2024-08-11, 20:04
Medlem
Rebali179s avatar
Jerusalem - Live In Norway 2024 (Hel Konsert på ca 2 timmar)
https://www.youtube.com/watch?v=jVyoIzSIbBk&t=6263s

Än kan Ulf & Co.
Citera
2024-08-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Jerusalem - Live In Norway 2024 (Hel Konsert på ca 2 timmar)
https://www.youtube.com/watch?v=jVyoIzSIbBk&t=6263s

Än kan Ulf & Co.

Gött mos! :-)
Stygn är en riktigt bra skiva...men bästa låten är "Risen" från "Prophet"-skivan...den funkar dessutom fint live...
Citera
2024-08-15, 16:48
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Gött mos! :-)
Stygn är en riktigt bra skiva...men bästa låten är "Risen" från "Prophet"-skivan...den funkar dessutom fint live...

Stygn håller snart nog som en rejäl uppföljare till Krigsman skivan.
Men Prophet skivan är en liten pärla.
Citera
2024-08-15, 18:27
Medlem
Citat:
Stygn håller snart nog som en rejäl uppföljare till Krigsman skivan.
Men Prophet skivan är en liten pärla.

Enligt deras manager/webmaster så ska de ut på en liten längre turné i år...hoppas det blir lite spelningar runt om i kyrkorna i Sverige och övriga Norden...

Förresten, har du läst Uffes bok?
"Det var värt alltihop" är en riktigt fin och välsignad bok som tar upp Uffes liv med Jerusalem och andra viktiga saker som han varit med om...mycket bra skrivet.
Citera
2024-08-15, 22:58
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Enligt deras manager/webmaster så ska de ut på en liten längre turné i år...hoppas det blir lite spelningar runt om i kyrkorna i Sverige och övriga Norden...

Förresten, har du läst Uffes bok?
"Det var värt alltihop" är en riktigt fin och välsignad bok som tar upp Uffes liv med Jerusalem och andra viktiga saker som han varit med om...mycket bra skrivet.

Så länge Ulf & bandet vill spela så hoppas jag att de kommer till Linköping.
Har inte sett Jerusalem live men har sett House 1 gång live &
de spelade Mr Ego , Hög Tid & Vår Tid Nu (Lite osäker på om de spelade Neutral)

"Det var värt alltihop" finns i bokhyllan & har läst den rätt nyligen.
Det är en rejäl resa. & även om de fick rejält med skit när Livets Ord gjorde sitt korståg mot Hårdrocken
Dancing On The Head Of The Serpent är å förbli en av deras starkaste skivor i deras katalog.
Citera
2024-08-16, 15:25
Medlem
Citat:
Så länge Ulf & bandet vill spela så hoppas jag att de kommer till Linköping.
Har inte sett Jerusalem live men har sett House 1 gång live &
de spelade Mr Ego , Hög Tid & Vår Tid Nu (Lite osäker på om de spelade Neutral)

"Det var värt alltihop" finns i bokhyllan & har läst den rätt nyligen.
Det är en rejäl resa. & även om de fick rejält med skit när Livets Ord gjorde sitt korståg mot Hårdrocken
Dancing On The Head Of The Serpent är å förbli en av deras starkaste skivor i deras katalog.

Håller med :-)
Det predikades om JDS-läran i Livets Ord under 80/90-talet och det var bra att Jerusalems-Uffe inte stannade kvar där enligt mig...själsligt och tromässigt så är det väldigt anmärkningsvärt vad de lärde ut för falska villoläror...annars så verkar de ha sansat sig numera och börjar närma sig övriga Pingst/Baptist...

Vill man läsa mer om den farliga JDS-läran, så finns utmärkt info här:
https://bibelfokus.se/sv/qa/q23

Uffe verkar dock stark i sig själv och har en stark tro på Jesus som sin frälsare så det hjälpte honom under sjukdomstiden också..."Stygn" är en mycket bra skiva och hoppas de hinner med en till skiva...
Citera
2024-08-16, 15:28
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Håller med :-)
Uffe verkar dock stark i sig själv och har en stark tro på Jesus som sin frälsare så det hjälpte honom under sjukdomstiden också..."Stygn" är en mycket bra skiva och hoppas de hinner med en till skiva...

Skulle Stygn vara bandet sista skiva säger vi så är det ett värdigt avslut på Jerusalem s karriär.
Citera
2024-12-11, 17:21
Medlem
Citat:
Skulle Stygn vara bandet sista skiva säger vi så är det ett värdigt avslut på Jerusalem s karriär.

Tror Uffes son kan bära fanan vidare faktiskt...han både spelar gitarr och sjunger mycket bra...kanske att han vill starta ett eget band men ändå spela lite Jerusalemsklassisker?

Så länge som Uffe själv orkar så borde dom hålla på...Hade tänkt att se dom under sommaren/hösten men det var lite långt att åka...hoppas de kommer till östra delen av Sverige nästa år...de spelade i år bl.a tillsammans med Narnia...det hade varit kul att spela in båda banden, men, men nya chanser kommer säkert nästa år...
Citera
2024-12-11, 21:40
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Tror Uffes son kan bära fanan vidare faktiskt...han både spelar gitarr och sjunger mycket bra...kanske att han vill starta ett eget band men ändå spela lite Jerusalemsklassisker?

Så länge som Uffe själv orkar så borde dom hålla på...Hade tänkt att se dom under sommaren/hösten men det var lite långt att åka...hoppas de kommer till östra delen av Sverige nästa år...de spelade i år bl.a tillsammans med Narnia...det hade varit kul att spela in båda banden, men, men nya chanser kommer säkert nästa år...

Philip kan nog fortsätta men om han kommer spela Jerusalemsklassisker finns det kanske risk att det blir
ett "Coverband". Även om Jerusalem är Guds band med Ulf i Spetsen.

Undrar dock hur det hade varit ifall Mick Nordström hade spelat på Stygn.
Men nu är det deras "nya trummis" Michael Ulvsgärd som spelar

Har du några inspelningar med Jerusalem & Narnia så är jag gärna intresserad
Senast redigerad av Rebali179 2024-12-11 kl. 21:44.
Citera
2024-12-12, 14:21
Medlem
Citat:
Philip kan nog fortsätta men om han kommer spela Jerusalemsklassisker finns det kanske risk att det blir
ett "Coverband". Även om Jerusalem är Guds band med Ulf i Spetsen.

Undrar dock hur det hade varit ifall Mick Nordström hade spelat på Stygn.
Men nu är det deras "nya trummis" Michael Ulvsgärd som spelar

Har du några inspelningar med Jerusalem & Narnia så är jag gärna intresserad

Jerusalem har ju bytt uppsättning titt som tätt...men samtliga album har varit bra trots allt.
Det är väl inte helt fel att säga att Uffe alltid varit den mest drivande i Jerusalem när andra medlemmar har kommit och gått...men alla har nog haft sin inverkan på låtarna trots allt :-)

Jo, jag har en inspelning med Jerusalem från 2005 tror jag det är...från Debaser Medis på Medborgarplatsen i Stockholm...Uffe predikade bra minns jag och de spelade lite längre versioner av en del av låtarna...jag måste gräva i arkiven och hitta den till dig...kanske att jag kan göra det runt Jul(!)

Blessings
Citera
2024-12-15, 01:31
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jerusalem har ju bytt uppsättning titt som tätt...men samtliga album har varit bra trots allt.
Det är väl inte helt fel att säga att Uffe alltid varit den mest drivande i Jerusalem när andra medlemmar har kommit och gått...men alla har nog haft sin inverkan på låtarna trots allt :-)

Jo, jag har en inspelning med Jerusalem från 2005 tror jag det är...från Debaser Medis på Medborgarplatsen i Stockholm...Uffe predikade bra minns jag och de spelade lite längre versioner av en del av låtarna...jag måste gräva i arkiven och hitta den till dig...kanske att jag kan göra det runt Jul(!)

Blessings

Vilken sättning har varit med längst tro? Det måste väl vara den senaste,
Dock hoppade Mick Nordström av för ett par år sedan. Så på deras senaste
skiva Stygn (2023) https://open.spotify.com/album/6IUr2sh03vmkdktYYc5XTR

så är det denna sättning
Michael Ulvsgärd - Trummor
Anders Mossberg - Bas

Philip Christiansson - Gitarr & Sång
Ulf Christiansson - Gitarr , Sång & Keyboards
CJ Grimmark - Keyboards

Gästmusiker
Peter Carlsohn - Bas
Dane Tibell - Keyboards
Reidar I Paasche - Keyboards

Om du hittar inspelningen från 2005 så vore det guld värt.
Citera
2025-01-02, 17:46
Medlem
Citat:
Vilken sättning har varit med längst tro? Det måste väl vara den senaste,
Dock hoppade Mick Nordström av för ett par år sedan. Så på deras senaste
skiva Stygn (2023) https://open.spotify.com/album/6IUr2sh03vmkdktYYc5XTR

så är det denna sättning
Michael Ulvsgärd - Trummor
Anders Mossberg - Bas

Philip Christiansson - Gitarr & Sång
Ulf Christiansson - Gitarr , Sång & Keyboards
CJ Grimmark - Keyboards

Gästmusiker
Peter Carlsohn - Bas
Dane Tibell - Keyboards
Reidar I Paasche - Keyboards

Om du hittar inspelningen från 2005 så vore det guld värt.

Jerusalem hade dessutom en basist från Motala som spelade lite live med dom...måste ha varit runt 2004-2005.

Svårt att säga exakt vilken sättning som kan räknas som den mest "längsta" eller "mest original", men den enda egentliga referenspunkten är ju Uffe själv...utan Uffe inget Jerusalem, sen är alla som varit med bra musiker och har bidragit mer än vad vi kanske tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in