Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle81
Det lämpligaste är att den går till Göteborg för svetsning, där fanns ju Götaverken till 2015
Men det måste finnas något reparationsvarv kvar eller om det kan ligga vid kajen medan man svetsar. Det måste svetsas mycket för att det ska bli tätt och bra. Länspumpen måste gå för fullt också.
Jag hoppas verkligen att svenskarna är dumma nog att ta emot fartyget. Det är något riktigt skumt med fartyget då den påstås fått skador på propeller och rodder mitt i öppet vatten. Det ska mycket till för att de ska gå på grund, även i hårt väder.
Det hela liknar vad som hände i Beirut, också med ett skepp med ryska kopplingar. Då det påstods att företaget konkat och kunde inte betala hamnavgiften och blev därför kvar i hamnen i Beirut. Samma sak där att det påstods vara mekaniska problem som gjorde att de var tvugna att gå in i hamnen i Beirut som annars var på väg till Mozambique.
Jag påstår inte att Ryssland ligger bakom detta men låta skeppet komma till svenska farvatten har hög risk då det kan även utnyttjas av andra grupper.