Citat:
Men artiklar är ju vinklade, sanningen dog för många år sedan. Men om deras armé varit skrot så skulle USA roffat åt sig alla resurser för länge sedan.
Oligarkerna finns även i väst, Bill Gates, Elon, Trump listan är lång.
Min poäng är att kriget pågår onödigt länge och Ukraina står mer eller mindre ensamt inom ett par månader. Dödsryckningen är med för att dra till sig uppmärksamheten nu när proxy kriget byter ut slagfältet.
Ryssland kommer vinna över Ukraina och USA kommer dra dig ur NATO och måste idagsläget försäkra sina baser i Mellanöstern samt att Israel behöver alla stöd som de kan få, därmed så har både Kamala och Trump varit tydliga att de stödjer Israel och Ukriana hamnar i skuggan.
Var inte alls oväntat att Ukriana skulle göra något för att man skulle se att äntligen så kom offensiven. Men som sagt, det är rena självmordet att gå in i Ryssland.
Ryssland kommer mobilisera hela armen nu som sagt. Ge det en månad så får vi se utgången, men det ser jäkligt mörkt ut för Ukraina.
När det kommer till atomvapen så är det inte aktuellt att använda dessa vapen men om de nu ger terrorister atomvapen som kan smygas ner till Iran för spränga amerikanska baser eller köra en offensive mot Israel.
Det jag tänkte på länge är, vad skulle hända om Turkiet anfaller Israel och Israels skjuter in mot Turkiet. Enligt NATO så ska alla NATO-länder då anfalla Israel.
Scenariot för detta är väldigt nära och jag har inte hört en enda expert i Sverige uttala sig om man skulle ske ifall scenariot jag beskrev blev aktuellt.
Oligarkerna finns även i väst, Bill Gates, Elon, Trump listan är lång.
Min poäng är att kriget pågår onödigt länge och Ukraina står mer eller mindre ensamt inom ett par månader. Dödsryckningen är med för att dra till sig uppmärksamheten nu när proxy kriget byter ut slagfältet.
Ryssland kommer vinna över Ukraina och USA kommer dra dig ur NATO och måste idagsläget försäkra sina baser i Mellanöstern samt att Israel behöver alla stöd som de kan få, därmed så har både Kamala och Trump varit tydliga att de stödjer Israel och Ukriana hamnar i skuggan.
Var inte alls oväntat att Ukriana skulle göra något för att man skulle se att äntligen så kom offensiven. Men som sagt, det är rena självmordet att gå in i Ryssland.
Ryssland kommer mobilisera hela armen nu som sagt. Ge det en månad så får vi se utgången, men det ser jäkligt mörkt ut för Ukraina.
När det kommer till atomvapen så är det inte aktuellt att använda dessa vapen men om de nu ger terrorister atomvapen som kan smygas ner till Iran för spränga amerikanska baser eller köra en offensive mot Israel.
Det jag tänkte på länge är, vad skulle hända om Turkiet anfaller Israel och Israels skjuter in mot Turkiet. Enligt NATO så ska alla NATO-länder då anfalla Israel.
Scenariot för detta är väldigt nära och jag har inte hört en enda expert i Sverige uttala sig om man skulle ske ifall scenariot jag beskrev blev aktuellt.
Vad gäller att "roffa åt sig resurser" så verkar du ha "missförstått" (som så mycket annat).
Den psykotiske dvärgen i kreml anser som bekant anser att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof och drivs av sin "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av, men även av att stjäla Ukrainas naturtillgångar.
"Ukraine has tremendous natural resources for meeting domestic oil and gas production needs, with estimates of approximately 900 billion cubic meters of proven reserves of natural gas. In Europe, Ukraine ranks second for gas reserves. Three Ukrainian regions contain hydrocarbons resources: the Dnipro-Donetsk basin, the Carpathian region in western Ukraine, and the Black Sea and Crimea region in the south. The Dnipro-Donetsk basin is a major oil and gas producing region accounting for 90 percent of all current Ukrainian production."
https://www.trade.gov/energy-resource-guide-ukraine-oil-and-gas
"Som av en slump" sammanfaller naturtillgångarnas koordinater med de områden den psykotiske dvärgen i kreml "förklarat" som ryska och annekterat...