Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Du menar alltså att ukraina bara lånat inbuktningen och att de ska lämna tillbaka den?
Hur ska de då kunna förhandla med inbuktningen som insats, den är ju bara ett lån som ska betalas tillbaka oavsett?
Har eran hanterare sagt åt er att trassla in sig i olika moment 22 som ni inte tar er ur?
Nej, det menar jag inte och nej det har jag aldrig sagt. Jag har däremot några gånger givit mina reflektioner över hur tankarna kan tänkas gå, men ni är ju för fullt upptagna med att spamma dumheter för att uppfatta svaren.
Vet du ens vad subämnet är? Vi talar om "annektering", vilket inte har något med verkligheten att göra, inte har något med offensiven att göra, inte har med någon invasion att göra och ej heller har med eventuell de facto-ockupation av delar av Kursk.
Jag uppskattar
inte detta tramseri med att haka upp er på falska dikotomier och säga "men om du inte menar si, så måste du mena så [två falska alternativ]". Ni vill verkligen inte att tråden ska gå framåt, ni vill verkligen inte diskutera händelseutvecklingen och ni vill verkligen bara förstöra. Frågan gällde huruvida Ukraina skulle annektera Kursk, vilket givetvis är nonsens. Det betyder inte att man avser eller inte avser lämna eller inte lämna. Det betyder faktiskt ingenting alls någonstans. Menea har helt enkelt valt att konsekvent missförstå "annektering", precis som du har hakat upp dig på huruvida Sudhza är en "stad" eller inte, som om detta spelade någon jävla roll eller kunde göras till någon jävla "gotcha-poäng".
Jag och väldigt många andra är duktigt trötta på era medvetna och konsekventa trollerier i syfte att förhindra seriös diskussion.
Som sagt, byt skiva någon gång. "Annektering" är inte motsatsen till "lämna ifrån sig" och det handlar inte om operativa militära mål och den "debatten" kan vi ta i framtiden om den blir aktuell. Sudhza förefaller vara en
stad och precis som Sverige är det inte storleken som avgör, utan det är en administrativ grej (det finns städer som är 1/10 av Sudhza i storlek och det finns byar eller andra "icke-städer" som kan säkert vara 10 ggr större. Det är bara trams och lek med ord. Jag önskade jag kunde lägga tid på att skriva informativa spot-on-topic-inlägg i stället, men det spelar ingen roll vad man skriver, ni citerar saker ur sitt sammanhang och ställer idiotiska medvetet missförstådda "frågor" bara för att sabotera.