Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-07, 10:43
Medlem
Nu har jag visserligen skaffat Max ändå, för gillar att kunna se lite udda sporter, men tycker det är extremt sniket att det inte visas något från OS i Kanal 9. Under Tokyo-OS visade de ju sport i båda kanalerna så då kunde man zappa emellan på ett bra sätt. Men nu måste de av någon anledning visa repriser av Böda Camping och skitserien Big Bang Theory där istället hela dagarna. Det är bara ren girighet.
Citera
2024-08-09, 10:08
Medlem
Jag har följt via Max och måste säga att dettar den bästa OS-sändningen hitintills. De sänder verkligen allt och förvånansvärt mkt med svensk kommentering och studio. Studisnacket är högkvalitativt med "sportprogramledare" och experter.

Jämför med "haveriet" att testa Per Lärnström under fotbollsmästerskapet i TV4.

Det enda smolket är att om man tittar på huvudsändningnen så tjatar de om att det reklam i den kanalen.

Jag förstår att de som tittar på gammal linjär TV blir störda av reklam, men allvarligt knappa hundralappen för detta är prisvärt - om man är mer intresserad än lite highlights och sammandrag.
Citera
2024-08-09, 21:12
Medlem
VoktorDodkas avatar
Ikväll har det bitvis varit väldigt pixlat och grynigt genom max-appen.
Citera
2024-08-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag har följt via Max och måste säga att dettar den bästa OS-sändningen hitintills. De sänder verkligen allt och förvånansvärt mkt med svensk kommentering och studio. Studisnacket är högkvalitativt med "sportprogramledare" och experter.

Jämför med "haveriet" att testa Per Lärnström under fotbollsmästerskapet i TV4.

Det enda smolket är att om man tittar på huvudsändningnen så tjatar de om att det reklam i den kanalen.

Jag förstår att de som tittar på gammal linjär TV blir störda av reklam, men allvarligt knappa hundralappen för detta är prisvärt - om man är mer intresserad än lite highlights och sammandrag.

Jag håller med..och känner oro for att SVT skall tro att gamla tidens sändningar fortfarande skall funka.
Det gör de nämligen inte,och jag hoppas SVT är med i matchen 2026.

Vi vill ha valmöjligheten att kunna se i stort sett allting hädanefter.Inget annat duger,SVT..så det är bara att slipa upp Play för Er.
Citera
2024-08-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Ikväll har det bitvis varit väldigt pixlat och grynigt genom max-appen.
Då är det nog din uppkoppling som hackat. Jag har inte märkt ngt
Citera
2024-08-10, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag håller med..och känner oro for att SVT skall tro att gamla tidens sändningar fortfarande skall funka.

Vi vill ha valmöjligheten att kunna se i stort sett allting hädanefter.Inget annat duger,SVT..så det är bara att slipa upp Play för Er.
Tål att upprepas att Max (eller vad nu tjänsten kommer heta då) har rättigheterna tillsammans med SVT så man kan själv välja plattform.
Citera
2024-08-10, 01:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Tål att upprepas att Max (eller vad nu tjänsten kommer heta då) har rättigheterna tillsammans med SVT så man kan själv välja plattform.

Ja, Discovery har förvärvat betal-tv-rättigheterna 2026-2032. Det innebär väl rent praktiskt att den som vill se allt behöver den streamingtjänst som de tillhandahåller. SVT kommer nog att sända mer urvalsrelaterat. Tror inte att SVT Play kommer att vara fylld med tillgång till alla tävlingar.
Citera
2024-08-10, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945

OK..funkar för mig som de säger i reklamen.
Huvudsaken är att möjligheten finns att själv kunna sätta ihop sitt tittande och inte vara utlämnad åt Basket USA vs Brasilien exempelvis.
Citera
2024-08-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Du tror inte (som SVT) att trötte Pops kan täcka upp allt genom att döpa om gråa vinterstudion till OS-studion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in