2024-08-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Skillnaden är att Ryssland gränsade till Ukraina, Iran har ingen landgräns till Israel. Så de kan helt enkelt ej invadera

Nä det klart, tänker mer på att det kanske riggas lite avfyrningsramper inför en kommande attack, lite som när de stängde sitt luftrum för att provskjuta missil.
Någon direkt invasion tror jag inte de övar, såvida det inte är hizbollah folk på träning eller iranier som ska skickas till libanon, så kan det vara.
Citera
2024-08-11, 22:34
Medlem
Goda nyheter mina damer och herrar. Inatt smäller det, enligt israelisk underrättelsetjänst.
Citera
2024-08-11, 22:51
Medlem
TUKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underfundmedsund
Goda nyheter mina damer och herrar. Inatt smäller det, enligt israelisk underrättelsetjänst.

Förstod att det skulle smälla så fort OS tog slut. Fyrverkerier i Paris, i Zaporizjzja och snart i tel Aviv.
Citera
2024-08-11, 23:23
Avstängd
70 israeliska soldater dödade i yemen med hjälp av ryssarna och Iran enligt fd amerikansk militär expert

https://www.google.com/amp/s/english.../amp/330374032
Citera
2024-08-11, 23:25
Medlem
Citat:

Om du inte anger någon källa så finns det ingen anledning att tro ett ord vad du säger.
Citera
2024-08-11, 23:41
Medlem
JustTrollings avatar
Ryktas att Iran vill slå till innan Israel & Hamas har kunnat hålla fler fredsförhandlingar. Dessa är planerade till torsdag.

Så attack från Iran senast onsdag. Det är vad som ryktas. Går såklart inte att säga om Iran gör så.

Israel believes Iran will launch direct attack in coming days

Israel’s current assessment is that Iran will launch a direct attack on the country in response to the assassination of Ismail Haniyeh in the coming days, two unnamed sources aware of the details tell the Walla news site.

The sources say that the Islamic Republic may launch its attack before ceasefire-hostage deal talks scheduled for Thursday.
https://www.timesofisrael.com/livebl...g-days-report/
Citera
2024-08-12, 00:33
Citat:

Ännu en natt av att se färg torka snarare.
Citera
2024-08-12, 02:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Plötsligt händer det...
Citera
2024-08-12, 05:53
Medlem
Usa förstärker ytterligare, utöver att påskynda Abraham Lincoln group skickas även en ubåt.

https://www.timesofisrael.com/livebl...o-middle-east/
Citera
2024-08-12, 06:10
Medlem
okok1s avatar
Idag ska det smälla. Idag är det Tisha B’av för judar. Rapporterna som kom tidigt menade att anfallet kommer på Tisha B’av.
Citera
2024-08-12, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garderobshetero
Ännu en natt av att se färg torka snarare.

Vet inte vad det är som dröjer men allt pekar på att det ska hända någon gång idag.
Citera
2024-08-12, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Idag ska det smälla. Idag är det Tisha B’av för judar. Rapporterna som kom tidigt menade att anfallet kommer på Tisha B’av.

I april förvarnade de och luftrummet kunde tömmas på flygtrafiken, denna gång ska de inte förvarna, även om många flygbolag tydligen har ändrat sina rutter så finns ändå risken att civilt flyg kan bli träffat.

Det var väl på kvällen de startade den första vågen med långsamma drönare i april, får se om det blir något liknande denna gång eller ett helt annat upplägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in