Citat:
Jag är inte abortmotståndare. Jag är neutral i den här frågan. Men jag ifrågasätter starkt Tomatkungens påstående att abortförbud inte skulle minska antalet aborter. Men det kan man såklart inte göra utan att någon klimakteriekärring ska få tokspel...

Citat:
Det finns säkra metoder att utföra abort sedan länge. Varför ska kvinnor inte ha tillgång till dessa?
Ja inte vet jag. För att det är oetiskt att döda barn, kanske? För att det skulle minska antalet aborter kanske?
Citat:
Varför vill du att kvinnor ska gå genom graviditeter och förlossningar för barn de inte vill ha?
Frågan är väl snarare varför kvinnor blir gravida när de inte vill ha barn. Det låter oerhört korkat och oansvarigt i mina öron. Men för att svara på din fråga: För att det är oetiskt att döda barn bara för att man "inte vill ha det" kanske?
Citat:
Varför ska såna som du bestämma över andra människors liv?
Va? Jag vill inte tvinga någon att bli gravid. Det får man bestämma själv.
Varför ska sådana som du eller någon överhuvudtaget bestämma vilka barn/foster som ska få leva och vilka som ska dö?
Citat:
Varför vill du att kvinnor hänvisas till osäkra aborter med risk för allvarliga infektioner och risker för deras hälsa och liv?
Har jag hänvisat kvinnor till sådana? Nej, det har jag inte. Vad sägs om att INTE GÖRA ABORT ÖVERHUVUDTAGET? Vad sägs om att SE TILL ATT INTE BLI GRAVID OM DU INTE VILL BLI GRAVID?
Citat:
Hur jävla ond är du egentligen?
Inte ond nog att vilja döda s k "oönskade" barn i alla fall.