Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-20, 11:05
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
https://ibb.co/qJQfRKv

Sedan kan man fråga sig vad mailet skulle säga. Det ser ut som att Baronen fått ett sånt mail, ja. Vad som dolde sig under länken är däremot oklart. Vidare är det oklart vem som skickat det. Med tanke på vad vi vet om Carl-Fredrik, så kan det lika gärna vara han själv som gjort det. Vi måste komma ihåg Baronens historia, och hur han inte ens drar sig för att manipulera ens såna som står honom nära för att skaffa sig uppmärksamhet. Det behöver kanske inte ens vara till någon specifik video, det kan bara vara något han låtsas han blir utsatt för, för att själv hamna i centrum och väcka sympati hos sina kompisar.

Många kommer ihåg perioden när Carl-Fredrik pratade om att han hade psykisk ohälsa. Enligt honom själv så var det bara som att han vaknade en dag och mådde dåligt. Han kunde inte förklara varför han hade ångest, men mådde ändå så dåligt att han grät ut framför kameran. Dagen innan han spelade in det här bölklippet hade han tydligen bett sin mor och Therese att köra in honom till psykakuten, de ville lägga in honom, men han bara vände i dörren och åkte hem.

Med det sagt så förstår ju alla som har eller har haft psykisk ohälsa att man även fattar varför man mår dåligt. Detta gjorde Carl-Fredrik enligt utsago inte, "Inget har hänt, därför fattar jag inte varför det är så här", sa han medan tårarna rann nedför hans kinder. Vilket enligt mig avslöjar lögnen. Han mådde inte dåligt alls, han gjorde det endast för uppmärksamhet. Då förstår man också att det inte finns några gränser för vilka han kan manipulera för att få sin vilja igenom. Att bara för att det ska verka trovärdigt i videon dagen efter, så åker han in till psykakuten och filmar lite utanför. För att bevisa att han var där så det ger mer trovärdighet. Han ber sin fru och sin morsa att köra in honom, vilket måste innebära att han skådespelar inför dem, och låtsasgråter och ber dem köra in. När han kommer fram gör han samma sak inför personalen.

Så att Carl-Fredrik skulle ha kunnat skicka mailet till sig själv i syfte att dra uppmärksamhet till sig själv är väldigt sannolikt. Det finns faktiskt ingenting som talar emot det. Kan man manipulera sin egen familj finns det inget hinder att manipulera sina Youtube-kompisar. Man ska inte underskatta hur störd Carl-Fredrik är, och det är på största allvar. Han har inte bara lite issues, han är en tokig man.
Jag förstår inte ens hur det skulle ha gått till när någon utomstående fått tag i klippen. Om någon haft tillgång till hans icloud (där det enligt honom ska finnas hur mycket kojporr som helst) skulle det väl finnas betydligt fler och mer blottande klipp kan man tänka sig, eller?

Det enda jag kan tänka mig är att freddan sålt klipp när han var helbäng för kaffepengar och bara valt klipp på måfå som var tillräckligt små för att skicka direkt över messenger. Men det känns otroligt långsök och freddan skulle aldrig använda titeln thick cock doggy pov det kan vi vara säkra på i alla fall. Men varför skulle carl inte ta chansen att ge sig på och förtala farsan igen?

Mycket talar verkligen för att han har laddat upp dem själv men varför i helvete laddade han upp grävskopan? Det är ett sjukt märkligt klipp att ha även om det var tänkt för dem själva.

Oavsett hur det har gått till så är det carl-fredriks fel att det cirkulerar porrklipp på hans fru på internet. Och det där mailet säger precis ingenting så jag förstår verkligen inte varför han har hållit inne på det så länge eller tror att det ska göra någon skillnad nu för det bevisar ju ingenting. Det är rätt sällan som carls bevis faktiskt säger något.
Citera
2024-08-20, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Jag förstår inte ens hur det skulle ha gått till när någon utomstående fått tag i klippen. Om någon haft tillgång till hans icloud (där det enligt honom ska finnas hur mycket kojporr som helst) skulle det väl finnas betydligt fler och mer blottande klipp kan man tänka sig, eller?

Det enda jag kan tänka mig är att freddan sålt klipp när han var helbäng för kaffepengar och bara valt klipp på måfå som var tillräckligt små för att skicka direkt över messenger. Men det känns otroligt långsök och freddan skulle aldrig använda titeln thick cock doggy pov det kan vi vara säkra på i alla fall. Men varför skulle carl inte ta chansen att ge sig på och förtala farsan igen?

Mycket talar verkligen för att han har laddat upp dem själv men varför i helvete laddade han upp grävskopan? Det är ett sjukt märkligt klipp att ha även om det var tänkt för dem själva.

Oavsett hur det har gått till så är det carl-fredriks fel att det cirkulerar porrklipp på hans fru på internet. Och det där mailet säger precis ingenting så jag förstår verkligen inte varför han har hållit inne på det så länge eller tror att det ska göra någon skillnad nu för det bevisar ju ingenting. Det är rätt sällan som carls bevis faktiskt säger något.

Grävskopan tror jag har några år på nacken, minst 5-6 år. Carl-Fredrik krökade på den tiden. Tror att det var ett ogenomtänkt beslut på fyllan att ladda upp den någonstans, utan en tanke på hans fula tatueringar, och sedan har de stannat kvar på internet. Behöver inte vara det enda han laddade upp, det kan ha lagts upp ett gäng filmer.

Det andra klippet är mer genomtänkt. Det verkar till och med som att det är filmat endast i syfte att lägga upp det någonstans. Baronens hand hålls på ett sätt så att inga tatueringar syns, Therese är påklädd så att inte hennes tatueringar syns, inga ansikten, inga personliga ägodelar runtom som lätt kan kännas igen. Klart är att om det är den länken som fanns i mailet, då hade Baronen ingenting att frukta. Titeln gör det även uppenbart att det är han. Carl-Fredrik älskar uppmärksamhet och vill ha den på alla sätt som han kan få den på, att lägga upp porr är ett sätt. Han har ju förfan hintat om att starta en OF. Om Therese var fine med det hade de haft en för längesen.
Citera
2024-08-20, 11:18
Medlem
Grävskopan har nog inte så långt på nacken som ni tror, den tatueringen har väl inte varit färglagd hela tiden?
Citera
2024-08-20, 11:36
Medlem
Dopys avatar
Mina teorier om Rasks skilsmässoansökan

1. Dem ska skilja sig, men är inte redo att gå ut med det offentligt ännu, därför förnekar Rask det.
2. Ekonomiska skäl, kunna fuska till sig bidrag
3. Rask vill behålla arvs pengarna själv
4. Det var en impulsiv grej efter ett bråk, dem har ångrat sig
5. För uppmärksamhet (känns dock långsökt)

Dock tror jag att om dem faktiskt skilde sig, och T la upp en avbetalningsplan och började jobba igen, så tror jag att T och ungarna skulle kunna leva ett normalt liv, dem skulle inte vara rika, men ha det dem behöver.
Rask skulle bränna arvs pengarna på 5-6 månader, och bli fattig, leva på soc, kanske t.o.m hemlös.
Citera
2024-08-20, 11:42
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Allt i texten stämmer. Baronen filmade sig själv på story, gråtandes i morgonrock och berättade att han mådde så dåligt men inte förstod varför. Dagen innan hade han bett Therese och morsan köra in honom till psyket. Du kan se en snutt från bölandet fr.o.m runt 4:50 in i den här videon.

https://www.bitchute.com/video/5xYrF6Od046L

Det Carl-Fredrik inte förstår, eftersom han inte kan sätta sig in i hur det är att ha psykisk ohälsa, det är att man förstår varför man har den. Det är ingen som åker in till psykakuten och tänker "jag vill inte leva längre, men jag vet inte varför", utan den psykiska ohälsan grundar sig alltid i någonting. Därför är det lätt att konstatera att Baronens resor till psykakuten endast gjordes för att han skulle ha trovärdighet till en video. Förutsatt att Therese och hans morsa inte var med på det, vilket låter otroligt, så kan man konstatera att han inte ens drar sig för att manipulera sin egen familj.

Så satans provocera!

Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det är ett hån mot alla som lider av PTSD, vad för sorts trauma skulle baronen varit utsatt för? Det är ju han som utsätter andra för trauman.

Det skiter han totalt i!

Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Mina teorier om Rasks skilsmässoansökan

1. Dem ska skilja sig, men är inte redo att gå ut med det offentligt ännu, därför förnekar Rask det.
2. Ekonomiska skäl, kunna fuska till sig bidrag
3. Rask vill behålla arvs pengarna själv
4. Det var en impulsiv grej efter ett bråk, dem har ångrat sig
5. För uppmärksamhet (känns dock långsökt)

Dock tror jag att om dem faktiskt skilde sig, och T la upp en avbetalningsplan och började jobba igen, så tror jag att T och ungarna skulle kunna leva ett normalt liv, dem skulle inte vara rika, men ha det dem behöver.
Rask skulle bränna arvs pengarna på 5-6 månader, och bli fattig, leva på soc, kanske t.o.m hemlös.

Det handlar enbart om ekonomi! Det är jag helt övertygad om!
Citera
2024-08-20, 11:59
Medlem
KungPungPats avatar
om dom ska skilja sig så kan jag förstå varför Carl-Fredrik är så extra konstig just nu.

Hon insåg väl att hon kan göra positiv youtube själv istället för att bo med en som är fast i omoget youtubedrama där familjer blandas in.

Det hade varit fint om Anjo och Rask kunde släppa exposevideos mot varandra medans fruar, barn och tidigare motståndare drog sig undan.. något som Rask och Anjo inte kunde göra.

Edit: Klart att han förnekar detta om erkännandet hade gjort att Chrippa, Cluee och flashbackanvändare ler, och det vill han såklart inte "ge" till "motståndarna".

Kanske rör det sig om upplägget för arvet, och hur T tänker att hon kan bli indragen om Carl-Fredrik planerar att ta Fredriks arv för att Kronofogden inte ska få in Fredriks skulder.

Klart hon måste sticka med ungarna, innan rättvisans kvarnar börjar mala.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-08-20 kl. 12:07.
Citera
2024-08-20, 12:38
Medlem
TheMongoKids avatar
En fråga:

Hur, och från vem, kom uppgiften om att skilsmässoansökan var inlämnad?

Är det så att någon annan skickat in den i deras namn?
Tänker på att det var skrivet att han inte hade skrivit under och inte heller betalat, och att det var sista dagen idag.

Skulle det vara så att han själv ansökt så är väl sannolikheten väldigt liten att någon random från Flashback "råkade" just i samband med det kontakta tingsrätten och kolla det....
Citera
2024-08-20, 12:40
Medlem
Citat:
https://ibb.co/qJQfRKv

Sedan kan man fråga sig vad mailet skulle säga. Det ser ut som att Baronen fått ett sånt mail, ja. Vad som dolde sig under länken är däremot oklart. Vidare är det oklart vem som skickat det. Med tanke på vad vi vet om Carl-Fredrik, så kan det lika gärna vara han själv som gjort det. Vi måste komma ihåg Baronens historia, och hur han inte ens drar sig för att manipulera ens såna som står honom nära för att skaffa sig uppmärksamhet. Det behöver kanske inte ens vara till någon specifik video, det kan bara vara något han låtsas han blir utsatt för, för att själv hamna i centrum och väcka sympati hos sina kompisar.

Många kommer ihåg perioden när Carl-Fredrik pratade om att han hade psykisk ohälsa. Enligt honom själv så var det bara som att han vaknade en dag och mådde dåligt. Han kunde inte förklara varför han hade ångest, men mådde ändå så dåligt att han grät ut framför kameran. Dagen innan han spelade in det här bölklippet hade han tydligen bett sin mor och Therese att köra in honom till psykakuten, de ville lägga in honom, men han bara vände i dörren och åkte hem.

Med det sagt så förstår ju alla som har eller har haft psykisk ohälsa att man även fattar varför man mår dåligt. Detta gjorde Carl-Fredrik enligt utsago inte, "Inget har hänt, därför fattar jag inte varför det är så här", sa han medan tårarna rann nedför hans kinder. Vilket enligt mig avslöjar lögnen. Han mådde inte dåligt alls, han gjorde det endast för uppmärksamhet. Då förstår man också att det inte finns några gränser för vilka han kan manipulera för att få sin vilja igenom. Att bara för att det ska verka trovärdigt i videon dagen efter, så åker han in till psykakuten och filmar lite utanför. För att bevisa att han var där så det ger mer trovärdighet. Han ber sin fru och sin morsa att köra in honom, vilket måste innebära att han skådespelar inför dem, och låtsasgråter och ber dem köra in. När han kommer fram gör han samma sak inför personalen.

Så att Carl-Fredrik skulle ha kunnat skicka mailet till sig själv i syfte att dra uppmärksamhet till sig själv är väldigt sannolikt. Det finns faktiskt ingenting som talar emot det. Kan man manipulera sin egen familj finns det inget hinder att manipulera sina Youtube-kompisar. Man ska inte underskatta hur störd Carl-Fredrik är, och det är på största allvar. Han har inte bara lite issues, han är en tokig man.

Tycker mer det ser ut som att han har försökt skapa ett sådant mejl genom att redigera..
För om det nu hade varit ett riktigt mejl, så borde det finnas "knappar" osv för att svara, vidarebefordra osv.. Det gör det inte.
Det finns ett + uppe i högra hörnet som ser ut att vara ifall man vill bifoga något i ett redigeringsprogram, alt "skapa ny".
Sedan finns det tre prickar på vänstra sidan..
Det står dessutom 1 av 1 innan pluset. Som att man kan skapa fler sidor.
Sedan borde det i mejlet stå vad det är för kryptering under vem som skickat och vem som är mottagare.
Dessutom skulle klockslaget inte stå "kl"(två mellanslag) sedan tiden för att sedan stå "centraleuropeisk tid normaltid". För det heter inte ens så, den enda gången det används är när man ska beskriva om det är sommar eller vintertid. Vilket inte är standard.
Det heter centraleuropeisk tid +1 (UTC+1 eller CET) där vi bor förutom vid sommartid då det heter (UTC +2 eller CEST/CET +1). Det finns heller inga punkter mellan datum och tid, dessutom så står förkortningen "kl" inte med i melj. Tidsangivelser står med, men inte förkortningen "kl" och om den nu hade gjort det så är det sjukt konstigt att november inte förkortas till "nov" som det normalt gör i ett mejl, medan ett ord som klockan förkortas till "kl" för att sedan inte förkortas vilken tidszon det gäller.

I call BS, det där är något som han skapat för att försöka få det att se trovärdigt ut.. Men tittar man noga så ser det absolut inte trovärdigt ut. Inte om man tittar på alla detaljerna.
Citera
2024-08-20, 12:40
Medlem
Citat:
Det är ett hån mot alla som lider av PTSD, vad för sorts trauma skulle baronen varit utsatt för? Det är ju han som utsätter andra för trauman.
Han fick upp ögonen för Ptsd när hans idol Joakim Lundell påstod sig ha det, för inte så längesedan.
Så det är såklart inte otippat att Rasken hakar på.

Joakim Lundell har dock varit tyst om det, förmodligen efter att han begrep att han inte kunde leva upp till allt vad diagnosen innebär.

Så nu vill Rask spela på samma sak.

Ja, det är ett hån mot alla som har verkliga problem med det.
Citera
2024-08-20, 12:52
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon upprepar hans lögner.
Tro mig - det är verkligen inte så.

Jag tror dig. Men så oerhört pinsamt och patetiskt.

Citat:
Kom igen nu gubbar, bomba chatten med vad han har att säga om sin gamle kompis Black Jims kommentar på gårdagens video,

Vad sa black Jim?

Citat:
Ursprungligen postat av Trosacrew

Det här Rask, det kommer att göra er urfattiga.

Till skillnad från innan då?
Citera
2024-08-20, 12:59
Medlem
Djungelskribentens avatar
Citat:

Du verkar glömma att Rasks pappa faktiskt knarkade och drack ibland! Och dessutom låg på marken med ett halvätet äpple en gång! HAN HAR PTSD! OCH DEPRESSION! HAN KAN INTE JOBBA!!!!! Denna hemska barndom har gjort det omöjligt för honom att någonsin ha ett riktigt jobb. Stackars stackars Företagsbaronen
Citera
2024-08-20, 13:26
Såg precis hans lajv nu från igår kväll. Jävlar i min lilla låda vad han anstränger sig för att verka oberörd. Men ilskan lyser igenom.
När han får frågan ang skilsmässan så ser han inte det minsta trovärdig ut i sitt svar. Han frågade ens inte varför personen undrade det, vilket jag hade gjort. Med andra ord läser han här inne och vet vilka frågor han kommer behöva ducka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in