2024-09-04, 14:30
Medlem
Funkar bra för mig men måste pausa den då och då för att inte bli tolerant. Jag tar den bara när jag har arbetsdagar eller stress.

Funkar skitbra i kombination med hp5. Allt kan köpas receptfritt från Tyskland eller liknande och ganska billigt.
Citera
2024-09-04, 15:11
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Aldrig prövat detta. Uppsökte vård då jag senaste veckorna haft mycket stressrelaterade besvär, hjärtklappning dygnet runt, svårt att sova etc. Jag blev bara erbjuden Atarax för stressen, vilket jag tackade nej till då det är värdelöst. Fick då detta istället - vad är era erfarenheter och är det något att jubla över, fungerar det som sömntablett?

Melatonin är absolut totalt verkningslöst om du tyckte Atarax är värdelöst.
Citera
2024-09-04, 15:15
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Aldrig prövat detta. Uppsökte vård då jag senaste veckorna haft mycket stressrelaterade besvär, hjärtklappning dygnet runt, svårt att sova etc. Jag blev bara erbjuden Atarax för stressen, vilket jag tackade nej till då det är värdelöst. Fick då detta istället - vad är era erfarenheter och är det något att jubla över, fungerar det som sömntablett?
För mig har det fungerat bra
Har idag normalsömn för förste gång i mitt liv
Citera
2024-09-04, 17:02
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:
Ja, det är jättebra.
Citera
2024-09-04, 17:03
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:
Nope, men jag vill få effekt. Och att få utskrivet något som vilken person som helst kan köpa i butik känns ju ganska konstigt, som ovanstående poster sade man tjänar ju ingenting på det i kostnaden. Jag är skeptisk men ska ge den ett försök.

Däremot så har jag haft stora alkoholproblem i livet.
Det funkar bättre om man inte har ätit precis före. Tips.
Citera
2024-09-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Till skillnad från massa andra narkotiska preparat är melatonin ett naturligt hormon som tillverkas i vår kropp. Vissa människor har väldigt låg produktion av just melatonin, därför är ett extra tillskott av melatonin bra för somliga.

Spelar ingen roll hur mycket du gaggar om solljus, dygnsrytm, 1 timmes motion och andra häxerier, det hjälper inte personer med låg melatoninproduktion.

Ingen har låg produktion av melatonin om man följer det jag skrivit. Vi är inte gjorda för att sitta och titta in i en laptop 16h om dagen och sedan förvänta oss att fungera felfritt.
Citera
2024-09-04, 21:08
Moderator
Lapapps avatar
Tråden Fått melatonin utskrivet - är det något att hänga i granen? har infogats i samlingstråd.

/Mod
Citera
2024-09-04, 21:40
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glodhatt99
Vill bara poängtera (se mitt senaste meddelande) att jag var desperat & hade testat allt för att sova & även överdoserade mina insomningstabletter på slutet pga utebliven effekt!

Har du provat alimemazin?

(Såldes tidigare under namnet Theralen)
Citera
2024-09-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Ingen har låg produktion av melatonin om man följer det jag skrivit. Vi är inte gjorda för att sitta och titta in i en laptop 16h om dagen och sedan förvänta oss att fungera felfritt.
Många med sjukdomsbild har låg produktion av melatonin. Barn med funktionsnedsättning likaså. Andra har låg produktion av melatonin, precis som vissa har låga halter av testosteron.

Låt mig gissa att du är 60+ och ganska dåligt påläst om kemiska balanser i kroppen?
Citera
2024-09-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Har du provat alimemazin?

(Såldes tidigare under namnet Theralen)

Ja jag testade Theralen en gång & känslan var hemskt. Fick samma känsla av Lergigan.
Citera
2024-09-10, 23:51
Avslutad
Var köper man bra och billigt melatonin? Gärna runt 2 mg, många kapslar per burk.
Citera
2024-09-11, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkomannen
Var köper man bra och billigt melatonin? Gärna runt 2 mg, många kapslar per burk.

Jag köpte via Ebay. Tror det för från Polen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in