Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-29, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Professor Cahill har nog rätt. Ni ser ju hur folk dör som flugor överallt i hjärtstopp.
Den kommer en efter en.

Hjärtstopp förekom även innan pandemin och är ganska vanligt. 10000 hjärtstopp utanför sjukhuset inträffar i snitt i Sverige varje år. referens:
https://ki.se/forskning/popularveten...kamp-mot-tiden

Så jag föreslår att du kommer med statistiskt underlag för att det blivit vanligare efter att coronavaccineringen började.
Citera
2024-08-29, 10:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Hjärtstopp förekom även innan pandemin och är ganska vanligt. 10000 hjärtstopp utanför sjukhuset inträffar i snitt i Sverige varje år. referens:
https://ki.se/forskning/popularveten...kamp-mot-tiden

Så jag föreslår att du kommer med statistiskt underlag för att det blivit vanligare efter att coronavaccineringen började.

Som sagt, folk blundar fortfarande så det finns ingen statistik än.
Alla fotbollsmatcher, märker ni inte hur ofta det är hjärtstopp bland bland publiken? Nästan varje match!!
Snart kommer en studie med full statistik, ha tålamod.
Citera
2024-08-29, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Som sagt, folk blundar fortfarande så det finns ingen statistik än.
Alla fotbollsmatcher, märker ni inte hur ofta det är hjärtstopp bland bland publiken? Nästan varje match!!
Snart kommer en studie med full statistik, ha tålamod.

Nej, det märker jag verkligen inte.
Jag har inte hört om någon match i supperettan, Allsvenskan, EM eller VM där någon bland publiken fått hjärtstopp. Men om du har hört det eller hört om andra matcher så får du gärna ge exempel.
Citera
2024-08-29, 19:29
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
I min bekantskapskrets är det däremot, såvitt jag vet, ingen som drabbats. Däremot 2018, alltså före koronan, var det en bekant till mig som fick cancer.

Din bekantskapskrets kanske är full av antivaxxare? Själv skulle jag nog kunna räkna upp ett trettiotal fall utan problem där vi har allt från ALS till dödfött barn sedan injektionerna introducerades. Samtidigt flera cancerfall bland bekanta i blandade åldrar under de senaste tre åren. Sån tur var lever de flesta.

Hoppas förstås att du har rätt, att det inte är någon skillnad mot tidigare, men jag betvivlar det starkt.
Citera
2024-08-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Din bekantskapskrets kanske är full av antivaxxare? Själv skulle jag nog kunna räkna upp ett trettiotal fall utan problem där vi har allt från ALS till dödfött barn sedan injektionerna introducerades. Samtidigt flera cancerfall bland bekanta i blandade åldrar under de senaste tre åren. Sån tur var lever de flesta.

Hoppas förstås att du har rätt, att det inte är någon skillnad mot tidigare, men jag betvivlar det starkt.

Vad jag vet finns inga antivaxxare i min bekantskapskrets. Och inte heller vet jag något om några cancerfall, dödfödda barn, eller ALS efter pandemin. Om du vill tro det eller inte får du avgöra själv.

Men det är sant att vaccin inte är, och inte heller utges för att vara helt riskfritt. P.g.a. detta avstod jag från att vaccinera mig mot svininfluensan. Med tanke på narkolepsin var det kanske också ett klokt val.

När det gäller Corona och eventuella biverkningar, anser jag att om det finns statistiskt underlag för att cancer als etc. ökat sedan pandemin så bör det undersökas vad det beror på och man ska vara öppen för att det kan vara coronavaccinet som är boven i dramat. Men man kan inte automatiskt dra slutsatsen att det är så, en annan möjlighet kanske är att det är biverkningar av coronaviruset som är förklaringen till ökade antal cancerfall etc. Men det är bara en spekulation från min sida så klart.
Citera
2024-08-31, 13:51
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof

Det är naturligtvis fullständigt ointressant vad som händer i din bekantskapstest. Att analysera sjukdomsdata för att fastställa orsakssamband är en hel vetenskap benämnd epidemiologi. Fundamentalt är att man har data av hög kvalitee och stora datamängder. Dina egna betraktelser från din omgivning har naturligtvis extremt låg kvalitee. Du har inte en aning om personernas sjukdomshistoria. Samtidigt finns det massor av epidemiologiska studier gjorda på COVID-vaccin vilka lätt kan finnas på t.ex. pubmed.

Åter igen ser vi hur personer som fullständigt saknar kunskap om vetenskap och vetenskapliga metoder och är svårartat obildade kommer med alarmerande påståenden om COVID-vaccin. Personer som i sina inlägg visar att de inte ens kan fundamental terminologi. Inläggen är ofta fulla med stavfel och bristande meningsbyggnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in