2024-09-19, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Hon kan laga Big Mac och Quartepounder. Vill du ha det till middag varje dag?
Fiskburgare, nuggets, pommes…. You name it.
Varierad meny hela veckan
Citera
2024-09-19, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Så om män fick välja mellan två snygga kvinnor där den ena jobbar på McDonalds och den andre är mångmiljonär skulle de fortfarande inte bry sig om pengarna?

Att män är extremt ytliga är ju allmänt känt men många drömmer nog också om att bli försörjda.

I det fallet eftersom det inte gör någon skillnad, skulle nog majoriteten män välja den identiska tjejen med pengar. Realistiskt så vore ju något annat också dumt. Tjejerna ser lika ut men den ena kan också troligen garantera ett liv i lyx...
Citera
2024-09-19, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev

Gör hon också milkshakes så ok jag hade kanske valt henne...
Citera
2024-09-19, 08:03
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Gör hon också milkshakes så ok jag hade kanske valt henne...

Din teori TS stämmer med min egna uppfattning tillsammans med tesen att "alla" människor kan köpas. Vad gäller att vara en gold-digger stämmer det att kvinnor på gruppnivå finner en man med resurser mer attraktiv än en man som inte har det. Dock har många kvinnor inga problem med att ligga runt med "drägg" till män medan de finner den stabila, trygga killen tråkig.

Ovan beror bl.a. på att kvinnor har en helt annan syn på vad kärlek är och vad det innebär att älska någon. En kvinna älskar en man i stunden för vad han där och då kan ge henne. En man som älskar en kvinna kan dö för henne oavsett vad hon ger honom (eller hur lite hon ger honom).

Sedan har vi ytterligare en "sanning" och det är att kvinnor föds med värde medan en man måste bygga och skapa sitt värde. Det innebär att en kvinnas arbete är att bevara sitt värde vilket är mycket mycket enklare medan en man alltid måste bygga upp och kämpa för att bli värd något. Dessa två helt olika förutsättningar skapar två helt olika beteendemönster, krav och behov. Kvinnor på gruppnivå kan inte bygga / behöver inte bygga upp något av värde. De kan klara sig mycket bra ändå. Få män skulle över tid göra detsamma.

// CC
Citera
2024-09-19, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Generellt tar erparten av kvinnor den rika killen framför killen på samhall eller en fet chaffis.
Inte alla men i regel kör många på säkra kort.
Men det gäller INTE ensamna killar dom tar det man får,
Det är damernas marknad när det gäller dating och samliv. Killen får ta det som blir över
eller det som ingen vill ha.

Man har inte så mycket urval. En kvinna kan ställa större krav medans en kille i regel tar det som det blir.
Så illa är det på den svenska marknaden. Jag valde en fattig tjej med hyfsat arbete.
Jag är inte rik men har det helt ok ställt. Jag valde henne int för henns liv eller pengar. Det var helt andra saker som kärlek från början. Då handlade inte om hur man levde eller vilken bil man hade typ.

Man ska inte se ner på någon pga utseende, men har ibland sett en mycket tjock inte så attraktiv kvinna, med en smal kille som ser hyfsad eller t.o.m. bra ut. Efter dem en flock ungar. Då har jag lite undrat varför han fastnat för just denna kvinna...
Citera
2024-09-19, 08:14
Citat:
Ja, mannen eller männen drog hem byte till grottan i det förflutna. Att kvinnor ännu gillar långa män, tros vara för att en lång man kan bli en bra jägare...
Ja, så kanske är vi ”golddiggers”, och kanske är det inget fel på det?
Citera
2024-09-19, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Din teori TS stämmer med min egna uppfattning tillsammans med tesen att "alla" människor kan köpas. Vad gäller att vara en gold-digger stämmer det att kvinnor på gruppnivå finner en man med resurser mer attraktiv än en man som inte har det. Dock har många kvinnor inga problem med att ligga runt med "drägg" till män medan de finner den stabila, trygga killen tråkig.

Så var det väl inte förr? Jag har dock läst någonstans tror jag, att kvinnor ibland tros vara otrogna pga någon sorts biologisk drift. Detta enligt teorin, då maken kanske har en genetisk sjukdom och att få ett barn med brevbäraren garanterar att hennes gener går vidare...

Citat:
Ovan beror bl.a. på att kvinnor har en helt annan syn på vad kärlek är och vad det innebär att älska någon. En kvinna älskar en man i stunden för vad han där och då kan ge henne. En man som älskar en kvinna kan dö för henne oavsett vad hon ger honom (eller hur lite hon ger honom).

Du menar att mannen konstant måste bidra och ge saker och när han inte gör det är han ute? Tja, vissa kvinnor klagar ju på att "han ger inte presenter längre". Jag tror dock att det finns kvinnor som är lika lojala relationen ut. En intressant sak att studera är kanske vem som oftast lämnar relationer, kvinnor eller män?

Citat:
Sedan har vi ytterligare en "sanning" och det är att kvinnor föds med värde medan en man måste bygga och skapa sitt värde. Det innebär att en kvinnas arbete är att bevara sitt värde vilket är mycket mycket enklare medan en man alltid måste bygga upp och kämpa för att bli värd något. Dessa två helt olika förutsättningar skapar två helt olika beteendemönster, krav och behov. Kvinnor på gruppnivå kan inte bygga / behöver inte bygga upp något av värde. De kan klara sig mycket bra ändå. Få män skulle över tid göra detsamma.

// CC

Ja, och det kan bero på att kvinnan kan föda barn utan att behöva ha uppnått något. Mannen för att "bli värdig" att få bli partner och få fortplanta sig, bör ha uppnått något. Man kan kanske jämföra det med hanarna som innan fortplantning stångas bland vissa djurarter, för att få rätten till parning?

Män har också en mycket större tävlingsinstinkt vilket kanske också yttrar sig genom att fler män är intresserade av sport och utövar det? Kvinnor tävlar oftast mer med andra kvinnor genom att försöka se snyggast ut. Kvinnor drömmar om att kunna köpa ohämmat med dyra skor och kläder medan män i högre grad struntar i sådant.
Senast redigerad av Snobird 2024-09-19 kl. 08:28.
Citera
2024-09-19, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, så kanske är vi ”golddiggers”, och kanske är det inget fel på det?

Är du tjej? Som jag skrev är det ganska naturligt en tjej vill ha så optimala förhållanden som möjligt för att starta en relation...
Citera
2024-09-19, 08:25
Medlem
Citat:
Haha så du skulle alltså tacka nej till att slippa jobba resten av livet?

Citat:
Ursprungligen postat av Kirev

Låter bra men i verkligheten kan hon kanske inte laga något alls hemma, då hon på McDonald's sätter ihop burgare och annat genom halvfabrikat? Laga mat hemma är lite annorlunda... Kanske mer lyckat med en tjej som jobbar som kock på en fin restaurang?
Citera
2024-09-19, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Dom kvinnor som inte gillar sex väljer den äldre mannen. Om du ska göra något du saknar intresse för, vill du göra det sällan och få mycket betalt för det eller ofta och få mindre betalt för det?
Dom kvinnor som gillar sex hör varningsklockorna ringa då en äldre man inte kan leverera som en yngre kan(generellt)

Så den äldre mannen får golddiggers som ställer upp på sex medan den unga får kåta kvinnor.

Men en kåt golddigger-kvinna med tveksam moral, kanske tar den rika mannen för pengarna och sen planerar ha sex med den unge trädgårdsmästaren eller någon på herrgården?
Citera
2024-09-19, 08:34
Medlem
Citat:
En rik man behöver aldrig vara singel... Stämmer detta? Ja, i stort sett... En man som är rik kan i stort sett alltid få en kvinnlig partner. Och ska man vara ärlig, så har kvinnor nog en tendens att bry sig mer om en mans ekonomiska status, än tvärtom...

Vi kan ta ett hypotetiskt experiment, där killar visas en bild på en äldre, inte så attraktiv kvinna och en yngre, snygg tjej. De får välja vem de helst skulle gifta sig med, om de var tvungna. Nästan alla killarna skulle välja den yngre tjejen. Sen får de reda på att den snygga tjejen jobbar på McDonald's och den äldre är mångmiljonär, äger en herrgård etc. Skulle de ändra sitt beslut? Majoriteten av killarna skulle nog inte göra det...

Sen hade man gjort om experimentet med kvinnor i samma ålder, fast då med en snygg kille och en äldre, inte så attraktiv man att välja på. De måste välja en att gifta sig med... Utan info om personerna, hade kvinnorna också först mestadels valt den yngre, snyggare killen. Fast sen när det avslöjas att den snygga killen jobbar på McDonald's och den äldre mannen mannen är mångmiljonär, skulle nog fler kvinnor ändra sig angående vem de skulle gift sig med..

Stämmer detta? Jag är ganska säker på det...

Så vad innebär det? Är de flesta kvinnor gold-diggers helt enkelt? De bryr sig inte om en mans utseende, kärlek eller ens sex jämfört med pengar... Viftar en man med sedelbuntarna så kommer tjejerna, detta oavsett utseende och ålder. Så är kvinnor helt ytliga varelser som inte är alls så romantiska som man tror? Män bryr sig ofta åtminstone mer om en kvinnas utseende, än om vad hon har på banken...

Nej... Jag skulle inte säga att det beror på det. Män söker efter en kvinna. Kvinnor söker ofta efter "den rätte mannen" dvs den mest lämpade mannen att starta ett förhållande, och senare skaffa barn med. Så kvinnor har liksom i bakhuvudet vilken man som ger bäst förutsättningar... Män tänker mer bara på om en tjej är snygg...

I det hypotetiska experimentet där deltagarna fick välja vem de skulle gift sig med, hade de flesta killarna tänkt om den äldre kvinnan "jag kan inte ha sex med henne i flera år trots hon är rik". Kvinnor hade nog mer tänkt "han vill nog inte ha sex så ofta och dessutom...miljonär och herrgård" om den motsvarande mannen.

Sen finns bakomliggande saker som att kvinnor ofta "kräver" att män ska tjäna mer än dem. De vill gifta sig "uppåt" i status och inte "neråt". Detta antingen pga "könsroller" eller en biologisk bakgrund. En rikare man kan helt enkelt troligen bättre ta hand om kvinnan, och hennes eventuella framtida barn.

Jag hävdar såklart inte att alla kvinnor är så här (och inte män heller för den delen). Fast tror ändå något ligger bakom det.. Vad tror ni? Stämmer detta?

Golddiggers har funnits i alla tider av båda könen. Men kvinnor ligger nog högst på den listan. För att dom kan. För attdom förr i tiden inte hade något val.

Förr i tiden är det nog mer försvarsbart med golddiggers då kvinnor ofta var hemmafruar.

Men idag finns inte ursäkten kvar.

Men många kvinnor rider gärna fortfarande på den förmågan att locka till sig en rik man.

Om 100 år kanske det jämnar ut sig och Golddiggers försvinner men just nu är den gyllene fittan för åtråvärd för många män och om dom har råd och bara vill ha sex. Varför inte då taen tight brud?

Och om männen hade haft lika stor framgång att hitta en rik kvinna att leecha på, så hade ni gjort det i lika stor utsträckning som kvinnor gör.

Kvinnor gör det så länge det finbs män som törstar efter en ung fitta.

Go for it så länge båda är med pådet och är vuxna.

Men gnäll inte sen att hon lurat dig på cash. Detär skrivet i pannan vad hon vill ha när hon rider gubbkuk.

Däremor så har ingen 60 årig gubbe något mentalt utbyte med en 25 årig tjej. Så vill han ha en vettig kvinna väljer han en närmare sin ålder, då ökar chanserna att hitta en som vill ha han, förden han är.

Vill sen en rik inte ha en golddigger eller råka ut fär dom. Hållkäft om dina pengar, dejta dom i din liga och ställ hårda krav. Skriv äktenskapsförrordså du säkrar dina tillgångar.

Goldiggers kanske är mer vanligare i ex USA, Japan och Korea. Där upplever jag att pengar verkar vara allt. Då oavsett kön. Där är status väldigt viktigt.

Jag hqr sett många intervjuer mdd kvinnor från dessa länder och ja det är skrämmande med deras öyckpsökande. Men så länge det finns män som är villig att betala för fitta. Så kommer Golddiggers alltid att finnas.

Men hur lycklig är man egentligen i en sån situation?

Men som kvinna upplever jag här i norden och erfarat att dessa golddiggers är inte i majoritet. 95% av alla kvinnor jag pratat med genom åren så är det nästan ingen som bryr sig om hur mycket mannen tjänar.

Men dom bryr sig i att han har en ekonomi. Hur mycket är ovesäntligt.

Då har det varit kvinnor från olika klasser. Över,medel och pöbeln. Den som brytt sig mest om ekonomisk status har varit överklass kvinnor och då velat ha en som är jämlik.

Och det kan jagförstå.

Men övriga 95% av alla fruntimmer jag golat med så har ingen varit ute efter mannens pengar.

Däremot vill ingen ha en man som har kronkalle i hälarna. Det ger intryck av slarv. Vi vill inte ha en man som inte kan sköta den ekonomi han har, vi vill inte ha en som slösar upp lönen på droger och spel.

Som exempel. Och jag tror ingen man vill ha en kvinna som är en slarver heller. Det är helt enkelt inte attraktivt alls.

Hur stor lönechecken är, är totalt ovesäntligt.

Jag själv är kvinna och spyr över Golddigers från båda könen. Jag är verkligen inte rik. Jag är lågavlönad medca 20.000 efter skatt. Jag lever dock gott på min lön. Jag har aldrig varit intresseradi hur mycket han tjänar.

Jag vill inte ha mannens pengar. Men har han större inkomst än jag så får han leva med att jag inte kan erbjuda mycket som har ekonomiskt värde.

Han får nöja sig med det jag erbjuder. Oftast sånt som inte kostar mycket. Tex istället för middag ute tar jag honom hellre med på en promenad till skogen och gör upp eld och lagar mat åt honom där. Billigt och minst lika trevligt.

Gåvor blir oftast nått jag gjort själv tex.

Jag vill dessutom inte leva som rika människor gör.

Jag har oerhört svårt för att leva på nån annans pengar, jag vill inte ha nån som försörjer mig. Ärligt så skulle det kännas fel att leva på nån annans pe gar.

Jag vill bo i en stuga ute i skogen. Inte i ett stort hus inne i stan.

Rika människors livsstil. Deras skryt med enorma kåkar och blingbling, 100 lyxbilar osv. Jag tycker det bara osar usch och blä över dom.

Han får gärna ha det om det gör han lycklig men dra inte in mig i det.

Detta kommer ju lite från att som fattig har man en annan perspektiv på vad som verkligen är viktigt och det är inte en överflådig livsstil.

Jag personligen skiter i hur mycket han tjänar. Det är hans inkomst inte min. Går vi isär tar han medsig sin livvstil.

Och jag söker inte rikedom i form av bilar och onödiga väskor.

Jag vet att det som gör dig rik är att hitta någon som är vettig på alla plan. Hans tjocklek på plånboken är så totalt oviktigt.

Han kan bo i en friggebod och äga en cykel från 50talet så länge han har ett hjärta som gjord av guld.

En snäll go man dom växer inte på trän. Jag drömmer om att träffa en sån man en dag.

Dom allra flesta vuxna kvinnor vill ha en sån man. En som är omtänksam, vettig kvinno och människosyn. En man som man inte behöver vara rädd för.

Dom männen ger dig ett verkligt rikt liv.

Och jag önskar att dom som är Golddiggers faktiskt såg det som det viktigast av allt.

Inte hans lönecheck.
Citera
2024-09-19, 08:38
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Så om män fick välja mellan två snygga kvinnor där den ena jobbar på McDonalds och den andre är mångmiljonär skulle de fortfarande inte bry sig om pengarna?

Att män är extremt ytliga är ju allmänt känt men många drömmer nog också om att bli försörjda.

Ja men du ska också ligga med en oattraktiv kvinna som är mångmiljonär, ligga iaf flera gånger i veckan. Vem skulle stå ut med det? Vissa kanske skulle kunna fejka det till en början men sedan tar det stopp och ursäkterna haglar varför mannen inte vill knulla. Personligen så kan jag inte ligga med någon jag inte tänder på utseendemässigt, både hjärna och kropp säger nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in