2024-09-19, 22:27
Medlem
CpGurrAs avatar
Hej!

Julen strax här och och det är dags att tänka på julklappar. Jag jobbar just nu som ett as, får därför lön som ett jävla as. Om jag är relativt sparsam borde jag kunna köpa varsin bärbar dator till mina 3 döttrar som använder min dator för att spela minectaft just nu och vill helst ha min dator för mig själv.

Önskar tipps på bärbara datorer som klarar Minecraft och andra spel som kommer i framtiden.

Vilke prisklass ska man ligga i? Min dator är en Lenovo niltro 5 från 2022.
Citera
2024-09-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Hej!

Julen strax här och och det är dags att tänka på julklappar. Jag jobbar just nu som ett as, får därför lön som ett jävla as. Om jag är relativt sparsam borde jag kunna köpa varsin bärbar dator till mina 3 döttrar som använder min dator för att spela minectaft just nu och vill helst ha min dator för mig själv.

Önskar tipps på bärbara datorer som klarar Minecraft och andra spel som kommer i framtiden.

Varför bärbar? Tio år gamla datorer spelar lätt Minecraft. Men sedan upptäcker de fler spel, och du sitter med skägget i kläm.
Men visst, köp 3 bärbara på Tradera för 500 styck.
Citera
2024-09-19, 22:48
Medlem
CpGurrAs avatar
Ojj, är mindcraft så lätt att driva. Så det räcker med elgigantens 4000kr bärbara för att spela mindcraft? Behövs inga grafikkort? Bärbara är för de bor i 2hem och behöver flytta datorn ofta.
Citera
2024-09-19, 23:08
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ojj, är mindcraft så lätt att driva. Så det räcker med elgigantens 4000kr bärbara för att spela mindcraft? Behövs inga grafikkort? Bärbara är för de bor i 2hem och behöver flytta datorn ofta.

Beror väl på vilket Minecraft du menar. Minecraft: Java Edition körs ju på en billig PC som är 15 år gammal. Den nya Minecraft från Windows Store är jag osäker på. Vad är det högsta priset du kan betala?
Citera
2024-09-19, 23:10
Medlem
tomatlarss avatar
Här kan du se vilka specifikationer som mincraft kräver gämförr det med vad du tänker köpa. https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/minecraft/11356

Men ja det går att spela på en brödrost i princip.
Citera
2024-09-20, 06:30
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hej!

Maxpris för alla 3?
Storlek?
Citera
2024-09-20, 20:17
Medlem
Ofta har de billigaste laptopsen Celeron cpuer, hoppa över dessa och kör på minst en i3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in