2024-09-02, 00:37
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrenshand
👽
Fattar ej?
Citera
2024-09-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cukoo
Löste det problemet för dig med?
Det är min partners iptv som detta gäller och min känsla när jag pratat med henne är att det verkar fungera bättre!
Citera
2024-09-04, 02:34
Medlem
För några dagar sedan upptäckte jag att min IPTV slutade att fungera, var i kontakt med deras support och enligt dom fungerade allt fint vilket gjorde mig tokig. Nu testade jag att stänga av min VPN och min IPTV började fungera, men så fort jag startade min VPN slutade IPTVn att fungera..

Har inte varit några problem att ha båda igång tidigare, utan det var nu för någon dag sedan det började. Men vill helst inte köra IPTVn utan VPN, så kanske någon som har en lösning ?
Citera
2024-09-04, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo
För några dagar sedan upptäckte jag att min IPTV slutade att fungera, var i kontakt med deras support och enligt dom fungerade allt fint vilket gjorde mig tokig. Nu testade jag att stänga av min VPN och min IPTV började fungera, men så fort jag startade min VPN slutade IPTVn att fungera..

Har inte varit några problem att ha båda igång tidigare, utan det var nu för någon dag sedan det började. Men vill helst inte köra IPTVn utan VPN, så kanske någon som har en lösning ?
Kolla med återförsäljaren att inte Country Lock är på , om den är på så brukar inte iptv funka med vpn på
Citera
2024-09-04, 12:07
Medlem
Mitt förra inlägg är borta, vet inte varför. Skrev om en specifik samsung teve, men säger så här istället; Ganska säker på att den är för gammal för appar. Då måste den ha en iptv box?

Den andra har appar, laddad hem tivimate, men har problem att logga in. Har försökt med:
http://tv.iptvking.iptv.uno/
Användarnamn: mejlen
Lösen: inlogget till iptvking
Det kommer fel meddelande, har inte det ordagrant här. Men "fel i spellista."(samma fel meddelande har nämnts här tidigare.

Eftersom jag har två apparater så har jag förstådd av att läsa här, att jag inte ska titta på båda samtidigt. Kan jag vara inloggad på båda samtidigt?
Citera
2024-09-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Svaret är skippa helst Samsung TV appar. Men om du absolut vill krångla till det så är enda alternativet isåfall IPTV Smarters Pro. Men du kommer ångra dig så småningom, din TV kommer aldrig ha lika bra stöd för codecs/filformater, undertexter, wifi/lan hastighet eller bäst av allt möjligheten till att ordna om mina kanallistor som en dedikerad box kan vilket påverkar iptv upplevelsen.

Sedan så är zapp-tiden avsevärt långsammare med IPTV Smarters. Så kör på telia box + Tivimate om du inte vill spendera mer på en Nvidia Shield pro.

Låter vettigt. Vilken telia box rekommenderar du?
Citera
2024-09-04, 17:47
Medlem
Poddes avatar
Vad är felkod 456 i tiivimate?
Citera
2024-09-04, 21:13
Medlem
Blir tokig på min Ip tv.
Det laggar och hackar på de flesta kanalerna. Det kan gå ett tag sen hackar det till igen eller upprepar sista sekunderna.

Kör man filmerna eller serierna så hackar de aldrig. Perfekt kvalité.
Kör med box till tvn.

Har en känd aktör. Testade en månad med annan samma skit.

Har 1000 bredband kör med kabel.

Har alla dessa problem? Något man får leva med?
Citera
2024-09-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Vad är felkod 456 i tiivimate?

Inställningar, User-Agent o sen skriv in wink/1.31.1
Citera
2024-09-06, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkans
Blir tokig på min Ip tv.
Det laggar och hackar på de flesta kanalerna. Det kan gå ett tag sen hackar det till igen eller upprepar sista sekunderna.

Kör med box till tvn.

Men testa Kina OK det är inte toppen toppen men jag har inga problem med mina tyska/svenska kanaler förutom 1 och det sky Krimi annars allt O, sen är det så visst kan man skrytta med att man har 5000 eller mera kanaler , men det är lätt att organisera om man bara tar dom som man verkligen behöver, varför skulle en svensk tittare behöva indonesien eller ryssland etc har 500/50 och formular som har en toppen iptv app, vad behövs mera
Citera
2024-09-06, 22:48
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkans
Blir tokig på min Ip tv.

Kör med box till tvn.

Vad kör du för box/hårdvara? Har du testat titta på mobilen med en iptv-app om det strular på samma sätt?
Citera
2024-09-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Svaret är skippa helst Samsung TV appar. Men om du absolut vill krångla till det så är enda alternativet isåfall IPTV Smarters Pro. Men du kommer ångra dig så småningom, din TV kommer aldrig ha lika bra stöd för codecs/filformater, undertexter, wifi/lan hastighet eller bäst av allt möjligheten till att ordna om mina kanallistor som en dedikerad box kan vilket påverkar iptv upplevelsen.

Sedan så är zapp-tiden avsevärt långsammare med IPTV Smarters. Så kör på telia box + Tivimate om du inte vill spendera mer på en Nvidia Shield pro.

Okej stort tack för svaret! Så du tror att den här boxen kommer räcka för mig https://www.telia.se/tv/tillbehor/telia-play-hub ? Vad är denstora skillnaden på den jämfört mot Formuler Z 11 Pro som de flesta verkar rekommendera? Telia känns lite för billig men den kanske är ett fynd.

Sedan undrar jag hur IPTV på en box kommer fungera med WiFi, är det bra eller kommer det lagga? För jag har inte möjlighet att köra internetkabel till min IPTV-box.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in