2024-09-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Okej stort tack för svaret! Så du tror att den här boxen kommer räcka för mig https://www.telia.se/tv/tillbehor/telia-play-hub ? Vad är denstora skillnaden på den jämfört mot Formuler Z 11 Pro som de flesta verkar rekommendera? Telia känns lite för billig men den kanske är ett fynd.

Sedan undrar jag hur IPTV på en box kommer fungera med WiFi, är det bra eller kommer det lagga? För jag har inte möjlighet att köra internetkabel till min IPTV-box.
Jag kör formuler z 11 pro med wifi, 50/10 och har inga problem.
Skillnad på box tror jag mycket handlar om hur man kan skapa bokmärken samt välja bort länder man inte är intresserad av.
Har även en IPTV 605 och ångrar inte att jag bytte upp mig, mycket mer användarvänlig.
Nu finns en beta version där dom skapat "matchdag" där olika ligor läggs upp (även med tabeller och statistik), dock inte så många ännu.
https://www.formuler-support.tv/foru...s-suggestions/
Senast redigerad av tjanska 2024-09-07 kl. 20:28.
Citera
2024-09-09, 05:52
jag söker DEN BÄSTA iptv appen. om du inte vet så behöver du inte säga nåt tack. jag har testat flera olika men hittar alltid fel här och där såsom menyerna är konstiga eller i vissa är det problem med att man inte kan spola ordentligt vissa kan man bara skippa 15 sekunder åt gången och det bli ju drygt att spola en halv film så.
och vissa har andra fel som att serier inte bockas av och återupptar där man sluta se senast. och massa annat som jag inte kommer på på rak arm men vore tacksam om jag kan hitta en som jag är nöjd med och slipper byta.
jag har inget emot att betala 50-100kr im det krävs.
Senast redigerad av Jagheterpinto 2024-09-09 kl. 05:56.
Citera
2024-09-09, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheterpinto
jag söker DEN BÄSTA iptv appen. om du inte vet så behöver du inte säga nåt tack. jag har testat flera olika men hittar alltid fel här och där såsom menyerna är konstiga eller i vissa är det problem med att man inte kan spola ordentligt vissa kan man bara skippa 15 sekunder åt gången och det bli ju drygt att spola en halv film så.
och vissa har andra fel som att serier inte bockas av och återupptar där man sluta se senast. och massa annat som jag inte kommer på på rak arm men vore tacksam om jag kan hitta en som jag är nöjd med och slipper byta.
jag har inget emot att betala 50-100kr im det krävs.
det finns inget sådant som den bästa iptv-appen, det som kan fungera för de andra kanske inte fungerar för dig, många parametrar inblandade här som din enhet, internetanslutning... jag skulle rekommendera dig att prova många av dem för att kolla hur det går och sedan kan du välja det som passar dig bäst.
Citera
2024-09-09, 11:47
Medlem
Om man köper IPTV, kan man använda det på en laptop och mobilen? Såklart behöver jag inte använda det samtidigt men vore smidigt om jag kan titta när jag är påväg hem eller borta på en resa.
Citera
2024-09-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Om man köper IPTV, kan man använda det på en laptop och mobilen? Såklart behöver jag inte använda det samtidigt men vore smidigt om jag kan titta när jag är påväg hem eller borta på en resa.

Jo kan använda på laptopen, jag använder de så. Har appen GSE SMART IPTV som gör de simpelt för mig
Citera
2024-09-09, 13:02
Medlem
hej.

så om man har en äldre fader (~70) som vill köpa sig en box (inte aktuellt med VLC eller dyl) vad köper man då. och varför?

(kör VLC själv. så kommer köpa samma abb som jag själv använder, men eftersom jag ej använder box, så behöver jag råd//tips)

mvh.
Citera
2024-09-09, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
hej.

så om man har en äldre fader (~70) som vill köpa sig en box (inte aktuellt med VLC eller dyl) vad köper man då. och varför?

(kör VLC själv. så kommer köpa samma abb som jag själv använder, men eftersom jag ej använder box, så behöver jag råd//tips)

mvh.

Om du bara ska köra iptv på den och han har ett stabilt och ok wifi hemma så räcker det med en google tv och extreme appen.
Citera
2024-09-09, 14:51
Medlem
Citat:
hej.

mvh.
Nvidia shield pro, för att sakerna skall funka 😁
Citera
2024-09-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyko654
Om du bara ska köra iptv på den och han har ett stabilt och ok wifi hemma så räcker det med en google tv och extreme appen.

kör nog hellre en trådad lösning, eftersom han spenderar somrarna ute i sommarbostad (juni - september) därför jag tänkte att en box var en smartare lösning. men är möjligt jag är helt tokigt ute.

med 'google tv' syftar du på en chrome cast lösning då alltså?

Citat:
Ursprungligen postat av Allmenbildad44
Nvidia shield pro, för att sakerna skall funka 😁

så inte 'formuler' (eller vad dom heter) som man ser på varenda iptv levs sidor?
Senast redigerad av dip 2024-09-09 kl. 15:28.
Citera
2024-09-09, 15:40
Medlem
[quote=dip|89464032]kör nog hellre en trådad lösning, eftersom han spenderar somrarna ute i sommarbostad (juni - september) därför jag tänkte att en box var en smartare lösning. men är möjligt jag är helt tokigt ute.

Menade en sådan här. Kör en sån själv hemma med extreme appen. Har ett 500/500 internet och fungerar utan hack eller buffring när jag ser på live sport men du kan inte stoppa in en Ethernet kabel i den.

https://www.elgiganten.se/product/tv...SABEgK1SPD_BwE
Citera
2024-09-09, 15:43
Citat:
kör nog hellre en trådad lösning, eftersom han spenderar somrarna ute i sommarbostad (juni - september) därför jag tänkte att en box var en smartare lösning. men är möjligt jag är helt tokigt ute.

så inte 'formuler' (eller vad dom heter) som man ser på varenda iptv levs sidor?

jo kör formulera dom är skit bra och lätta plus om du köper från en svensk ip leverantör i paket med en firmuler box kan dom installera den åt han innan leverans.
installationen skulle jag säga är det svåraste för en 70 åring.
Nvidia är nog bra den med men vad jag har gått för mig är den lite krånglig om man inte hajjar tekniken.

vad jag kollar på är att det ska vara en bra fjärrkontroll med siffer knappar då man slipper bläddra igenom alla kanaler 1,2,3,4,5,6,7,8,9 bara för att komma till 9an. så man bara trycker på 9 så startar 9an.
och köp en med bluetooth kontroll så slipper han problemet med att han måste rikta kontrollen mot tvn eller gå närmare för att den ska nå tvn.
Bluetooth kan du stå i rummet brevid och byta kanal om du vill genom väggar.

och formulera kommer med mytv online deras egen tv app som är lätt att förstå och enkel. med tydliga bilder osv

med alla andra boxar så måste du installera ip tv programmet i efterhand och vissa är riktig pain in the ass att förstå. vissa har inte undertexter och vissa appar sparar inte vart man senast kollade.. småsaker men det gör det mycket lättare att ha en box med inbyggd iptv app så är den ju konfigurerad till just den boxen.

lycka till barn som dig vill man ju ha när man blir gammal
Citera
2024-09-09, 18:32
Medlem
Jag kör IP-TV genom min box och även på telefonen(iPhone) ibland. Nyligen köpte jag en iPad som jag inte får det alls att funka på. Kör med samma app och Wi-Fi som med telefonen men så fort jag ska börja kolla på en kanal får jag bara svart skärm och hjulet som snurrar.
Någon som vet vad felet kan vara? Har provat olika appar och alla funkar med telefonen. Ingen funkar med ipaden, som dessutom är helt ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in