2024-09-01, 22:31
Medlem
Tatuering har blivit en del av folks personlighet
Citera
2024-09-03, 07:19
Medlem
jymdjakets avatar
Tråkigaste snarare. Hej, jag är en kopia av en miljon andra mellanmjölksmän som drar igång Lars Winnerbäck på festen.
Citera
2024-09-03, 13:58
Medlem
De som hade tribals på 90/00-talet var de absolut största töntarna, och det är samma idag att de med tatueringar är de största töntarna. De är oftast låginkomsttagare men ändå lägger de alla pengar på nya tatueringar.

Det är som är coolt idag är att inte ha fallit för trycket att skaffa en tatuering.
Citera
2024-09-16, 11:06
Medlem
Små tatueringar är inte speciellt märkvärdigt, eller konstigt
Men tatuerar man sig i ansiktet, på hela överkroppen, är det en varningsklocka
För mig signalerar det omognad.
Citera
2024-09-16, 11:14
Medlem
Idag? Har väl alltid varit töntigt att tatuera sig och det är endast personer som har ett extremt dåligt omdöme som gör det.
Citera
2024-09-20, 13:05
Medlem
Även oom tatueringar har blivit något som många skaffar sig så finns det ändå ett tydligt mönster. Ju närmare soc grupp 4 du kommer desto fler och vulgära tatueringar, på hals, ansikte och händer. Även "kontorsfolk" tatuerar sig, men då är det ofta bara någon liten pryl som lätt kan döljas av vanliga klädesplagg. Det är väl samma sak med kläder, feta soc gr 4 personer med stora hoodies med döskallar och dödsmetallgrupper är helt klart vanligare här. Jag har aldrig sett någon med varken dödsmetallhoddies eller ansiktstatueringar på mitt jobb/branch.

Således signalerar tatueringar helt klart vilken socialgrupp och och kanske då även intelligens och ambitioner en person har.
Citera
2024-09-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hankwiththecrank
Även oom tatueringar har blivit något som många skaffar sig så finns det ändå ett tydligt mönster. Ju närmare soc grupp 4 du kommer desto fler och vulgära tatueringar, på hals, ansikte och händer. Även "kontorsfolk" tatuerar sig, men då är det ofta bara någon liten pryl som lätt kan döljas av vanliga klädesplagg. Det är väl samma sak med kläder, feta soc gr 4 personer med stora hoodies med döskallar och dödsmetallgrupper är helt klart vanligare här. Jag har aldrig sett någon med varken dödsmetallhoddies eller ansiktstatueringar på mitt jobb/branch.

Således signalerar tatueringar helt klart vilken socialgrupp och och kanske då även intelligens och ambitioner en person har.

Håller med,
Det är helt klart att tatueringar och klädval ofta signalerar vilken socialgrupp man tillhör.
Citera
2024-09-20, 15:22
Medlem
Det finns väl ingen som är under 25 idag som tycker att "tatta sig" är coollt....
Citera
2024-09-21, 08:26
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Det finns väl ingen som är under 25 idag som tycker att "tatta sig" är coollt....

Och måååååånga över 25 ångrar sig idag bittert och lägger stora pengar på laserborttagning. Att ha tatuering har blivit likställt med gängkriminella och förortsslödder.
Citera
2024-09-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog

Har tatueringar blivit töntigt och meningslöst? Är det fult och löjligt?

Ja, det är det.
Det signalerar att man antingen är en fjant som försöker se tuff ut, eller att man är lite blåst.
Eller att man är eller försöker se kriminell ut.
Klassikern är kille eller tjej uppväxt i stad som kommer från övre medelklass eller i alla fall gott om pengar.
Denna har levt ett jävligt soft och tråkigt liv, men vill desperat se "gansta ut" så personen går med i ett band och tatuerar sig. Återkommande arketyp. Det pinsamma är att många inte genomskådar det.
Senast redigerad av Dyckertca150st 2024-09-23 kl. 15:07.
Citera
2024-09-23, 14:59
Medlem
Det är groteskt fult och oattraktivt. Det finns inget mer oattraktivt än en kvinna med en massa tatueringar. Varför man som kvinna vill signalera till hela sin omgivning att man är en olämplig partner, maka och mamma genom att förfula sin kropp med en massa tatueringar är en gåta. Lika illa som de som skaffar groteskt fula anknäbbar i ansiktet.
Citera
2024-10-21, 00:59
Medlem
GabeRoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Verkligen inte.

Din pojkväns pojkvän håller med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto