Citat:
Ursprungligen postat av
WimHof
Din bekantskapskrets kanske är full av antivaxxare?
Själv skulle jag nog kunna räkna upp ett trettiotal fall utan problem där vi har allt från ALS till dödfött barn sedan injektionerna introducerades. Samtidigt flera cancerfall bland bekanta i blandade åldrar under de senaste tre åren. Sån tur var lever de flesta.
Hoppas förstås att du har rätt, att det inte är någon skillnad mot tidigare, men jag betvivlar det starkt.
Vad jag vet finns inga antivaxxare i min bekantskapskrets. Och inte heller vet jag något om några cancerfall, dödfödda barn, eller ALS efter pandemin. Om du vill tro det eller inte får du avgöra själv.
Men det är sant att vaccin inte är, och inte heller utges för att vara helt riskfritt. P.g.a. detta avstod jag från att vaccinera mig mot svininfluensan. Med tanke på narkolepsin var det kanske också ett klokt val.
När det gäller Corona och eventuella biverkningar, anser jag att om det finns statistiskt underlag för att cancer als etc. ökat sedan pandemin så bör det undersökas vad det beror på och man ska vara öppen för att det kan vara coronavaccinet som är boven i dramat. Men man kan inte automatiskt dra slutsatsen att det är så, en annan möjlighet kanske är att det är biverkningar av coronaviruset som är förklaringen till ökade antal cancerfall etc. Men det är bara en spekulation från min sida så klart.