Citat:
Ursprungligen postat av
Stormcatcher
Som alla adliga individer lever hon på samhällets absoluta topp med allt vad det innebär med förmåner osv...
Trams. Vi är i Sverige och inte i England eller någon annanstans där adel har besitter något samhällsinflytande annat än informellt. Adel är dessutom relativt motarbetad i Sverige av de som inte är det då det är "fult" i vissa kretsar. I England niger eller bockar man inför drottningen. Det gör man inte här på gott och ont. Själv kan jag förlika mig med tanken med att göra det i England och kanske till och med i Sverige men jag gör det för insitutionen som sådan på samma sätt som man gör honnör för rangen och inte för personen.
I Sverige befinner sig adeln helt enkelt inte per automatik på samhällets absoluta topp på det sättet som du tycks tro även om man inom vissa kretsar ser till att upprätthålla traditioner osv. Det är antagligen bara i din värld som man är på samhällets absoluta topp om man är adelsman. Tror man det som adelsman i Sverige och räknar med att folk ska stå som tennsoldater vart man vänder blicken lär man få stöta på patrull...
Möjligen om man arbetar inom hovstaterna som adelsman där man har kungahuset i ryggen och kan köra med vanligt folk inom den organisationen men inte annars...Till slut lär man bli en belastning t o m för kungahuset då vissa älskar att ge sig på dem och tar varje chans att till att kunna göra det...
Citat:
Ursprungligen postat av
inlaw
Hon är helt värdo på att suga balle kan jag avslöja... men trevlig.

Du kanske inte smakade gott...