Citat:
Ja det kan det säkert göra, men jag tror inte att detta är ett jätteproblem. De flesta muslimer verkar inte ha någon slöja på så små barn.
Nu börjar du resonera som socionomerna gör. Och när man tror att en utbildning kan få en att ha "rätt" känsla. Ja då är man riktigt jävla farligt ute. Känslor är känslor. Det är inte fakta, utan är och förblir just en känsla du har. Och den kan vara helt åt helvete fel hur länge du än studerat på högskola.
På vilket sätt hjälper du en familj genom att okynnesanmäla till socialtjänsten för att du har fått en känsla?
Det är klart att jag förstår mig på det och det finns ingen anledning att trakassera muslimer genom onödiga orosanmälningar som inte ens behövs. Det blir inte hjälpta av det och det hjälper inget barn heller i de allra flesta fall.
Nu börjar du resonera som socionomerna gör. Och när man tror att en utbildning kan få en att ha "rätt" känsla. Ja då är man riktigt jävla farligt ute. Känslor är känslor. Det är inte fakta, utan är och förblir just en känsla du har. Och den kan vara helt åt helvete fel hur länge du än studerat på högskola.
På vilket sätt hjälper du en familj genom att okynnesanmäla till socialtjänsten för att du har fått en känsla?
Det är klart att jag förstår mig på det och det finns ingen anledning att trakassera muslimer genom onödiga orosanmälningar som inte ens behövs. Det blir inte hjälpta av det och det hjälper inget barn heller i de allra flesta fall.
Å Burre.jag skrev ju det, att du inte fattar någonting av de svar du får, att du feltolkar allt.
1. Nej det är inte ett strukturellt problem med slöja på barn i förskoleåldern men det förekommer och ja dom flickorna får ibland specifika motoriska problem vilket i sin tur ger fler problem.
2. Utbildning ger en förförståelse och en förmåga till analyser och slutledning. Det handlar aldrig om att okynnesanmäla. Aldrig. Eftersom du själv inte har akademisk utbildning kan det vara svårt för dig att fatta vad jag menar.
3. Vem har pratat om att trakassera muslimska familjer genom anmälan? Du får läsa på lite om anmälningsplikten. Den gäller oavsett etnicitet och bakgrund.
Slutligen behöver du förstå att det är mycket vanligt med kulturkrockar vad gäller uppfostran av barn. I Sverige får man inte slå barn. Inte heller gifta bort dem. O.s.v.
Sådär ja, nu har jag kastat pärlor för svin igen. 😂