2024-09-16, 09:45
Medlem
Min son har ett Playstation 4. Jag har betalat PlayStation Plus Premium till honom var tredje månad. Det kostar 520 kr varje gång som automatiskt dras från mitt kreditkort var tredje månad. Nästa dragning är 24 september. Nu tänker vi inte ha PlayStation Plus Premium längre men när jag ska logga in på mitt (vårt) konto på Playstation så står det: "2-stegsverifiering är aktiverat. Öppna autentiseringsappen och få verifieringskoden. Ange koden här.". Problemet är att kommer ingen kod varken på min eller min son mobil. Det har inte varit någon 2-stegsverifiering när jag loggat in tidigare vad jag minns.
Jag kommer inte längre än så. Jag heller hittar inga kontaktuppgifter till Playstation så jag kan inte kontakta dem.
Hur ska jag göra för att säga upp abonnemanget? Spärra kreditkortet så de inte kan dra pengarna den 24:e?
Senast redigerad av Giggs72 2024-09-16 kl. 09:51.
Citera
2024-09-16, 09:50
Medlem
zBr9s avatar
https://www.playstation.com/sv-se/support/contact-us/?category=subscriptions&subCategory=psplus

Här är deras svenska supportsida för att avsluta PS+ konto, dock har dom inte öppnat mailsupporten än. Står att den är öppen måndag - fredag men kanske senare på dagen.
Citera
2024-09-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Min son har ett Playstation 4. Jag har betalat PlayStation Plus Premium till honom var tredje månad. Det kostar 520 kr varje gång som automatiskt dras från mitt kreditkort var tredje månad. Nästa dragning är 24 september. Nu tänker vi inte ha PlayStation Plus Premium längre men när jag ska logga in på mitt (vårt) konto på Playstation så står det: "2-stegsverifiering är aktiverat. Öppna autentiseringsappen och få verifieringskoden. Ange koden här.". Problemet är att kommer ingen kod varken på min eller min son mobil. Jag kommer inte längre än så. Jag heller hittar inga kontaktuppgifter till Playstation så jag kan inte kontakta dem.
Hur ska jag göra för att säga upp abonnemanget? Spärra kreditkortet så de inte kan dra pengarna den 24:e?

ja spärra kortet, du får aldrig tillbaka pengarna från playstation,
jag hade problem med två faktor o det gick inte att lösa, playstation litade inte på mig, och det hela slutade med att jg skapade ett nytt konto
Citera
2024-09-16, 09:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
ja spärra kortet, du får aldrig tillbaka pengarna från playstation,
jag hade problem med två faktor o det gick inte att lösa, playstation litade inte på mig, och det hela slutade med att jg skapade ett nytt konto

Det är typ däröfr de har dessa 2stegs verifikationer… så folk ska glömma dom och de kan dra pengar i all evighet
Citera
2024-09-16, 10:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av shunosoklat
Du tror att det är fler än ärthjärna ett & två som tappar bort sina MFA-enheter? Nejdu

Det är nog väldigt många som har dessa problem.

Du tror att ts och hans son är de enda?
Citera
2024-09-16, 10:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Min son har ett Playstation 4. Jag har betalat PlayStation Plus Premium till honom var tredje månad. Det kostar 520 kr varje gång som automatiskt dras från mitt kreditkort var tredje månad. Nästa dragning är 24 september. Nu tänker vi inte ha PlayStation Plus Premium längre men när jag ska logga in på mitt (vårt) konto på Playstation så står det: "2-stegsverifiering är aktiverat. Öppna autentiseringsappen och få verifieringskoden. Ange koden här.". Problemet är att kommer ingen kod varken på min eller min son mobil. Det har inte varit någon 2-stegsverifiering när jag loggat in tidigare vad jag minns.
Jag kommer inte längre än så. Jag heller hittar inga kontaktuppgifter till Playstation så jag kan inte kontakta dem.
Spärra kortet är absolut enklast. Det jobbiga är att man måste uppdatera andra abonnemang med nya kortet.
Citera
2024-09-16, 10:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av shunosoklat
Ja typ.

"Bankerna borde ta bort koden på korten, dom är bara till för att folk ska glömma dom"

En kod på ett kort man använder dagligen, mot en f2a verifiering man kanske utför 1 gång per på en playstation är skillnad

Glömmer du din pinkod så kan man logga in på sin bank med faceid-bankid och trycka visa pinkod. Denna funktion finns på alla banker, hade väl knappast funnits om behovet ej fanns?
Citera
2024-09-16, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
https://www.playstation.com/sv-se/support/contact-us/?category=subscriptions&subCategory=psplus

Här är deras svenska supportsida för att avsluta PS+ konto, dock har dom inte öppnat mailsupporten än. Står att den är öppen måndag - fredag men kanske senare på dagen.

Tack, jag har mejlat dom nu om mitt problem. Hoppas de kan lösa detta.

Att spärra mitt kreditkort vore ju väldigt tråkigt och jobbigt.
Citera
2024-09-16, 11:12
Medlem
towbs avatar
Annars kolla om du kan spärra just den dragningen i internetbanken, eller om du kör genom PayPal så går det där i alla fall. Ps plus gör några försök att dra pengar, sen avslutas det automatiskt. Ha inte pengar på det kontot några dagar är väl en annan nödlösning.
Citera
2024-09-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Annars kolla om du kan spärra just den dragningen i internetbanken, eller om du kör genom PayPal så går det där i alla fall. Ps plus gör några försök att dra pengar, sen avslutas det automatiskt. Ha inte pengar på det kontot några dagar är väl en annan nödlösning.

Tack, det får bli plan B om de inte hinner svara innan 24:e eller om de inte kan lösa det.

Det är ett kreditkort jag har som de drar ifrån. Jag kan se att man kan själv kan spärra köp från olika regioner. Nån som vet om det räkas som region Sverige eller region Europa när de drar abonnemangsavgiften?
Citera
2024-09-16, 22:58
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
En kod på ett kort man använder dagligen, mot en f2a verifiering man kanske utför 1 gång per på en playstation är skillnad

Glömmer du din pinkod så kan man logga in på sin bank med faceid-bankid och trycka visa pinkod. Denna funktion finns på alla banker, hade väl knappast funnits om behovet ej fanns?
De finns ju naturligtvis för att stänga ute hackare. Det är ditt ansvar att hålla reda på din telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in