Citat:
Ursprungligen postat av
onewalker
Grattis till att det ändå börjat hända något med vikten! Du måsta vara väldigt taggad på att gå ner i vikt om du orkat fortsätta trots biverkningarna du beskriver.
Jag har hängt lite grann på Reddits Ozempictråd. Där beskriver många hur de håller ner illamåendet med olika mediciner (receptfria vanligtvis). Jag har ingen koll på vilka eftersom jag inte upplevt den typen av biverkningar själv, men det ska finnas hjälp mot illamåendet.
Kämpa på, men kolla om du inte kan hitta något som minskar biverkningarna!
Tack! Det känns fantastiskt. Jag har kämpat med min vikt senaste åren på ett sätt som har känts helt hopplöst till slut. Har en icke fungerande sköldkörtel och dessutom verkar jag ha rätt kass basalmetabolism pga alla tidigare bantningsperioder.
Det är faktiskt rätt skönt att få en paus i matplaneringen som varit konstant senaste två åren iaf.
Nackdelen är att jag förknippar illamående med hunger då jag ofta varit så hungrig att jag blivit illamående. Men sen går det inte att äta vad som helst för blir jäkligt äcklad.
Jag ska kolla runt lite efter något som kanske kan hålla ner illamåendet, ska skriva till min läkare också.