Citat:
Ursprungligen postat av
dip
kör nog hellre en trådad lösning, eftersom han spenderar somrarna ute i sommarbostad (juni - september) därför jag tänkte att en box var en smartare lösning. men är möjligt jag är helt tokigt ute.
med 'google tv' syftar du på en chrome cast lösning då alltså?
så inte 'formuler' (eller vad dom heter) som man ser på varenda iptv levs sidor?
jo kör formulera dom är skit bra och lätta plus om du köper från en svensk ip leverantör i paket med en firmuler box kan dom installera den åt han innan leverans.
installationen skulle jag säga är det svåraste för en 70 åring.
Nvidia är nog bra den med men vad jag har gått för mig är den lite krånglig om man inte hajjar tekniken.
vad jag kollar på är att det ska vara en bra fjärrkontroll med siffer knappar då man slipper bläddra igenom alla kanaler 1,2,3,4,5,6,7,8,9 bara för att komma till 9an. så man bara trycker på 9 så startar 9an.
och köp en med bluetooth kontroll så slipper han problemet med att han måste rikta kontrollen mot tvn eller gå närmare för att den ska nå tvn.
Bluetooth kan du stå i rummet brevid och byta kanal om du vill genom väggar.
och formulera kommer med mytv online deras egen tv app som är lätt att förstå och enkel. med tydliga bilder osv
med alla andra boxar så måste du installera ip tv programmet i efterhand och vissa är riktig pain in the ass att förstå. vissa har inte undertexter och vissa appar sparar inte vart man senast kollade.. småsaker men det gör det mycket lättare att ha en box med inbyggd iptv app så är den ju konfigurerad till just den boxen.
lycka till barn som dig vill man ju ha när man blir gammal