2024-08-26, 20:53
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Gå och kväv dig på en kuk eller nåt ditt dumma satans trollhelvete.
Men han erkänner i princip det själv. Inta bara det. Han hotar alla journalister som försöker granska dem med samma behandling. https://x.com/insikt24/status/1828015044598129034

Verkar finnas mycket toxisk manlighet inom den patriarkala delen av vänstern.
Citera
2024-08-26, 20:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag har inte påstått att Lamotte misshandlat KL, det hade varit direkt lögnaktigt, precis som att det är lögnaktigt att anklaga KL för misshandel och rån.

Vad jag däremot har fog att säga, i och med att det är sant, är att Lamotte är sjufaldigt dömd i hovrätten för grovt förtal. Han är, enligt mig, en patetisk självupptagen sensationsreporter som satt i system att tumma på sanningen. Han är dessutom helt självupptagen då de flesta av hans "reportage" handlar om honom själv och folk som kritiserar honom. Hans högst tvivelaktiga "journalistiska" förehavanden applåderas och äts med hull och hår av den ständigt ljugande och hetsande alternativhögern med vilken han har ett symbiotiskt förhållande.
Nu begår du förtal fast det förstår du såklart inte?
Citera
2024-08-26, 20:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så när du påstår att det inte finns några bevis så ljuger du!? För enligt dig själv så vet du inte. Och vi andra har redan sett såväl bevis som våldsmannen Kristofer Lundbergs erkännande om att han och hans anhang har brottat ner Lamotte och hållit fast honom, vilket bara det är misshandel.

Jag tror att om någon i tråden skriver att det inte finns bevis för det ena eller det andra, så ska du tolka det som att dessa bevis inte presenterats. Givetvis är det teoretiskt möjligt att KL:s version stämmer och är bevisad i polisens utredning, eller att Lamottes version är bevisad. Men att hypotetiskt diskutera vad som kan vara bevisat (inom ramen för utredningen), utan att det finns några direkta belägg för det, vet jag inte om det ger så mycket.

Om Lamottes version är mest sanningsenlig så är det ju ett brott i sig att brotta ned och hålla fast honom. Men enligt KL:s version handlade det ju om att stoppa Lamotte från att utöva våld och är då kanske inte ett brott.

I fall KL talar sanning så säger ju nedbrottningen inget om skuldfrågan. Om däremot Lamotte talar sanning så adderar ju detta ytterligare något i domskälen.
Citera
2024-08-26, 20:57
Medlem
Citat:
Idag kl 13:00 på Gustav Adolfs torg så skulle Joakim Lamotte övervaka Hamas demonstration.
När han kommer dit och ska intervjua vänsterpartiets ledare för Angered så blev han misshandlad av honom och flera av hans kamrater samt rånad på sin kamerautrustning. https://www.joakimlamotte.se/p/jag-h...m_medium=email

Det andra gånger på mindre än en vecka som Kristofer Lundbergs misshandlar och försöker råna folk under polisbevakning när han ska demonstrera för Hamas. https://insikt24.se/valdsamma-palest...24s-reportrar/

Hur kan man vara politiker när man gång på gång attackera människor med våld och dessutom rånar folk för att dom kommer fram och försöker ställa frågor.

Jag hittar information att Kristofer tidigare har rånat och misshandlat folk på exakt samma plats. Tidigare har han rånat och misshandlat en av Bulletin journalister
https://bulletin.nu/v-politiker-peka...entlig-media-2

För några veckor sen attackera han och hans vänner RIKS i Göteborg. https://www.youtube.com/watch?v=yuozwFSnF6Q

Som ni ser här så har han en lång vana med attackera och råna folk. Det läskiga är att han bryr sig inte heller om polisen är där.
Samtliga fetningar i din usla trådstart är fabricerade lögner och obekräftade uppgifter.

Men du har inte berättat vad du tycker är lögn. Du bara påstår att länkarna är lögn. Varje länk leder till någon han och hans vänner har gjort. Vanligtvis så är det ord mot ord men 2 av fallen så har vi filmbevis redan nu och det finns också filmbevis när Lamotte blir attackerad så allting backas upp. Det ska bli intressant om vad som händer när det blir rättegång.
Citera
2024-08-26, 20:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nu begår du förtal fast det förstår du såklart inte?

Tror inte att det är förtal. Varför skulle det vara det?
Citera
2024-08-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Är det inte bättre att a nvända "riktig" nyhetsmedia istället för det du lä'nkar till? Bägge två är ju rätt stupida, så vem som gjort vad får ju polisens filmer visa

Dessa två sidor var iaf inte låst artikel

https://www.dn.se/kultur/efter-slags...ningsfilmerna/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...for-misshandel

Kallar du Aftonbladet riktigt media Nej du, det finns ingen riktiga media utan jag använder alla media som sysslar med journalism. Det är varken mer eller mindre sant oavsett media du använder.
Citera
2024-08-26, 21:04
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men han erkänner i princip det själv. Inta bara det. Han hotar alla journalister som försöker granska dem med samma behandling. https://x.com/insikt24/status/1828015044598129034

Verkar finnas mycket toxisk manlighet inom den patriarkala delen av vänstern.

Fy fan vilken patetisk liten gris våldsmannen Kristofer Lundberg är - "Lamotte fick brottas ner. Free palestine". Han borde åka till palestina och kavla upp ärmarna istället, fegisen.
Citera
2024-08-26, 21:07
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Det finns ju inte bevis för en enda misshandel. Varken här i tråden eller någon annanstans. Han blev frikänd från misshandel 2016 eller nåt, för att han tagit en Suf:are i kragen/påstått strupgrepp som ej kunde bevisas. Det är allt. Det säger jävligt mycket om er att ni väljer att hitta på, ljuga och förvanska precis allting. Var syns misshandel i de nassemedia som länkats? Ingenstans.

Desinformation är ett av vår tids största samhällsproblem, och lögnhögern upprätthåller och driver aktivt på detta. Denna tråd statuerar klockrent exempel, då det sida upp och ned skrivs lögner för att driva en rutten agenda.

* Det finns inga bevis för att Kristofer skulle ha misshandlat någon.
* Att titulera honom "rånare" är lögnaktigt och direkt felaktigt.
* Hamas har ingenting att göra med manifestationerna för Palestina.
Han är uppenbart aggressiv på alla videor, i varje fall i flock. Han är naturligtvis en belastning för Vänsterpartiet och bör fockas omgående.
Citera
2024-08-26, 21:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror inte att det är förtal. Varför skulle det vara det?
Det är förtal att peka ut någon annan som klandervärd. Spelar ingen roll om det är sant. Krävs att det är försvarbart för att inte vara ett brott, vilket bla innebär att uttalandet är högst relevant för sammanhanget det yttras i.
Citera
2024-08-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrzd
Anser du att vilja ställa berättigade frågor till en politiker är detsamma som provokation? Eller hur menar du?

Jag menar att en fullständigt rimlig fråga från någon högersnubbe antagligen anses provocerande av en mer aggro vänstermupp och att karln antagligen insåg detta då han inte verkar korkad.
Citera
Joakim Lamotte säger i en intervju med DN följande om Kristofer:

– Jag kan inte svära på att just han slog mig, men jag vet i alla fall att han höll fast mig, medan andra slog.

https://www.dn.se/kultur/efter-slags...ningsfilmerna/

Påstod inte Joakim att Kristofer slagit honom eller minns jag fel? Han anmälde ju honom för misshandel, men det kanske räknas som misshandel om man brottar ner och håller fast någon, samtidigt som någon annan slår slagen?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
På vilket sätt är det relevant i sammanhanget att han är dömd för grovt förtal? Det vore en sak om Joakim Lamotte hade en historik av att missköta sig i samband med sina intervjuer? Är någon av dessa grova förtal gjorde i samband med sina intervjuer, annars anser jag inte det relevant i det här sammanhanget.

Kristofer Lundberg har en historik av att missköta sig i samband med demonstrationer, utöver klippet som florerar har han varit med och avbrutit ett möte som Kristdemokraterna anordnat i Göteborg med Ebba Busch. Rätt anmärkningsvärt att en som representerar V går in för att förstöra ett möte som KD anordnar.
Ja förtal är ju ett skämt i sverige. Lamotte förlorade stämningen från djurplågaren som är dömd för just djurplågeri.
Just djurplågaren är vida känd för att stämma fattigpensionärer på nätet som uttrycker sig olämpligt. Inte för han bryr sig om just sakfrågan utan för att tjäna pengar själv. Djurplågaren är för efterbliven för att tjäna egna pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in