2024-09-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Speciellt då hans dotter för typ 2 år sen eller var det var sa offentligt att Marius är hennes förebild pga sin lojalitet till sina vänner. Och att hon då visste att hans vänner var kriminella. Verkligen sjuk inställning av en kunglighet som ska sätta landet före sig själv och familjen. Hela privilegiets pris är att sätta åt sidan sina egna känslor, drömmar och intressen för landets bästa och att vara en moralisk förebild 24/7 som alltid är lojal mot STATEN och MEDBORGARNA. Inte sina egna privata vänner.

Då stämmer det antagligen det ryktet säger om Ingrid, att hon gärna tar kokain.

Jag läste på Royal Dish att Mette Marit ska ha levt i en längre relation med en pojkvän när hon blev gravid med pojkvännens kompis. Vet nån om det stämmer? Låter ju som hon levde ett väldigt stökigt liv.
Inlägg #63: https://royaldish.com/index.php?topic=865.60
Citera
2024-09-26, 20:21
Citat:
Ursprungligen postat av CatherineSienna
Då stämmer det antagligen det ryktet säger om Ingrid, att hon gärna tar kokain.

Jag läste på Royal Dish att Mette Marit ska ha levt i en längre relation med en pojkvän när hon blev gravid med pojkvännens kompis. Vet nån om det stämmer? Låter ju som hon levde ett väldigt stökigt liv.
Inlägg #63: https://royaldish.com/index.php?topic=865.60

https://www.aftenposten.no/norge/i/w...t-25-millioner

«Mette-Marit og den biologiske faren Morten Borg bodde aldri sammen og var aldri kjærester. De ble introdusert av Mette-Marit Tjessem Høibys flerårige kjæreste, forlovede og samboer John Ognby, som var en av Borgs tidligere venner og sentral i «housemiljøet» de alle tilhørte»

https://bunny.blogg.no/marius-borg-hoiby.html
Citera
2024-09-26, 20:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
De har ju arbetat för det sen de föddes. Alltså de som är tronarvingar. Victoria har ju tex förberett sig hela sitt liv och gör ett bra jobb. Däremot tycker jag att kungahusen borde bantas så att det ENBART är tronarvingen som får titel, apanage och status osv. Visst, de andra kan förbereda sig ändå men borde även vara tvungna att försörja sig själva och utbilda sig ändå.

Nej Victoria gör inte "ett bra jobb", och det gör inte vår kung heller. Folk skrattar åt dem för att de är så korkade! Det är mycket bättre att ha president, för då kan i alla fall inte de värsta dumhuvudena ta sig igenom alla grindar...
Citera
2024-09-26, 20:31
Medlem
Tack Vannlilje! Nu fick jag verkligen avsmak för Mette Marit. Vad är det här för en människa? Och hur tänkte Harald och Sonja?? Det är ju inte klokt. Det är inte det minsta underligt att Marius dragits till samma slags kriminella stökiga kretsar, det är ju normen för honom.

Jag citerar lite ur bloggen du länkade till för att tydliggöra för andra i tråden:

"Mette-Marit och hennes biologiska pappa Morten Borg bodde aldrig tillsammans och dejtade aldrig. De introducerades av Mette-Marit Tjessem Høibys pojkvän, fästman och partner John Ognby, som var en av Borgs tidigare vänner och central i den "husmiljö" de alla tillhörde.

Mette-Marit och den femton år äldre John Ognby delade en lägenhet fram till ett uppbrott efter att Ognby jagat Mette-Marit med kniv nerför gatan strax innan hon blev gravid med Marius.

Mette-Marit hade planerat ett bröllop med Ognby innan hon blev gravid med Morten Borg, som liksom Ognby dömts ett flertal gånger för grova narkotikabrott och våldsbrott och suttit i fängelse.
"
Citera
2024-09-26, 21:04
Medlem
Citat:
"Mette-Marit och hennes biologiska pappa Morten Borg bodde aldrig tillsammans och dejtade aldrig. De introducerades av Mette-Marit Tjessem Høibys pojkvän, fästman och partner John Ognby, som var en av Borgs tidigare vänner och central i den "husmiljö" de alla tillhörde.

Mette-Marit och den femton år äldre John Ognby delade en lägenhet fram till ett uppbrott efter att Ognby jagat Mette-Marit med kniv nerför gatan strax innan hon blev gravid med Marius.

Mette-Marit hade planerat ett bröllop med Ognby innan hon blev gravid med Morten Borg, som liksom Ognby dömts ett flertal gånger för grova narkotikabrott och våldsbrott och suttit i fängelse.
"

Någon MÅSTE göra den här tv-serien. Netflix, hör du mig?! Jag garanterar att detta kommer att bli succé i Tyskland och på andra håll....
Citera
2024-09-26, 21:14
Citat:
Tack Vannlilje! Nu fick jag verkligen avsmak för Mette Marit. Vad är det här för en människa? Och hur tänkte Harald och Sonja?? Det är ju inte klokt. Det är inte det minsta underligt att Marius dragits till samma slags kriminella stökiga kretsar, det är ju normen för honom.

Jag citerar lite ur bloggen du länkade till för att tydliggöra för andra i tråden:

"

Haakon er svak, veik og dessverre ikke kjempesmart. Han og MM møttes første gang i 1996, da var hun gravid med MBH.
Deretter møttes de igjen på festival i Kristiansand sommeren 1999, og ble kjærester. Var slutt en kort periode på senhøsten. Etter at de ble sammen igjen ba MM om at HM tok et valg siden hun hadde en sønn.

Like etterpå flyttet MM inn til Haakon nederst i Ullevålsveien, noen måneder senere (sommeren 2000) kunngjorde slottet at Harald hadde kjøpt en større leilighet til dem lengre oppe i Ullevålsveien. Deretter forlovet de seg i desember 2000, og bryllupet ble avholdt i august 2001.
Så alt gikk veldig fort. De fleste beslutninger ble tatt i forelskelsens rus.

MM er viljesterk, men framstår heller ikke supersmart. Er tatt mange dårlige valg.
Som f.eks gjentatte møter med sexforbryteren Epstein etter at han var dømt første gangen, lån av luksusyatch i Middelhavet og nektet å si hvem som var båtens eier, slik at det ikke er mulig å finne ut av hva slags bindinger som foreligger.

Hun dro dessuten på sitt diplomatpass til India for å hjelpe et homofilt vennepar med å passe de nyfødte tvillingene deres som kom til verden ved hjelp av surrogati, fordi dette paret ikke fikk visum i tide. Surrogati er ulovlig og omdiskutert i Norge.

Harald og Sonja valgte å godta forholdet. Noe av grunnen var at de selv måtte vente fordi Sonja ikke var bra nok fordi hun var borgerlig. Noe stort tull selvsagt, siden Sonja er utrolig arbeidsom og kunnskapsrik.

De ba likevel Haakon om ikke å forhaste seg, men han sa at han ville vurdere å si fra seg arveretten til tronen om han ikke fikk gifte seg med MM. Og da ble det bryllup. MBH var ringbærer og ble løftet opp på Slottsbalkongen etter vielsen for å motta folkets hyllest.
Citera
2024-09-26, 21:20
Medlem
Citat:
Jag har alltid sett Haakon som klok och sund. Men med en galen syster och en knarkande servitris som han valt till fru, så undrar jag hur sund Haakon själv är? Vilken miljö har Marius vuxit upp i? Har Mette Marit fortsatt att knarka?

Vi må ikke glemme at hans far er dømt for besittelse av 50g kokain (som tilsvarer 500–1000 brukerdoser i følge AI). Far har også blitt etterforsket i store narkosaker. I tillegg har ste-bestefar på farsida blitt etterforsket for omfattende hvitvasking. Så det er ikke utenkelig at Marius har valgt å gå i fars fotspor.

Jeg tenker at grunnen til at Marius er Marius er sammensatt. Psykisk uhelse, genetikk og miljø/påvirkning. Han har selv uttalt at han har flere psykiske lidelser, og har hatt utfordringer med disse helt fra barnsben. Hans lidelser gjør han nok mer utsatt enn folk flest for å ty til narko for å tilfredstille et stort behov for dopamin. Det er nok også derfor han tøyer grenser hva adrenalin angår.

Jeg tror HM er både sunn og klok fortsatt. Men jeg tror at denne saken har tatt kongefamilien fullstendig på senga. De har nok kjent til hans misbruk. Men jeg tror ikke de har visst at han har hatt det kriminelle nettverket som vi nå er vitne til at rulles opp. Og MM har selvsagt ikke ant at det var et medlem av HA hun hilste på i sitt eget hjem.
Citera
2024-09-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Surrogati er ulovlig og omdiskutert i Norge.

En liten, men ikke uvesentlig presisering: Det er ikke forbudt for norske borgere å benytte surrogatmødre i utlandet. Så verken MM eller venneparet gjorde noe ulovlig her.
Citera
2024-09-26, 21:22
Medlem
Vannlilje: Tack för den bakgrunden! Det är bra att sammanfatta för de som är nya också. Jag visste inte att MM och HM varit tillsammans så kort tid innan de började kräva att få gifta sig. Det låter ju inte klokt.

Har MM varit trogen under äktenskapet? Jag har läst rykten om att hon varit otrogen, men vet inte om det är sant.

Jag börjar tappa hoppet helt om Ingrid nu. Hur ska hon kunna bli en vettig människa med de här föräldrarna? Och vad för slags drottning blir hon för Norge? Jag tror inte att hon kommer att bryta med den bror som hon ser som sin förebild.
Citera
2024-09-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Det har vært skapt et bilde i pressen av Haakon som klok og sunn. Det bildet er i ferd med å rakne. Han gjorde en dårlig figur på oljemessa i Stavanger, så både redd og sint ut. Ikke stort bedre i Trondheim. I går lo han på spørsmål fra pressen om Marius venner har stjålet sølvtøy fra Skaugum.
Jeg tenker at verken han eller kona har så mye å fare med intellektuelt, men tidligere ble de nærmest hyllet.
Jeg tror at Marius har vokst opp med få eller ingen grenser, da blir man ofte slik som voksen

Altså, nå må vi ta et steg til siden og puste med magen. Du er i ferd med å falle inn i konspirasjoner i dag. HM leser selvsagt ikke sladrepresse før han skal delta på oljemessa. Han leser seg opp og forbereder seg på tema han skal snakke om. I Stavanger virket han å ha blitt tatt på senga av spørsmålene. Han virket ikke å ha like mye innsikt i saken som pressen hadde. Han virket rett og slett ikke forberedt på å måtte snakke om stesønnen.

Og i Trondheim lo han tilsynelatende etter spørsmål om Marius. Men det var mange journalister der som stilte spørsmål i munnen på hverandre. Og du har ikke oversikt over hva han faktisk lo av.

Hva grensesetting i oppveksten angår så vet vi ingenting. Men du må huske på at gutten har flere psykiske lidelser, og som du vet, sånne er ikke alltid så lett å tøyle. For ikke si umulig å tøyle.
Senast redigerad av Lotepusen 2024-09-26 kl. 21:35.
Citera
2024-09-26, 21:37
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadermedmera
En liten, men ikke uvesentlig presisering: Det er ikke forbudt for norske borgere å benytte surrogatmødre i utlandet. Så verken MM eller venneparet gjorde noe ulovlig her.

Takk for presisering. MM dro til India i 2012. Surrogati ble først gjort ulovlig for utenlandske borgere i 2015 i India.

https://www.nrk.no/urix/india-forbyr...ger-1.12625605

Surrogati er ikke lovlig i Norge, i den forstand at barneloven fastslår at: «avtale om å føde et barn for en annen kvinne er ikke bindende» (kapittel 2, paragraf 2).

Men man kan selvsagt unngå lovverket her hjemme og dra til et land hvor det er lov. Som f.eks USA.
Citera
2024-09-26, 21:41
Medlem
Citat:
Det blir ju bara värre och värre, om detta nu stämmer. Jag tycker inte att det är normalt beteende som Mette Marit och Haakon uppvisat. Vilken normal förälder hälsar HA-medlemmar välkomna till sitt hem?? Hur drogliberala är kronprinsparet själva? Har det varit bekvämt för dem att Marius har dessa kriminella kontakter med snabb tillgång till droger?
MM har selvsagt ikke visst at dette var et medlem av HA. Jeg tror ikke kronprinsparet er særlig narkoliberale. MM var det i begynnelsen av 20-årene, like før hun ble gravid. Men at hun skulle være det i dag er vel heller tvilsomt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in