Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-03, 17:41
Medlem
Hej,

Jag letar efter ett ocensurerat forum, liknande hur Flashback var förr i tiden. Det är okej med lite censur och moderering, men inte mycket. Finns det sådana forum? Måste man gå via Darkweb för att hitta dem? Behöver inte bara gälla fildelning.

Tack på förhand!
Citera
2024-08-03, 17:44
Avstängd
Tänk på att om du söker ett forum för att kunna hänga ut någon utan att det modereras så är det samma lagbrott som annars. Finns folk som startar egna forum för att kunna hänga ut. Om du verkligen vill och tycker att det är värt risken.
Citera
2024-08-03, 17:52
Avstängd
Var nån dåre som gjorde just det, reggade eget forum och ljög ihop historier om att forumet tagits över av en annan person, reggade konto i samma persons riktiga namn och lade upp länken på ett välkänt svenskt forum. Inte en gång utan flera gånger om. Det är bevisligen också ett fullt möjligt agerande. Men nu kan det vara andra saker du vill göra. Tänkte ändå berätta det.
Citera
2024-08-03, 18:02
Medlem
StektSkitkorvs avatar
SF Forum
Citera
2024-08-04, 04:41
Moderator
MondoBizarros avatar
Fildelning --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2024-08-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsUndercover
Hej,

Jag letar efter ett ocensurerat forum, liknande hur Flashback var förr i tiden. Det är okej med lite censur och moderering, men inte mycket. Finns det sådana forum? Måste man gå via Darkweb för att hitta dem? Behöver inte bara gälla fildelning.

Tack på förhand!

Inte vad jag vet. Men det dröjer nog inte länge förrän någon fiffig medmänniska hittar på hur att programmera en AI att hålla trådarna fria från spam och opartiskt sortera oegentligheter.
Citera
2024-09-01, 12:48
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgonKarman
Inte vad jag vet. Men det dröjer nog inte länge förrän någon fiffig medmänniska hittar på hur att programmera en AI att hålla trådarna fria från spam och opartiskt sortera oegentligheter.

Just så. AI är vårt hopp för att få en slags kritisk rationalistisk yttrandefrihet, som är svårare att hi-jacka. Det omedelbara motdraget blir då att skapa en massa bottar, som alla är med och "diskuterar rationellt och kritiskt". Men även det kan modereras, genom att välja ut EN representant för en viss uppfattning eller hela tiden uppsummera diskussionen.

Min DM är öppen för om någon vill implementera detta mer i praxis.
Citera
2024-09-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Just så. AI är vårt hopp för att få en slags kritisk rationalistisk yttrandefrihet, som är svårare att hi-jacka. Det omedelbara motdraget blir då att skapa en massa bottar, som alla är med och "diskuterar rationellt och kritiskt". Men även det kan modereras, genom att välja ut EN representant för en viss uppfattning eller hela tiden uppsummera diskussionen.

Min DM är öppen för om någon vill implementera detta mer i praxis.

Kanske det. Jag tror i alla fall att man skulle kunna använda en AI för att sortera i trådarna så att man tex skulle kunna alternera mellan relevans och linjärt mm, ta bort spam och inlägg som är totalt off topic. Det finns säkert olika bra sätt att ordna detta utan att behöva moralisera över olika synpunkter.
Målet med en diskussion är väl inte att få rätt, utan snarare att förstå.
Citera
2024-09-01, 19:52
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgonKarman
Kanske det. Jag tror i alla fall att man skulle kunna använda en AI för att sortera i trådarna så att man tex skulle kunna alternera mellan relevans och linjärt mm, ta bort spam och inlägg som är totalt off topic. Det finns säkert olika bra sätt att ordna detta utan att behöva moralisera över olika synpunkter.
Målet med en diskussion är väl inte att få rätt, utan snarare att förstå.

Exakt, eller i alla fall ömsesidigt förstå. I och för sig minskar behovet för diskussion faktiskt också med AI. Om man har tillräckligt stort datamaterial, så kan man ju bara samla in det och göra en LLM som svarar utifrån datan. T ex: Jag vill prata med en riktig Nato-frälst snubbe. Låtsas att du är det, och använd alla deras bästa argument för varför Nato är så bra.

Så kan man diskutera med en AI som dessutom uppför sig bra, utan att använda en massa tröttade debattknep.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in