2024-08-13, 17:42
Moderator
farbror_barbros avatar
Mycket upprepningar och tjafs om vad Ukraina kan tänkas göra med området de erövrat. Om ni inte har något av substans att säga, vänligen skriv om något annat.

Många inlägg raderade.

/Mod
Citera
2024-08-13, 17:45
Medlem
Nu har det iallafall framkommit att Ryssland åtminstone på en plats har kunnat bjuda på hårt motstånd. Om jag förstår det rätt sedan i måndags eftermiddag så fram till idag har det alltså på minst en plats varit riktigt hårda strider även ur ukrainarnas synvinkel.

Kursk-offensiven verkar ha varit välplanerad, men också att ukrainarna själva blev lite överraskade av hur många av de ryska soldaterna som skulle hissa vit flagg. Så där uppstod en oväntad börda att föra fångarna tillbaka till Ukraina.

Själv så hoppas jag nu att Ukraina har förmåga att slå ut så mycket som möjligt av de militära resurser som senaste dygnet har bjudit på hårdare motstånd. Att man kan spåra var de är någonstans och sedan göra mos av det hela med det tunga bomberna.

Blir en vecka nu med riktigt hårda strider tror jag. Nu är det nog så att ingen sida sparar på krutet så att säga. Som det stod, ryssarna öser på med allt de har.
Citera
2024-08-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det där är vad Putin sagt, inte Ukraina. Du borde kanske lära dig skillnaden på de två?

Nej fler ”militär experter” har sagt det.. eftersom dom flesta tror att Ukraina inte kommer ha resurser att ta mer mark .. sen att försöka störa Rysslands resurser och soldater i östra Ukraina funkar inte heller.. hittills har Ryssarna knappt flyttat särskilt mycket från fronten i öst.. Dom har redan tillräckligt i området av Kursk och norra Ryssland.. alltså finns det ett alternativ kvar och det är byteshandel..
Ryssland kommer däremot inte gå med på det.
Citera
2024-08-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Du menar alltså att ukraina bara lånat inbuktningen och att de ska lämna tillbaka den?

Hur ska de då kunna förhandla med inbuktningen som insats, den är ju bara ett lån som ska betalas tillbaka oavsett?

Har eran hanterare sagt åt er att trassla in sig i olika moment 22 som ni inte tar er ur?
Nej, det menar jag inte och nej det har jag aldrig sagt. Jag har däremot några gånger givit mina reflektioner över hur tankarna kan tänkas gå, men ni är ju för fullt upptagna med att spamma dumheter för att uppfatta svaren.

Vet du ens vad subämnet är? Vi talar om "annektering", vilket inte har något med verkligheten att göra, inte har något med offensiven att göra, inte har med någon invasion att göra och ej heller har med eventuell de facto-ockupation av delar av Kursk.

Jag uppskattar inte detta tramseri med att haka upp er på falska dikotomier och säga "men om du inte menar si, så måste du mena så [två falska alternativ]". Ni vill verkligen inte att tråden ska gå framåt, ni vill verkligen inte diskutera händelseutvecklingen och ni vill verkligen bara förstöra. Frågan gällde huruvida Ukraina skulle annektera Kursk, vilket givetvis är nonsens. Det betyder inte att man avser eller inte avser lämna eller inte lämna. Det betyder faktiskt ingenting alls någonstans. Menea har helt enkelt valt att konsekvent missförstå "annektering", precis som du har hakat upp dig på huruvida Sudhza är en "stad" eller inte, som om detta spelade någon jävla roll eller kunde göras till någon jävla "gotcha-poäng".

Jag och väldigt många andra är duktigt trötta på era medvetna och konsekventa trollerier i syfte att förhindra seriös diskussion.

Som sagt, byt skiva någon gång. "Annektering" är inte motsatsen till "lämna ifrån sig" och det handlar inte om operativa militära mål och den "debatten" kan vi ta i framtiden om den blir aktuell. Sudhza förefaller vara en stad och precis som Sverige är det inte storleken som avgör, utan det är en administrativ grej (det finns städer som är 1/10 av Sudhza i storlek och det finns byar eller andra "icke-städer" som kan säkert vara 10 ggr större. Det är bara trams och lek med ord. Jag önskade jag kunde lägga tid på att skriva informativa spot-on-topic-inlägg i stället, men det spelar ingen roll vad man skriver, ni citerar saker ur sitt sammanhang och ställer idiotiska medvetet missförstådda "frågor" bara för att sabotera.
Citera
2024-08-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Så här är det. Nej de måste inte be om lov, de är totalförbjudna att använda långdistans missiler längre in i Ryssland än 10mil. Det är ett villkor för att få militärt stöd från de här nationerna.

De måste inte fråga om lov. Ukraina är en suverän stat.

Om de vill ha militärt stöd så lyssnar de på landet som ger dom stödet när det kommer till hur långt in i Ryssland de får attackera med deras vapen om de vill få fortsatt stöd.

Nej du har ställt dig själv i schack matt på ett Otello bräde.

Är du efterbliven? Ja. Är du Ryss? Ja.
Så får de avancera längre än 10 mil in? Det borde kunna utlösa ett kärnvapen krig det med? Vilket jag förmodar är varför NATO inte vill att Ryssland ska missförstå vad som händer.. kommer Ukraina håll sig inom ramarna? Närmare ett kärnvapenkrig än så här har vi nog aldrig varit. Dags att se över sitt eget förråd.
Citera
2024-08-13, 17:47
Moderator
vfs avatar
Mycket upprepningar och tjafs om vad Ukraina kan tänkas göra med området de erövrat. Sluta tjafsa om samma sak hela tiden. Tråden kommer ingenvart med det tjafset.

Nästa lirare får en varning

Mängder med inlägg raderade.
Citera
2024-08-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej fler ”militär experter” har sagt det.. eftersom dom flesta tror att Ukraina inte kommer ha resurser att ta mer mark .. sen att försöka störa Rysslands resurser och soldater i östra Ukraina funkar inte heller.. hittills har Ryssarna knappt flyttat särskilt mycket från fronten i öst.. Dom har redan tillräckligt i området av Kursk och norra Ryssland.. alltså finns det ett alternativ kvar och det är byteshandel..

Eller så lyssnar man på Ukraina istället för på "experter" ? Sluta tjaffsa. Nu har du än en gång fått info.

https://www.aa.com.tr/en/russia-ukraine-war/ukraine-says-it-has-no-interest-in-taking-over-territory-of-russia-s-kursk-region/3302787

Citat:
Ukraine said on Tuesday that it has no interest in taking over territory in Russia’s border region of Kursk, where Kyiv launched an incursion last week causing mass evacuations in multiple border regions.

“I’d like to emphasize that, unlike Russia, Ukraine doesn’t need something that belongs to someone else. Ukraine has no interest in taking over the territory of Kursk region, but we do want to protect the lives of our people,” Foreign Ministry spokesman Heorhii Tykhyi told a press conference in Kyiv.
Citera
2024-08-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

Vi kan avsluta all debatt om fredsamtal sålänge som Putin lever. Så enkelt är det.
Citera
2024-08-13, 17:50
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Putins diktatur har fallit i Lyubimivka. Äntligen får invånarna i Lyubimivka njuta av frihet och demokrati.

Now it is no longer Lyubimovka, but Lyubimivka in the Kursk region.

https://x.com/nexta_tv/status/1823349145907654936
Citera
2024-08-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbroPastorelli
Hur verifierade är uppgifterna i media om att Ukraina skickat in tusentals med soldater in i ryska Kursk Oblast?

Typ ögonvittnen. Men visst är det svårt att bedöma exakta antalet. Min egen vilda gissning är att det är ungefär 30.000 man.
Citera
2024-08-13, 17:52
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Vad är det mer du drömmer om? Att Putin ska skicka sin dotter till dig för att bjuda dig på ett rövknull?

Nästa gång du vill dela din porrdröm kanske du ska hålla den för dig själv istället för att projicera den på mig.

Ps hon är ju full som stryk.

Här lilla vän så hittar du likasinnade:
(FB) Tråden för oss extremrunkare, maratonrunkare och kroniska onanister(sammanfogad)
Citera
2024-08-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Så får de avancera längre än 10 mil in? Det borde kunna utlösa ett kärnvapen krig det med? Vilket jag förmodar är varför NATO inte vill att Ryssland ska missförstå vad som händer.. kommer Ukraina håll sig inom ramarna? Närmare ett kärnvapenkrig än så här har vi nog aldrig varit. Dags att se över sitt eget förråd.

Ja, eftersom de inte använder ATACMS eller Storm Shadow. Alla andra vapen är de fria att använda vart som helst i ryssland, men de har kortare räckvidd. Ryssland kommer inte använda kärnvapen, det finns en egen tråd för just detta. (FB) Risk för kärnvapenkrig/kärnvapen på drift om Ryssland bryter samman? (Utbrutet)
Senast redigerad av Kratatch 2024-08-13 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in