2024-09-21, 17:47
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ge mig en länk att Ryssland äger bolaget då.. annars sluta sprida desinformation.
Nog främst du som sprider desinformation och öppet klankar ner på svenskar som inte tycker om situationen. Är du också ett rysstroll?
Citera
2024-09-21, 17:48
Bannlyst
Fartyget går hem till Ryssland igen, mot St Petersburg, nu i Finska viken. https://www.vesselfinder.com/?imo=9714707
Citera
2024-09-21, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Nog främst du som sprider desinformation och öppet klankar ner på svenskar som inte tycker om situationen. Är du också ett rysstroll?
posta länken på att Ryssland äger bolaget nu, vi väntar med spänning

Undrar vem av er som är värst, men du ligger bra till måste jag säga noll fakta i samtliga inlägg, en bedrift du borde hoppa in i Ukraina trådarna...
Citera
2024-09-21, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kolbiten2

Undrar vem av er som är värst, men du ligger bra till måste jag säga noll fakta i samtliga inlägg, en bedrift du borde hoppa in i Ukraina trådarna...

Ryska sabotaget med fartyget avbröts tydligen när hela operationen avslöjades för öppen ridå. Nu åker ryssarna hem igen till St Petersburg.

Inga sabotage från Putin i Natos innanhav Östersjön
Citera
2024-09-21, 17:55
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
För en foliehatt som också är ryssofob så räcker det nog, men för icke hjärntvättade normal icke.

Du kanske ska prata ihop dig med din foliehatt polare, Polisen.Kreml han anser att det är en bulvan av en rysk oligark med nära koppling till Putin

Dårar.

Varför vill du att jag ska gå off topic? Håll dig till ämnet istället.
Ämnet är: 1. Syrien-ägt fartyg lastat med ammoniumnitrat i Kandalaksha på väg till okänd destination. 2. Får skador vid lastning, lägger till i Tromsö. 3. Tar sig ner till Skagerrak för att bogseras till Klapeida i Litauen. 3. De vägrar ta emot fartyget med last i.
Citera
2024-09-21, 18:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Vilka är ”vi”? Andra ryssvänliga användare som startat konto för någon vecka sen?
Citera
2024-09-21, 18:03
Medlem
Citat:

Du har redan blivit avslöjad som rysstroll, försvinn.
Citera
2024-09-21, 18:04
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Kreml
Fartyget går hem till Ryssland igen, mot St Petersburg, nu i Finska viken. https://www.vesselfinder.com/?imo=9714707

Det där är ett annat fartyg och så snabbt kör inte fartyg. Hon ligger för ankare söder om Norge fortfarande. https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:1605/zoom:10
Citera
2024-09-21, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Maltesiska fartyget hämtade lasten i Murmansk.. det är inget ryskt fartyg så förstår egentligen inte ens varför Ryssland får skulden för detta. Nödropet kom efter fartyget lämna sundet i Murmansks i hårt väder och besättningen misstänkte skador på fartyget. nödropet var Norge som tog emot nära Tromsö och fartyget kunde få läggas i hamn till Norge fick veta vad det var för last därav stoppades detta. Dom hade sedan fått klartecken att få komma till klaipeda .. men nu nekas dom igen.

Vad jag fattar det som har inte Ryssland ansvar för fartyget utan det är Malta och landet som ska ta emot lasten.?
Har du en trovärdig källa på att fartyget nekades hamn i Tromsö p.g.a. lasten?
Citera
2024-09-21, 18:16
Medlem
Varför lämnade fartyget Ryssland när det redan då var skadat? Det finns varv där uppe i norra Ryssland. Jag tror att allt är iscensatt av Putin/Ryssland för att väcka rädsla i väst/Nato och se hur vi reagerar. Man flyttar även fokus ifrån andra händelser.
Citera
2024-09-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Varför vill du att jag ska gå off topic? Håll dig till ämnet istället.
Ämnet är: 1. Syrien-ägt fartyg lastat med ammoniumnitrat i Kandalaksha på väg till okänd destination. 2. Får skador vid lastning, lägger till i Tromsö. 3. Tar sig ner till Skagerrak för att bogseras till Klapeida i Litauen. 3. De vägrar ta emot fartyget med last i.
Bra sammanfattning, nu väntar vi med spänning med svar ifrån rysstrollen.

Kanske en två veckors gammal länk ifrån kolbiten2?
Citera
2024-09-21, 18:28
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Har du en trovärdig källa på att fartyget nekades hamn i Tromsö p.g.a. lasten?

Orsaken framgår inte av denna artikel.

The bulker, carrying a 20,000-tonne cargo, was rejected by Norway and Lithuania as it sought refuge for repairs after being damaged in a storm en route from Russia.

https://www.tradewindsnews.com/bulkers/damaged-ship-with-explosive-russian-cargo-heading-into-baltic-sea-in-search-of-safe-harbour/2-1-1712760
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in