2024-08-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Grejjen med 7600xt (i min mening) varför den inte är ett definitivt köp, är bussbiten, 128Bitar.
Det är bara en sådan grej som sticker ut för mig, då kan det bli lite kaka på kaka med så mycket vram.
Jag hade, och slår mig själv dagligen för att jag inte har råd så att det räcker, lagt mina pengar på 6750 XT.
Ta fram de bästa två korten du kan hitta, sedan singla en slant mellan dom, efter det beställer du direkt, inget snack.

Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
För 1080p så välj det snabbare kortet helt klart om det handlar om 12 vs 16gb (det kommer inte ha någon betydelse), det är ju väääldigt få speltitlar där inte ens 8gb räcker. Speltillverkarna vill ju så klart att folk ska kunna fortsätta spela spelen med bra upplevelse. Tänk dig typ 3080 som var ett av förra generationens toppkort när det kom ut som bara hade 10gb vram och var väl ett kort för 4k och 1440p. Där det krävs mer vram. Men om du som du säger mellan två kort och prisklasser så tycker jag detta kan vara bra ett alternativ för dig.

https://www.dustinhome.se/product/5011350604/nitro-amd-radeon-rx-7700-xt

Bättre än båda och 12gb vram kommer såklart räcka. Trodde först det hade 16 men det är 7800xt.

RX7700 såg ännu intressantare ut! TUSEN tack för era förklaringar, jag känner mig faktiskt lite lugnare nu.. Vet inte varför jag stressar upp mig över ett jävla GPU köp lol. Vill väl mest att skitungen ska bli nöjd..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in