2024-08-11, 19:59
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Funkar inte

https://t.me/warinukraineua/7195

Den bör funka. Visar tillfångatagna kadyroviter i Kursk
Senast redigerad av ItsWednesday 2024-08-11 kl. 20:08.
Citera
2024-08-11, 20:07
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Ryssarna invaderar Ukraina, ryssarna själ allt som inte sitter fast.

Ukraina invaderar Ryssland,
ryssarna själ allt som inte sitter fast.

You cant make this shit up, haha!

” "Stores are being looted, there is a collapse in Korenevo, Magnit has just been robbed. No water, no gas, no light. There was no organized evacuation, and if there was any, why haven't we in Lobanovka [Korenevsky district] heard anything about it?" - a local resident wrote.

The situation is similar in other Russian border municipalities. Residents say that representatives of the administration have provoked a collapse in the border areas themselves by leaving people to their fate.

At present, the administration of Korenevsky district of Russian Kursk region cannot be reached. People are forced to self-organize in order to protect themselves and their property and perform the functions of state and law enforcement authorities.

◾️ Residents of Kursk region who were affected will be paid 10,000 rubles each, that's about $100. Apparently, Russia has money only for contract soldiers and for war. ”
Citera
2024-08-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Så Putin lurade in oss i NATO genom att bluffa om kärnvapen eller USA lurade in oss i NATO genom att inte säga att Putin bluffar?
Eller är faran över för att folk har krigsfeber och inte hör varningarna längre?

Att folk slutat lyssna kan knappast vara ett argument för att det är tomma hot. Då skulle väl ryssarna kunna sluta lyssna på USA och tänka att det blir ingen vedergällning om vi bara spränger en atombomb?

Så om ryssen slutar lyssna som vi gjort, då har vi kanske tredje världskrig? Eller bara en atombombsexplosion?
Är det smart att sluta lyssna på varningarna då?

Vill de smälla av en atombomb kan de väl göra det istället för att bara prata om det? Inte en käft utom USA's patetiska säkerhetsrådgivare bryr sig om det snacket fortfarande.
Citera
2024-08-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
När ska ryssen lära sig att vöerdriva sådär aldrig är en bra idé? De tre första kunde jag köpa (kanske) men resten? Nej.
De verkar ha glömt de 121 F16-planen och 14 ubåtarna, samt ett tiotal Nato-generaler. Ryska siffror är alltid totalt påhittade.
Citera
2024-08-11, 20:12
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Håller med dig helt, även lillryssarna i Ukraina är liksom storryssar okänsliga för lidande och umbärande.
Vi här i Väst och Sverige har faktiskt en helt annan mentalitet!
Varför dessa patetiska namn som storryzzar? Låter så sjukt löjligt
Citera
2024-08-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Funkar fint!
Jävlar vilken laddning med ryskt slödder! Nu var de inte speciellt kaxiga….
Nä men jag tror de behandlas väl om man jämför med grisarna på andra sidan.
Citera
2024-08-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Ukraina har gått in militärt med både manstyrka, fordon, stridsvagnar osv..

Med all rätt, hoppas dem slår ut Putin en gång för alla.

MEN.

Kan detta eskalera till ett tredje världskrig?
Inget speciellt kommer att hända och det här spelar ju ryssarna i händerna när folket kommer att hata Nato ännu mera.
Dessutom om det används vapen och utrustning från Nato länder så kan det bli så att Nato spricker eftersom det finns länder där som indirekt stödjer Ryssland.
Skulle inte förvåna mig om Ryssland släppte in dom med flit.
Citera
2024-08-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vill de smälla av en atombomb kan de väl göra det istället för att bara prata om det? Inte en käft utom USA's patetiska säkerhetsrådgivare bryr sig om det snacket fortfarande.
Nu om någonsin borde de göra det. En på 2 kiloton räcker gott o väl.
Senast redigerad av Svet-Landa 2024-08-11 kl. 20:18.
Citera
2024-08-11, 20:18
Medlem
Jag tycker det går ganska dåligt för Ukraina.
De har som mest bara kommit in ca 35 km
och har lyckats erövra mellan ca 350 km2 (fyrkant med ca 18 km sida)
och 900 km2 (fyrkant med ca 30 km sida)
Hisingen har ca 200km2
Åt det hållet Kursk ligger har de bara lyckats komma lite mer än en mil
Detta är jordbruksmark nästan utan städer.

I början fanns det knappast något motstånd ändå lyckades mas´n bara komma lite mer än en mil närmare Kursk.

Om man ser Wagner gruppen kom de med en fruktansvärd hastighet mot Moskva.
Det ä möjligt att man inte får gå för långt in pga av USA och Europa, vad vet jag.

Många visar och talar och skriver om hur dåliga ryssarna är men de lyckas ju i alla fall försvara sig någorlunda så här långt. Men det kommer ju fler och fler av dessa
Citera
2024-08-11, 20:22
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batshake
Hisingen har ca 200km2

I början fanns det knappast något motstånd ändå lyckades mas´n bara komma lite mer än en mil närmare Kursk.

Det ä möjligt att man inte får gå för långt in pga av USA och Europa, vad vet jag.

Många visar och talar och skriver om hur dåliga ryssarna är men de lyckas ju i alla fall försvara sig någorlunda så här långt. Men det kommer ju fler och fler av dessa

Operationens mål verkar inte vara att ta stora areal i anspråk, utan att komma in långt nog för att kunna rikta in sig på strategiska mål längre inåt landet. Samt att skapa kaos och visa på ryzZarnas fullkomliga inkompetens, vilket man gjort med bravur.
Citera
2024-08-11, 20:22
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Ha ha! De klipp vi hittills set från invånare i Kursk stämmer inget vidare med ditt dravel! Jävlar vilket gnäll på dessa snöflingor som verkar mena att Putin ska hjälpa dom med allt från evakuering till att ersätta dom ekonomiskt.
Precis, nackdelen med en diktatur är att man är lurad till att man lever i lyx och att pappa Putin fixar allt. Man blir inte så motiverad att bidra når dom innser verkligeten. Hoppas dom riktar sitt sinne där det hör hemma.
Citera
2024-08-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batshake
Hisingen har ca 200km2

Ukraina har knappast målsättningen att komma så långt som möjligt utan de lär ta sig en bit sen när de har kontroll över större vägar och järnvägar tror jag de går söderut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in