Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-05, 15:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vad är det som gör att man inte kan jobba mot det på flera olika sätt?

Jag skulle vilja att det jobbades med det på flera olika sätt.

Tex bättre p-medel för kvinnor som gav inga/färre allvarliga biverkningar.

P-medel för män.

Att det delades ut gratis kondomer till killar från 13 år och uppåt. Och att de informerades om hur man använder dem osv.
Citera
2024-10-05, 15:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag skulle vilja att det jobbades med det på flera olika sätt.

Tex bättre p-medel för kvinnor som gav inga/färre allvarliga biverkningar.

P-medel för män.

Att det delades ut gratis kondomer till killar från 13 år och uppåt. Och att de informerades om hur man använder dem osv.

Vilka andra sätt skulle man kunna tänka sig att jobba på?
Citera
2024-10-05, 16:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vilka andra sätt skulle man kunna tänka sig att jobba på?

Vet inte.

Vad har du för förslag?
Citera
2024-10-05, 16:21
Medlem
TVBIEs avatar
Resultaten av den mer restriktiva abortpolitiken i USA börjar nu rulla in, och det är mest positiva nyheter: Färre engångsligg och alltfler kvinnor börjar återigen ta ansvar och tänka på vad fritt runtknullande i rent underhållningssyfte kan ha för konsekvenser.
Citat:
I en undersökning av företaget Match group, som äger flera kända dejtingappar, svarade 87 procent av de tillfrågade 5 000 singlarna att den slopade aborträtten i USA påverkat deras sex- och dejtingliv. Rädslan för att bli gravid gör att fler har icke-penetrerande sex, undviker engångsligg, och har mindre sex överhuvudtaget.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...illfalligt-sex
Citera
2024-10-05, 16:46
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Resultaten av den mer restriktiva abortpolitiken i USA börjar nu rulla in, och det är mest positiva nyheter: Färre engångsligg och alltfler kvinnor börjar återigen ta ansvar och tänka på vad fritt runtknullande i rent underhållningssyfte kan ha för konsekvenser.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...illfalligt-sex
Hur kan det vara en positiv effekt att färre knullar? Det är väl snarare en oönskad bieffekt i så fall.
Citera
2024-10-05, 16:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hur kan det vara en positiv effekt att färre knullar? Det är väl snarare en oönskad bieffekt i så fall.

Ja för 5 minuter sen satt de och klagade på att killar i åldern 20-29 inte fick ligga.

Nu är de glada att det blir ännu mindre ligga.
Citera
2024-10-05, 17:31
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
En liten flicka har inte rösträtt ens. Tänk en 11 åring som blir våldtagen och gravid. Hon har inte rösträtt. Och kommer inte ha rösträtt än på flera år.

I övrigt kan det varit en etnisk svensk som våldtog henne. Och då spelar det ingen roll hur hon kommer rösta.

Nej det var ingen etnisk svensk. Denna gången heller haha
Citera
2024-10-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag tycker inte att det har med kroppslig autonomi att göra. Ingen tvingar någon att bli gravid, utan graviditet är en konsekvens av en persons egna val. Det är fritt fram för alla människor att vidta nödvändiga åtgärder för att undvika graviditet. Men där slutar den kroppsliga autonomin, "min kropp mitt val" osv. Har man brustit i det egna ansvaret och blivit gravid mot sin vilja så kommer plötsligt massor av andra människor också in i bilden ifall personen vill göra abort. Någon ska utföra aborten, någon ska finansiera den osv. Jag köper helt enkelt inte "min kropp mitt val"-argumentet. Det är inte applicerbart i abortfrågan. Ponera t ex att det inte fanns någon som var villig att utföra aborter. Hypotetiskt och osannolikt scenario förvisso, men det förändrar ju inte faktumet att det även krävs andra samtyckande människor för att en abort ska kunna ske.

Med det sagt är jag inte någon radikal abortmotståndare. Jag är liberal och lägger mig därför inte i vad andra människor håller på med. Men jag tycker de flesta argumenten för abort är väldigt svaga.

Det spelar ingen roll vad du tycker. Frågor rörande vad man får och inte får göra med sin kropp handlar per definition om kroppslig autonomi. Att du däremot tycker att kvinnor inte har någon efter att de blivit gravida är en annan femma.

Det finns hela yrkesgrupper, tusentals och åter tusentals människor, som samtycker till att utföra aborter på patientens begäran och en hel befolkning som samtycker till att ha offentligt finansierad sjukvård så du behöver inte vara orolig. Detta gäller i princip allt annat som också kan ske och som andra kan tycka ha skett pga bristande ansvar.
Citera
2024-10-05, 18:03
Medlem
Citat:
Ja för 5 minuter sen satt de och klagade på att killar i åldern 20-29 inte fick ligga.

Nu är de glada att det blir ännu mindre ligga.

Misery needs company.
Citera
2024-10-05, 18:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Misery needs company.

Min första tanke också.
Citera
2024-10-05, 18:51
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
"De"? Jag har inte klagat på det och mitt personliga pronomen är "du".
Citera
2024-10-05, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ok, så du menar att 64% av de som gjorde abort hade använt preventivmedel men vart gravida ändå?

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja. 64% hade använt p-medel. Och ändå blivit gravida.

Tänka sig. Jag som trodde kondom fungerade bra.

..ni galningar hämmar er inte.

Ljug på bara. Döda döda döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in