2024-10-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten2S
Värnar om mänskliga rättigheter samtidigt som man urskiljningslöst dödar civila, svälter ut miljontals, slår ut vattenkraftverk, förhindrar nödleveranser och totalt struntar i vad Haag, ICJ, Genevekonventioner och FN säger...

Och du hade blivit slaktad i Iran för att ens ha en animeprofil av en kvinna. Försvarar barbarer som knappt krälat förbi den industriella revolutionen. Varför är du kåt för islamistiska stater som gärna vill se dig död om du inte är troende ?
Citera
2024-10-01, 23:31
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Värnar om mänskliga rättigheter samtidigt som man urskiljningslöst dödar civila, svälter ut miljontals, slår ut vattenkraftverk, förhindrar nödleveranser och totalt struntar i vad Haag, ICJ, Genevekonventioner och FN säger...
Vad bidrar Iran, Hizbollah och Hamas med för gott till världen då?
Citera
2024-10-01, 23:32
Medlem
Nu när hizbollah bokstavligen fått sina pung bortsprängda så finns det egentligen ingen anledning för Israel för att inte få fullt ut på Iran och avsluta horungarna ? Jag menar dom hade ju hizbollah o tänka på och alla deras missiler , men nu är den faktorn vorts och Inger borde stå i vägen eller ?
Citera
2024-10-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Det handlar väl mest om att skicka ut en ”signal” om vad man inte tolererar från Israels sida samt visa vad man kan.

Snarare visa att man inte kan tänker jag.

Fast helt säker känner jag mig ändå inte. Men en del experter verkar nu mena att Iran nog slänger Hizbollah under bussen eftersom de inte kommer uträtta så mycket mer. Iran smider väl på hur de skall designa nästa terrororganisation så att ögonen återigen glittrar på världens vänstermuppar och de återigen skänker sitt stöd eftersom Israel är kapitalister medan islamister är heliga offer, de nya proletärerna.
Citera
2024-10-01, 23:33
Medlem
Citat:

Ja för Haag icj är något o bry sig om 😂😂😂 fråga usa Kina Ryssland iran vad dom tycker om saken
Citera
2024-10-01, 23:34
Medlem
Citat:
Tvärtom så vet de nu att dem kan träffa precis vad dem vill i Israel. Missilerna verkar inte heller ha varit laddade med deg med tanke på hur platt explosionerna var.

Kanske skickar de glasstrutar nästa gång, vem vet?
Citera
2024-10-01, 23:34
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Ja, men då skjuter oljepriset i taket och rysshororna får in mer deg till sitt krig. Det vill vi inte.

Bättre om Israel reducerar hela Iran till en bränslestation. Så att de just såpass klarar av att leverera olja och inget annat.

- Men, det hade väl USA, Saudi, Kanada m.fl också gillat? - Inte helt enkelt att utläsa ekonomiska vinsten i en sådan "operation"... - Men borde vara av ingen ekonomisk vinst för Israel dock. - Bara dyrare omkostnader...

Lite "strul" i världsekonomin... - Kineser som behövt köpa olja annorstädes... Och dyrare diesel/bensin i Sverige.

- Men andra kanske inte hade haft något emot det?

Mvh

/WTF
Citera
2024-10-01, 23:35
Medlem
Mingla101s avatar
Jag hoppas att Israel gör slut på terroristerna.
Att Israel gör slut på Hamas, nobollaz. Deras styre och ledning.
För en senare fred och förståelse.
Citera
2024-10-01, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoifiKatamaxClub
Du är ju urbotat dum i huvudet. Kommer en herre av din kaliber ens ihåg att judiska terrorister mördade svensken Folke Bernadotte? Och judarna har mördat, torterat, sprängt och skjutit palestinier långt innan staten Israel utropades 1948.

Judarna är ett hatiskt folk. De ser sig själva som guds utvalda folk, men svennebanan har så fruktansvärt svårt att ta in det i skallen utan tänker bara på "förintelsen" tack vare all hjärntvätt.

Helt sant att Israels bildande innehöll en del brottsliga illdåd från Israelernas sida men också symptomatiskt och mycket avslöjande att du måste gå så långt tillbaka i tiden för att driva din tes om en alldeles särskild ondskefullhet. Du övertygar dina gelikar, islamister och nazzegrisar främst.
Senast redigerad av Varglig 2024-10-01 kl. 23:56.
Citera
2024-10-01, 23:45
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Personligen älskar jag hur olika människor är, allt ifrån traditioner, kulturer, religioner till statsskick. Att hela världen skulle leva efter västerländsk modell skulle vara oerhört "tråkigt". Jag har varit i väldigt många länder, även Iran, och Iran står sig faktiskt bland dem mest fascinerande. Det gäller att bara att läsa in sig något om vad man bör undvika (likt många andra länder), men rent allmänt så kände jag inte mig det minsta hotad. Visst, är man t.ex alternativ sexualitet och är offentlig med det så blir det konsekvenser. Men bör sägas att jag kände mig säkrare i Iran än någon plats i USA, Latinamerika etc.

- Jag har varit i en hel del muslimska länder som Turkiet, Pakistan, Libanon, Marocko, Malaysia, Egypten och Indonesien. Men det var för tiotalet år sedan. Då kände jag mig trygg.

- Men numera skulle jag inte känna mig trygg med att visa att jag är svensk. - Numera blir man ju nedskjuten av någon fanatisk islamist bara man går med en svensk fotbollströja i Bryssel, just bara för att man visar att man är svensk...

Mvh

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2024-10-01 kl. 23:49.
Citera
2024-10-01, 23:52
Medlem
Citat:

”Svälter ut” e.t.c.
Varför i herrans namn skall Israel alls göra de där sakerna åt Gaza när det enda de får tillbaka är terrorism? De borde naturligtvis strypt alla sådant för länge sedan.

Det är ju bara ”det internationella samfundet” och dess fingerpekande som är orsaken till att terrornästet får hjälp av Israel. Palestinier kan helt enkelt inte försörja sig själva. Hizbollah får sin hjälp från Iran så dem kan Israel däremot strunta i utan att kölhalas i FN.
Citera
2024-10-02, 00:07
Medlem
Citat:

Sluta nu Sixten. Du vet mycket väl att om Iran eller någon annan islamistisk diktatur hade haft de militärresurserna som Israel har så hade Israel varit utplånat för längesen. Tänk dig det omvända om Israel varit i Palestinas sits och Palestina haft Israels resurser, då hade Israel varit borta från kartan.

Israel ska hyllas för att man har hållit sig borta ifrån att köra över Palestina fullständigt. Tack vare att man är en demokrati med moralisk kompass så har man hållit sig ifrån att utplåna Palestina trots deras konstanta provokationer mot Israel.

Sen måste man fråga sig varför länderna i mellanöstern aldrig utvecklas, varför lyckas de inte bygga upp sina länder och tillskansa sig samma militärresurser som de demokratiska länderna har? Varför är de så extremt underlägsna intelligensmässigt?
Senast redigerad av Guldvask 2024-10-02 kl. 00:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in