. Dvs.: abort kommer ske. Och då är det givetvis mest humant att aborten sker i vecka 6-7 och inte i vecka 22-23.
Citera
2024-10-06, 19:58
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
"Ansvarslösa" kvinnor?

I en svensk studie så skyddade sig 64% (en majoritet) av kvinnorna mot graviditet vid tillfället för befruktning. Dvs.: 331 kvinnor av 518. v de 187 kvinnor som inte skyddat sig, så trodde de flesta att de inte kunde bli gravida just då.

Minst 85% av kvinnorna var i fast förhållande.

Så vad menar du med "ansvarslös" kvinna?

Flertalet kvinnor som gör abort, gör abort innan vecka 12. Och flertalet av dessa innan vecka 9. Och många av dessa innan vecka 7. Innan vecka 9 är fostret väldigt outvecklat. Känner ingen smärta/har inget medvetande.

Du sätter alltså ett mänskligt liv som varken känner smärta eller har ett medvetande högre än vad du gör med en levande född kvinna som både kan känna smärta och har ett medvetande.

Vill du tvinga henne att vara gravid och föda barn? Tycker du att det är särskilt etiskt?

Kvinnan har gjort ett val, dvs hon är ansvarig för graviditeten. Det ofödda barnet är oskyldigt till situationen. Vill man inte ha barn kan man avstå penetrerande sex eller använda kondom.
Citera
2024-10-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impudicus
Kvinnan har gjort ett val, dvs hon är ansvarig för graviditeten. Det ofödda barnet är oskyldigt till situationen. Vill man inte ha barn kan man avstå penetrerande sex eller använda kondom.

Är man kvinna, så kan man även göra abort, om p-metoden inte fungerade.

Fostret är som sagt var inte vid medvetande. Det lider inte av att dö, eftersom det inte ens vet om att det lever.

Men om kvinnan/paret känner sig nödgade till abort, så behöver de få göra denna. Säkert, lagligt och reglerat.

Ett abortförbud tar inte bort aborter, de kommer ske ändå. Men innebära fara för kvinnans liv, kropp och hälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in