Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-07, 09:43
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Hr r ekvationen:

Teslas vrdering utver deras fordonssektor och energisektor = marknadsvrdet av autonoma taxis samt autonoma humanoida robotar, minus risken att Tesla inte lyckas utveckla s pass bra AI som gr deras produkter anvndbara eller konkurrenskraftiga.

Om du tror att chansen att Tesla lyckas med det r 0% s r aktien vervrderad. Om chansen r 50% eller hgre s r aktien undervrderad. Tesla sjlva tycks tro att chansen r 100%, annars hade de inte utformat en helt ny modell och ett system fr detta ndamlet.

Att Tesla satsar i princip hela sin framtid p att f full autonomi att fungera skapar stor volatilitet d marknaden gillar frutsgbara fretag. En risk p ens 5% att Tesla misslyckas kan skapa svngningar om 10-50%, beroende p om det samtidigt uppstr andra orosmoln.

Jag tror inte jag vet ngon aktiegare i Tesla som inte r medveten om riskerna, s det du hittills har bidragit med r helt menlst. Men det hller tminstone forumet vid liv att ngra inte har bttre saker fr sig n att sitta hr och frska provocera aktiegare. S tack, antar jag.

"marknadsvrdet av autonoma taxis samt autonoma humanoida robotar"

Grundlurad boomer.
Senast redigerad av The-9 2024-09-07 kl. 09:46.
Citera
2024-09-07, 12:23
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
"marknadsvrdet av autonoma taxis samt autonoma humanoida robotar"

Grundlurad boomer.
Lt de slnga bort sina pengar. Ingen id att diskutera.
Citera
2024-09-07, 13:10
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Lt de slnga bort sina pengar. Ingen id att diskutera.

Som att ni kunde diskutera ens om ni ville.
Citera
2024-09-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Ett intressant klipp i form av en intervju med Andrej Karpathy som tidigare varit chef fr Teslas AI-program. Han lmnade Tesla 2022 men r idag nd vldigt bullish vad gller Tesla och hur lngt de har kommit och ligger fre t ex Waymo.

Ni som gillar Tesla kommer att gilla det som sgs. Ni som inte gillar Tesla, ni kommer troligen inte se klippet nd. Sjlv gillar jag Tesla. Jag tror p Tesla som fretag och ger sjlv idag 260 aktier och Tesla r ett av tre fretag som jag DCA:ar relativt frekvent.

Ex-Tesla Insider Tells ALL About Robotaxis & Robots

Vilka mer bolag ger du?
Tack fr svar
https://www.youtube.com/watch?v=BnKETCwwBSI

// CC

Vilka mer bolag ger du?
Citera
2024-09-08, 00:06
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Vilka mer bolag ger du?

Mina tre absolut strsta innehav och som jag DCA:ar r Tesla, Palantir och SoFi. Sedan har jag en hyfsad summa i en ETF i Bitcoin och Etherum. Utver det mindre poster i ett 10-tal bolag.

// CC
Citera
2024-09-10, 08:30
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Bjrnar, haters, idioter... Frsk att hnga med p vad som sgs. Pausa och sl upp ord om det behvs, eller be chatGPT att frklara som fr en 8-ring.

Till er andra, have fun.

https://youtu.be/pSFvOUswFwA?si=5i346DKWeRaUJ5JK
Citera
2024-09-10, 16:32
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Bjrnar, haters, idioter... Frsk att hnga med p vad som sgs. Pausa och sl upp ord om det behvs, eller be chatGPT att frklara som fr en 8-ring.

Till er andra, have fun.

Han r s intelligent att jag inte frstr ngot av vad han sger. Space, AI, Free speech. Vad fan betyder det hr??????
Citera
2024-09-10, 17:25
Medlem
Finns det ngon hr som anvnder en "sjlvkrande" bil till vardags? Tanken att sitta och passa p en halvt sjlvsvldig bil - det verkar fr mig fruktansvrt stressande. Anvnder fsd-kparna i allmnhet funktionen nr de inte producerar youtubevideor?
Citera
2024-09-10, 21:38
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Till er andra, have fun.

Onekligen finns sen hel del komik nr han frsker marknadsfra att Twitter r riddarna fr det fria ordet samtidigt som han glatt tar CCPs hrda sak i baken och glatt tar en andra omgng fr han har en hel del Teslafabriker i Kina. Mstaren p att sprida konspirationsteorier. Botten gick nog ur nr har freslog att Taiwan skulle tas ver av CCP.
Citera
2024-09-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Finns det ngon hr som anvnder en "sjlvkrande" bil till vardags? Tanken att sitta och passa p en halvt sjlvsvldig bil - det verkar fr mig fruktansvrt stressande. Anvnder fsd-kparna i allmnhet funktionen nr de inte producerar youtubevideor?

Jag gr det och ven de flesta jag knner. Sknt att kunna slappa i bakstet medans bilen kr en dit man ska. Har kt drygt 5000 mil nu utan problem.

En bonus r att man slipper bter frn fartkameror eftersom det r tomt i frarstet.
Citera
2024-09-10, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Mina tre absolut strsta innehav och som jag DCA:ar r Tesla, Palantir och SoFi. Sedan har jag en hyfsad summa i en ETF i Bitcoin och Etherum. Utver det mindre poster i ett 10-tal bolag.

// CC

Hgrisk allihop, mer eller mindre.
Citera
2024-09-11, 07:25
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorkulten4321
Hgrisk allihop, mer eller mindre.

Helt klart s. Mitt tidsperspektiv r dock 5-10-15 r och min bedmning idag r att dessa tre kommer att vara vrda det. Vad gller just Tesla bedmer jag att deras andra delar frutom sjlva bilarna kommer att kunna "disrupta" marknader inom ovan nmnda tidsram vilket skulle f deras aktie att explodera. Deras nya Colossus-dator med 100 000 NVIDIA-chip r intressant, t ex. Men, ingen vet. Ingen visste ngot om NVIDIA heller frrn den totalt exploderade. Under mnga mnga r var det en trkig och menls aktie. Idag, inte riktigt s...

// CC
Senast redigerad av CC75 2024-09-11 kl. 07:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in